» گوناگون » چگونه با رعایت پروتکل های بهداشتی، می توانیم در هتل اقامت کنیم؟
ضدعفونی اتاق های هتل
گوناگون

چگونه با رعایت پروتکل های بهداشتی، می توانیم در هتل اقامت کنیم؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 19۰1,863

با شیوع ویروس کرونا، مشاغل مختلف یکی پس از دیگری تعطیل شدند. در این میان هتل ها از نخستین مراکزی بودند که فعالیت خود را متوقف کردند. اما امروز پس از گذشت ماه ها از شیوع کرونا، صحبت از رعایت پروتکل های بهداشتی برای امکان ادامه فعالیت هتل ها است. اما این پروتکل ها کدامند و چطور می توان در این ایام در هتل اقامت کرد؟

مطالب بیشتر:

پرتکل های بهداشتی هتل
پرتکل های بهداشتی هتل

پروتکل های بهداشتی اقامت در هتل

رعایت نکات بهداشتی، هم از سوی مسافر و هم از سوی هتل ها موجب می شود تا اقامت در هتل کم خطر و ایمن باشد. توجه به موارد به بهداشتی برای همه افراد داخل هتل شامل پرسنل، مدیران و مسافران ضروری است. در این راستا لازم است برخی اقدامات توسط هتل صورت گیرد. این اقدامات پیش از ورود مهمان ها به هتل شامل موارد زیر هستند:

ضدعفونی هتل
ضدعفونی هتل

تمهیدات هتل پیش از ورود مسافران

  • تعبیه درب های اتوماتیک و یا حضور پیشخدمت جهت باز و بسته کردن درها که در هتل های لوکس اغلب اینگونه است.
  • استفاده کارکنان از ماسک و دستکش، به ویژه کارکنان پذیرش هتل، جهت پیشگیری از انتشار ویروس
  • امکان رزرو آنلاین هتل و پرداخت اعتباری و حتب المقدور اجتناب از پرداخت در هتل
  • قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و پذیرش هتل، برای استفاده مهمانان و همچنین ضدعفونی کردن کارت بانکی و مدارک شناسایی هنگام خروج از هتل
  • ضدعفونی کردن مداوم دستگیره ها، کلید و پریزها و محل هایی که افراد به صورت متداول با آن تماس دارند.
رعایت اصول بهداشتی در هتل
رعایت اصول بهداشتی در هتل

توصیه های بهداشتی برای مسافران

اما شما به عنوان میهمان هتل، بهتر است حتی المقدور وسایل شخصی و بهداشتی خود را همراه ببرید. برای مثال استفاده از حوله شخصی، مطمئن تر و بهداشتی تر است. شاید کمی چمدانتان سنگین شود اما به سلامتی خود کمک بیشتری می کنید. همچنین سعی کنید از وسایل یک بار مصرف استفاده کنید. استفاده از بطری های اب معدنی به جای لیوان و یا وسایل داخل اتاق، مطمئن تر و ایمن تر است.

ضدعفونی اتاق های هتل
ضدعفونی اتاق های هتل

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هتل

  • رعایت قوانین مربوط به رعایت فاصله اجتماعی در هتل هم از مواردی است که باید توجه بسیاری به آن داشده باشید. رعایت فاصله اجتماعی در این فضاها را فراموش نکنید:
  • آسانسورها از فضاهای حساسی هستند که رعایت فاصله اجتماعی در آن ها بسیار اهمیت دارد. حضور در اسانسور باید متناسب با فضای آن و تنها ۱ یا ۲ نفر در کابین باشد. همچنین استفاده از ماسک، دستکش و پد های الکلی برای زدن دکمه آسانسور را جدی بگیرید.
  • رعایت فاصله اجتماعی در رستوران هتل هم از دیگر مواردی است که نیاز به دقت بیشتر دارد. در رستوران سعی کنید از افراد دیگر فاصله بگیرید و میزهایی را انتخاب کنید که اطرافش خلوت تر است.
  • استفاده از روم سرویس نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد. فردی که غذا را می آرود باید حتما از دستکش و ماسک استفاده کند.
  • استفاده از استخر و سالن ورزشی هتل نیز می تواند خطرناک باشد. بنابراین پیشنهاد می شود فعلا از قرار گرفتن در این فضاها خودداری کنید.
رزرو آنلاین هتل
رزرو آنلاین هتل

توسعه سایت ها و اپلیکیشن های رزرو آنلاین هتل

قطعا از مهم ترین عوامل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده از اپلیکیشن و سایت جهت رزرو هتل است. به این ترتیب بدون ارتباط با افراد دیگر و در خانه خود می توانید برای رزرو هتل اقدام کنید. همچنین با پرداخت آنلاین هزینه اقامت، گام بزرگی در جهت محافظت از خود برداشته اید.

می توانید برای رزرو هتل به سایت اقامت ۲۴، مراجعه کنید.

با رعایت موارد گفته شده از سوی هتل ها و مسافران، به نظر می رسد امکان ادامه فعالیت هتل ها و مراکز اقامتی، فراهم شده است. در حال حاضر هتل هایی که اقادامات لازم را بر اساس پروتکل های بهداشتی انجام داده اند، در حال جذب مسافر هستند. اما پیشنهاد ما این است که جهت اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی واحدهای اقامتی، از سایت های معتبر جهت رزرو هتل اقدام کنید.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×