» گوناگون » تور مجازی و گردشگری بر روی امواج اینترنت
موزه هنر سائوپائولو برزیل
گوناگون

تور مجازی و گردشگری بر روی امواج اینترنت

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ 5۰1,706

هنگامی که شیوع ویروس کرونا، مردم را به قرنطینه خانگی کشاند، ارتباطات و فعالیت های آنلاین جایگزین حضور فیزیکی افراد شد. همان طور که بسیاری از فعالیت های اقتصادی و آموزشی در شرایط بحران ناشی از کرونا، به صورت مجازی انجام شد، گردشگری مجازی هم جایگاه ویژه ای پیدا کرد. تور مجازی بازدید از جاهای دیدنی، موزه ها، آثار باستانی و حتی هتل ها، مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد.

تور مجازی
تور مجازی

گردشگری مجازی یک اقدام اقتصادی است که به کمک بسیاری از سازمان های فعال در این حوزه و همچنین افرادی مانند روزنامه نگاران، عکاسان، جغرافی دانان و نویسندگان در تلاش است تا خدمات بهتری را به مردم ارائه کند.

بازدید از جاذبه های گردشگری ایران و کشورهای دیگر قطعا لذت بخش است. به ویژه در دوره ای که ناچار به خانه نشینی و حفظ فاصله اجتماعی هستیم. تور مجازی فرصتی مغتنم برای آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ ایران و دیگر کشورهای جهان در دوره ای است که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، خانه نشین شده ایم. با این که بازدید مجازی از جاذبه های گردشگری به اندازه بازدید واقعی لذت بخش نیست، اما موجب می شود  تا در آینده گردشگران بیشتری مشتاق بازدید حضوری از آن آثار شوند.

اکنون برخی از سایت های دولتی، از سیستم های دوربین خود برای مشاهده محله ها و دیدنی های هر شهر با به صورت زنده استفاده می کنند و حتی می توان با آن ها عکس یادگاری گرفت.

از دیگر موضوعاتی که در صنعت گردشگری بسیار مورد توجه قرار گرفته، ایجاد تورهای مجازی پیش از برگزاری تور حقیقی است. تورهای مجازی به کمک تصاویر ویدیوئی و عکس های سه بعدی، دیدنی ها و چشم اندازهای جالب مقصد را نشان می دهند تا اشتیاق مخاطبان برای مسافرت های واقعی افزایش پیدا کند. مسئولان تورهای مجازی، اغلب تلاش می کنند تا عکس هایی بسیار با کیفیت و با تمام جزئیات را به نمایش بگذارند.

معرفی چند موزه جذاب دنیا با امکان بازدید مجازی

موزه ملی ایران در تهران
موزه ملی ایران در تهران

موزه ملی ایران در تهران

با ورود به این سایت، امکان بازدید مجازی موزه ملی ایران برای شما فراهم می شود. این موزه نه تنها اولین موزه رسمی ایران است بلکه غنی ترین موزه در زمینه فرهنگ و هنر ایران در جهان است. با استفاده از این تور مجازی، شما قادر خواهید بود در ساختمان دوران باستان آن گردش کنید و از قدیمی ترین یادگارهای پیشینیان که حدودا به یک میلیون سال پیش باز می گردند، دیدن کنید.

تور مجازی موزه ملی ایران

موزه لوور پاریس

موزه‌ی لوور، یکی از شناخته شده ترین موزه های دنیا و بزرگ ترین موزه‌ هنری فرانسه و همچنین یکی از مهم ترین ساختمان های تاریخی فرانسه است.

از سال ۱۷۳۱ میلادی، موزه‌ لوور به‌عنوان یک موزه‌ عمومی بر روی موضوعاتی از قبیل هنر، تاریخ و فرهنگ متمرکز بوده است. بخش قابل توجهی از این موزه اختصاص دارد به تمدن ایران و اشیای با ارزش تاریخی که به نمایش گذاشته شده اند.

تور مجازی موزه لوور پاریس

موزه تاریخ طبیعی لندن
موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن یکی از جذاب ترین مکان ها برای گردشگران علاقه مند به طبیعت است. این موزه دارای مجموعه ای ارزشمند در حوزه  گیاه شناسی، حشره شناسی، کانی شناسی، جانورشناسی و دیرینه شناسی است.

تور مجازی موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه ملی آمستردام هلند

موزه ملی آمستردام که به موزه رایکس شهرت دارد، از  بزرگ ترین موزه های این کشور و از غنی ترین موزه های اروپا است. موزه رایکس گنیجینه ای از یک میلیون اثر هنری مربوط به سال های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی  است. این موزه مجموعه ای گسترده از آثار تاریخی و هنری دارد که در بیش از ۸۰ گالری به نمایش گذاشته می شوند.

<"p>تور مجازی موزه ملی آمستردام

موزه هنر سائوپائولو برزیل
موزه هنر سائوپائولو برزیل

موزه هنر سائوپائولو برزیل

موزه هنر سائوپائولو دارای یکی از کامل ترین مجموعه های تاریخی است. پیشینه اشیاء به نمایش درآمده در این موزه، به قرن ۱۴ تا ۲۰ میلادی بازمی گردد. موزه هنر سائوپائولو در سال ۱۹۴۷ میلادی تاسیس شد که یکی از مهم ترین موزه های آمریکای لاتین است.

تور مجازی موزه هنر سائوپائولو

موزه واتیکان

یکی از موزه‌های زیبا و خاص دنیا موزه واتیکان می‌باشد که موزه هنر عمومی و مجسمه‌سازی است. در این موزه ۷۰ هزار آثار ارزشمند طی قرن‌های اخیر توسط کلیسای کاتولیک و پاپ‌ها جمع‌آوری شدند که ۲۰ هزار اثر به نمایش گذاشته شده‌اند. وب‌سایت موزه واتیکان شامل ۷ تور مجازی بازدید از موزه از جمله نمای ۳۶۰ درجه از سیستین شپل است.

موزه هنر متروپولیتن

بزرگ‌ترین موزه هنری آمریکا که در نیویورک قرار دارد موزه هنر متروپولیتن می‌باشد. این موزه یکی از پربازدیدترین موزه‌های دنیا به شمار می‌آید و شامل ۲ میلیون اثر زیبا و مختلف است. متروپولیتن دارای ۱۷ بخش می‌باشد که در تور مجازی علاقه‌مندان می‌توانند به همه بخش‌ها سر بزنند و از آثار زیبای آن بازدید نمایند. این موزه میزبان آثار هنری از اروپا در دوران قدیم و از مصر باستان است و مجسمه هایی بسیار ارزشمند از هنرمندان اروپایی در این موزه قرار دارند. یکی دیگر از بخش‌های این موزه مربوط به هنر اسلامی می‌باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×