بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چگونه از ابتلا به ویروس کرونا در اماکن عمومی پیشگیری کنیم؟
پیشگیری از کرونا در اماکن عمومی
گوناگون

چگونه از ابتلا به ویروس کرونا در اماکن عمومی پیشگیری کنیم؟

۲۸ فروردین ۱۳۹۹ 8۰1,545

در پی انتشار ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در کشورهای جهان، بهترین و مهمترین اقدام جهت پیشگیری از ابتلاء به این ویروس و گسترش آن، قرنطینه اعلام شد. بسیاری از کشورها، با وضع قوانین منع رفت و آمد در سطح شهرها، قرنطینه کامل را به صورت جدی در پیش گرفته اند و اکثر مشاغل هم به صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه می دهند.

پیشگیری از کرونا در اماکن عمومی
پیشگیری از کرونا در اماکن عمومی

با این حال در برخی از کشورها مانند ایران، مردم هنوز هم مجبور هستند به عناوین مختلف از جمله کار یا خرید مایحتاج ضروری، از خانه خارج شوند. خروج از خانه، احتمال ابتلاء و همچنین انتقال ویروس به افراد دیگر را افزایش می دهد و ضرورت دارد تا نکاتی را در این رابطه رعایت کنیم.

سهل انگاری برخی نیز، بسیار نگران کننده است. هنگامی که همه کشورهای دنیا به سختی با این ویروس درگیر هستند و افراد زیادی به خاطر ابتلا به آن، جان خود را از دست داده اند، هنوز هم بسیاری از شهروندان، اهمیت رعایت نکات بهداشتی را درک نکرده اند.

اما نکات ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در اماکن عمومی کدامند؟ چه اقداماتی برای جلوگیری از انتقال ویروس در اماکن عمومی باید انجام داد؟

فاصله اجتماعی در مترو
فاصله اجتماعی در مترو

موضوع مهم این است که ما هم در قبال سلامتی خودمان و هم در قبال سلامتی دیگران مسئول هستیم. بنابراین رعایت نکات بهداشتی و ایمنی وطیفه ما است، نه لطف! هنگامی که در سطح شهر و اماکن عمومی پر ازدحام قرار می گیرید، احتمال زیادی دارد تا عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشید. ممکن است سالم باشید و با قرار گرفتن در اماکن عمومی، ویروس را دریافت کنید و یا احتمال دارد ناقل باشید و به این ترتیب، ویروس را به دیگران منتقل کنید. حالا که به ناچار باید به اماکن عمومی سطح شهر مراجعه کنیم، رعایت چه نکاتی ضروری است؟

ضدعفونی اماکن عمومی
ضدعفونی اماکن عمومی

چگونه از انتقال ویروس کرونا در اماکن عمومی جلوگیری کنیم؟

رعایت فاصله اجتماعی، امروز از جمله عوامل مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا است. اما هر یک از اماکن عمومی دستورالعمل خاص خودشان را دارند. برای مثال در جایگاه سوخت نکاتی لازم است رعایت شود که شابد متفاوت با فروشگاه ها است. اما برخی مکان ها، از یک طرف به دلیل پرتردد و پر ازدحام بودن و از سوی دیگر به دلیل ضرورت استفاده از آن ها، می توانند پر خطر تر باشند. برای نمونه بسیاری از شهروندان از هر نقطه شهر، ناچار به استفاده از خطوط مترو هستند و در این مکان، به دلیل تراکم بالای جمعیت، احتمال انتقال ویروس بسیار بالا است. این در حالی است که فاصله گذاری اجتماعی در بسیاری از موقعیت ها نیز قابل اجرا نیست.

رعایت بهداشت در اماکن عمومی
رعایت بهداشت در اماکن عمومی

توصیه های جدی برای حضور در اماکن عمومی

۱-حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید. روش استفاده اصولی آن ها بیاموزید.

۲- رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرید و به دیگران نیز اجازه نزدیک شدن بیش از حد را ندهید.

۳- حتما هنگان سرفه و عطسه، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. در صورتی که دستمال همراه ندارید، آرنج خود را خم کنید و جلوی صورت خود بگیرید.

۴- دستمال، ماسک و دستکش خود را پس از استفاده حتما در سطل زباله بیندازید.

۵- به جای استفاده از پول نقد از کارت بانکی استفاده کنید.

۶- برای استفاده از مترو و وسایل نقلیه عمومی، به جای استفاده از بلیط های کاغذی، از بلیط الکترونیکی استفاده کنید.

۷- در صورت نیاز، از فروشگاه ها خوراکی های بسته بندی شده خریداری کنید.

۸- از دستفروشان خرید نکنید.

امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی، به زودی شاهد پایان همه گیری ویروس کرونا باشیم.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×