» گوناگون » خلاقیت هایی که قرنطینه را به روشی نوین برای فعالیت تبدیل کردند
رستوران گلخانه ای هلند
گوناگون

خلاقیت هایی که قرنطینه را به روشی نوین برای فعالیت تبدیل کردند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ 9۰1,642

شیوع کرونا و ایجاد قرنطینه، آنقدر هم که به نظر می رسید، مانع برخی از فعالیت ها نشد. امروز شاهد آن هستیم که محدودیت های ناشی از کرونا موجب بروز خلاقیت در میان افراد و دولت ها شده است. اکنون کارها و تفریحات با شیوه ای متفاوت انجام می شوند و همه به دنبال یافتن راهی برای کاهش محدودیت ها هستند. اما برخی از این روش های ابتکاری، جذاب تر و متفاوت تر هستند.

خلاقیت های قرنطینه ای
خلاقیت های قرنطینه ای

مطالب بیشتر:

این روزها روش های متفاوتی برای ارائه خدمات در کشورهای مختلف رایج شده اند. از برگزاری کلاس های مجازی تا خدمات رسانی آنلاین ادارات و حتی گردشگری آنلاین مانند سفر و بازدید از جاهای دیدنی و موزه گردی. اما از میان همه این خلاقیت ها برخی تصمیمات و شیوه های خدمت رسانی، توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند. در ادامه درباره برخی از این موارد می خوانیم:

خلاقیت در دوران کرونا و قرنطینه

کاشت درخت توسط کارگران پاکستانی
کاشت درخت توسط کارگران پاکستانی

کاشت درخت توسط کارگران بیکار شده در پاکستان

با شیوع کرونا، بسیاری از کارگران بیکار شدند و منبع درامد خود را از دست دادند. دولت پاکستان برای کمک به این افراد، با جذب آن ها وظیفه کاشت نهال را به آن ها محول کرد. اکنون این کارگران، پیشه جدیدی دارند که از آن لذت می برند و درامد کسب می کنند. به این ترتیب هم گام موثری در راستای حفظ محیط زیست برداشته می شود و هم به تامین معیشت و کاهش نگرانی های کارگران می انجامد.

به اعتقاد نخست وزیر پاکستان، تعطیلی کامل کشور به منظور جلوگیری از انتشار کرونا چرخه اقتصادی پاکستان را نیز هدف خواهد گرفت. تشدید بحران غذا و بحران انسانی به ویژه میان قشر ضعیف جامعه، پیامدهای ناگوار و غیر قابل جبرانی برای کشور خواهد داشت. اقدام دولت پاکستان در راستای کاهش بیکاری و فقر و همچنین مبارزه با تغییرات اقلیمی می تواند شیوه ای موثر باشد.

رستوران گلخانه ای هلند
رستوران گلخانه ای هلند

رستوران گلخانه ای در آمستردام، هلند

در واقع این رستوران یک مرکز هنری است که از گلخانه های آن برای انجام پروژها های هنری استفاده می شده است. اما با گسترش ویروس کرونا، اکنون از گلخانه ها به عنوان رستوران استفاده می شود. حضور در این رستوران گلخانه ای هم نوعی قرنطینه محسوب می شود. مردم در این گلخانه ها می توانند ضمن رعایت فاصله اجتماعی و با دستورالعمل خاصی در کنار هم بنشینند.

هم قرنطینه و هم رستوران
هم قرنطینه و هم رستوران

در هر یک از این گلخانه ها، تنها ۳ نفر اجازه حضور دارند و پیشخدمت هم به وسیله یک تخته چوبی، غذا را سرو می کند. همچنین پیشخدمت ها اصول بهداشتی را کاملا رعایت می کنند و برای مثال از ماسک، شیلد و دستکش استفاده می کنند.

برگزاری مسابقات آنلاین توسط فدراسیون بین المللی کشتی در قرنطینه

فدراسیون بین المللی کشتی اقدام به برگزاری مسابقات آنلاین کرده است. در این مسابقات با پخش ۲۰ فیلم کوتاه کشتی، از شرکت کنندگان خواسته می شود تا از طریق پاسخ های چهارگزینه ای، امتیازها را تعیین کنند. در واقع این چالش دو منظوره، هم برای محک زدن دانش و سرگرمی هواداران است و هم می تواند یک کلاس آموزشی عالی برای داورها باشد.

خودروی کرونایی هند
خودروی کرونایی هند

طراحی یک خودور برای اطلاع رسانی در هند

شاید در کشور پر جمعیت و پهناور هند، برای اطلاع رسانی در رابطه با ویروس کرونا، نیاز به روش های متفاوت تری باشد. در این کشور خودرویی به شکل ویروس کرونا طراحی شده است تا در سطح شهر حرکت کند و در خصوص ویروس کرونا اطلاع رسانی کند. به گفته سازنده آن، هدف از ساخت این خودرو دادن پیام روشن به مردم برای رعایت قرنطینه و خودداری از خروج غیرضروری از خانه است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×