بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چه زمانی قرنطینه تمام مى شود؟ چه عواملی در پایان قرنطینه موثر است؟
واکسن کرونا
گوناگون

چه زمانی قرنطینه تمام مى شود؟ چه عواملی در پایان قرنطینه موثر است؟

۲۳ فروردین ۱۳۹۹ 8۰1,525

شاید بزرگترین سوالی که این روزها به ذهنمان خطور می کند این است که پایان قرنطینه و کرونا کی است و تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟ گاهی از خود می پرسیم آیا قرار است این روزها تمام شود و دوباره همچون گذشته به اجتماع باز گردیم؟ درست است که سعی می کنیم در طول خانه نشینی، برنامه های متنوعی برای خود ایجاد کنیم اما تصور بی انتها بودن آن موجب نگرانی می شود. سوال اصلی این است که قرنطینه کی تمام می شود؟

واکسن کرونا
واکسن کرونا

زمان اتمام قرنطینه کی است؟

گاهی اوقات در ذهنمان، لیستی بلند بالا از فعالیت هایی که پس از اتمام قرنطینه قصد انجامشان را داریم، مرور می کنیم. کارهای ناتمامی که قصد داشتیم این روزها آن ها را انجام دهیم اما اکنون متوقف شده است، ذهنمان را به خود مشغول ساخته است.

وحشتی که از انتشار این ویروس در جهان به وجود آمده است را نمی توان نادیده گرفت و آینده ای مبهم که در انتظار جوامع مختلف است. از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون، بیش از یک و نیم میلیون نفر به آن مبتلا شده اند و ده ها هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند. دانشمندان و محققین هنوز هم نمی توانند به قطعیت رفتار ویروس را پیش بینی کنند.

پایان قرنطینه چه زمانی است؟
پایان قرنطینه چه زمانی است؟

با این حال قرنطینه، مشکلات اقتصادی فراوانی نیز برای کشورهای مختلف در پی داشته است. بسیاری از مردم دنیا کار خود را از دست داده اند و با فقر دست و پنجه نرم می کنند. گرسنگی و فقر از یک سو جان مردم را و از سوی دیگر امنیت شهروندان را تهدید می کند.

می توان گفت قطعا این وضعیت تمام خواهد شد و واکسنی برای آن تولید خواهد شد. اما تا آن زمان، تنها راه عبور از بحران، فاصله گذاری اجتماعی است. قرنطینه و پرهیز از معاشرت و قرار گرفتن در مکان های شلوغ، اکنون تنها راه پیشگیری از ابتلاء به ویروس است. سازمان بهداشت جهانی در خصوص پایان قرنطینه در شهرهایی که شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد است، هشدار داده است. به عقیده مدیران این سازمان، این عقیده که به پایان قرنطینه نزدیک شده ایم، خطرناک است و همچنان لازم است اقدامات احتیاطی ادامه پیدا کند.

قرنطینه در ووهان تمام شد
اتمام قرنطینه در ووهان چین

پایان قرنطینه ووهان

هشتم آوریل، قرنطینه در ووهان به پایان رسید و ۷۶ روز خانه نشینی شهروندان آن تمام شد. با این حال کارشناسان نگران بروز موج دوم شیوع ویروس کرونا در چین هستند.

اما به عقیده بسیاری از کارکنان بهداشتی چین، بازگشایی ووهان به معنی ریشه کن شدن ویروس کرونا نیست و همچنان باید اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی از جمله شستن دست ها یا فاصله‌ گذاری اجتماعی رعایت شود.

قرنطینه در اروپا
قرنطینه در اروپا

عوامل تاثیرگذار بر زمان پایان قرنطینه

محققین بر این باورند که زمانی قرنطینه می تواند تمام شود که بیمارستان ها امکان پذیرش همه بیماران نیازمند بستری را داشته باشند. در دسترس بودن دستگاه های تنفس مصنوعی و همچنین تخت کافی در بیمارستان ها، مواردی هستند که با اتکاء به آن ها می توان به پایان قرنطینه فکر کرد.

همچنین بر اساس پژوهش های انجام شده، برای پایان قرنطینه لازم است حداقل ۱۴ روز، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا روندی نزولی داشته باشد. چرا که دوره نهفتگی کووید ۱۹ معمولا تا دو هفته است.

قرنطینه کی تمام می شود؟
قرنطینه کی تمام می شود؟

اما آزمایش هایی هم برای یافتن آنتی ‌بادی یا پادتن ویروس کرونا در بدن انجام شده است. این آزمایش ها برای پیدا کردن آنتی بادی نشان می دهد چند نفر از افراد جامعه به کرونا مبتلا و چند نفر در برابر آن ایمن شده اند. این ها مواردی هستند که بر روی چگونگی و زمان تمام شدن قرنطینه موثر هستند.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×