» گوناگون » چگونه در خانه بمانیم و از دوران قرنطینه خانگی لذت ببریم؟
بازی با کودکان
گوناگون

چگونه در خانه بمانیم و از دوران قرنطینه خانگی لذت ببریم؟

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ 10۰2,743

این روزها در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستیم و جز برای موارد ضروری از خانه خارج نمی شویم. این قرنطینه و خانه نشینی را می توان نوعی مسئولیت پذیری دانست. ما خودمان را نه فقط در برابر خودمان، که در برابر اطرافیان و همه مردم مسئول می دانیم و نمی خواهیم بی مبالاتی ما، جان دیگران را به خطر اندازد. اما این روزها را می توان حتی مفیدتر از گذشته سپری کرد. سرگرمی ها و فعالیت هایی هستند که برای این مدت می توانند بهترین اتفاق باشند. همراه اقامت ۲۴ باشید تا بیشتر به آن فکر کنیم و ایده های جدیدتری بیابیم.

قرنطینه خانگی
قرنطینه خانگی

ایده هایی برای لذت بردن از قرنطینه خانگی و فرار از کرونا

در چین پس از شیوع ویروس کرونا، یک زوج ورزشکار اقدام به انتشار ویدئوی بازی پینگ پنگ در خانه شان کردند. این ویدئو در شبکه های مجازی در مدت ۴ روز توسط ۶۰ میلیون نفر مورد توجه قرار گرفت. مردم چین پس از انتشار سریع ویروس کرونا، داوطلبانه وارد قرنطینه خانگی شدند تا از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کنند.

تاثیر کنترل استرس بر پیشگیری از کرونا

روز جهانی کتاب و قرنطینه خانگی برای مبارزه با کرونا

تاثیر کنترل استرس بر پیشگیری از کرونا

تقویت سیستم ایمنی | چه با کرونا و چه بی کرونا

همه چیز درباره کرونا، پیشگیری، علائم، سفر

استفاده مفید از اوقات فراغت و خانه نشینی می تواند حتی موجب افزایش انگیزه و خلاقیت شما باشد. احساس مفید بودن با افزایش سطح رضایتمندی از خود، می تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. این زمان فرصت خوبی است تا استعدادهای خود را کشف کنید و تجربه‌ های جدیدی به دست آورید. اما چه باید کرد؟

خب شاید همه ما اولین کارهایی که انجام می دهیم، مطالعه و دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک و کارهایی از این دست باشد، که البته خیلی هم خوب است. اما این ها مواردی هستند که می دانیم. قصد داریم موارد دیگری را هم به شما معرفی کنیم. شاید این معرفی، جرقه ای باشد برای ایده های بیشتر.

برنامه ریزی برای خانه نشینی
برنامه ریزی برای خانه نشینی

۱- فکر کنید و برنامه ریزی کنید:

به عنوان اولین قدم تعریف مشخصی از کار مفید داشته باشید. برای هر تصمیمی ابتدا لازم است فکر کنید و گزینه ها را پیدا کنید. لازم است واضح و شفاف موارد مختلف را بنویسید. مدتی را با خود خلوت کنید. کارهایی که هنوز در لیست انتظار هستند به یاد بیاورید و اولویت بندی کنید. برنامه ریزی می تواند تاثیر عمیقی در بهره وری شما داشته باشد.

با برنامه ریزی و مشغول شدن به کارهای لذت بخش، می توانید ذهن آرام تری داشته باشید و به این ترتیب بدن شما هم در شرایط بهتری به لحاظ ایمنی قرار می گیرد.

۲- سراغ چیزهای جدید بروید:

شاید فعالیت هایی باشند که به ذهنتان نرسیده و یا با آن ها آشنایی ندارید. بنابراین بیشتر جستجو کنید و کمی ماجراجو و کنجکاو باشید. حتما ایده های جدید خواهید یافت. در قرنطینه خانگی، به اندازه کافی زمان خواهید داشت تا سرچ کنید.

۳- از شر وسایل اضافی خلاص شوید:

این مدت، زمان خوبی برای جمع و جور کردن و خلوت کردن خانه است. وسایل اضافی را بیرون بریزید و برای همیشه از دستشان راحت شوید. اکنون همان زمان موعود است برای مرتب کردن و نظم دادن به وسایلتان. این فرصت را از دست ندهید. با توجه به این که نزدیک عید نوروز است و زمان خانه تکانی، این موضوع را هم در میان کارهایی که باید انجام شود قرار دهید. اگر در میان وسایل غیر ضروری خود، چیزهایی یافتید که سالم و قابل استفاده هستند، کنار بگذارید تا سر فرصت به افرادی که می توانند از آن ها استفاده کنند بدهید.

آشپزی در خانه
آشپزی در خانه

۴- آشپزی کنید:

آشپزی از جمله فعالیت های خوشایندی است که بر روحیه شما تاثیر مثبت می گذارد. سرگرم شدن با خوراکی ها و ادویه های رنگارنگ، موجب می شود برای مدتی از استرس ها و نگرانی هایتان فاصله بگیرید و با انواع طعم ها و مزه ها مشغول شوید.

۵-ورزش کنید:

تحرک داشتن حتی در داخل خانه هم می تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر روی جسم و روان شما داشته باشد. می توانید از اپلیکیشن ها و ویدئوهایی که برای این موضوع در دسترس هستند استفاده کنید. رقصیدن و حرکات موزون هم فعالیت مفرح دیگری است که موجب می شود خوش روحیه تر و شاداب تر باشید. بنابراین از تحرک غافل نشوید.

۶- مدیتیشن کنید:

وقتی در قرنطینه خانگی هستید، زمان آزادتری دارید و بنابراین تمرکز و آرامش بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم از این زمان استفاده کنید تا بتوانید بیشتر بر ذهن خود تسلط داشته باشید و افکار مزاحم و منفی را از خود دور کنید. تصویرسازی و تمرکز بر دم و بازدم از فعالیت هایی است که می توانید با استفاده از آن ذهن خود را آرام کنید. با جستجویی کوتاه در اینترنت، می توانید اصول علمی مدیتیشن را یاد بگیرید.

بازی با کودکان
بازی با کودکان

۷- بازی کنید:

بازی کردن همیشه راهی بوده برای فرار از استرس. به ویژه اگر بازی جمعی باشد تاثیر مثبت بیشتری بر آرامش شما خواهد داشت. سعی کنید با اعضای خانواده خود بازی کنید. به این ترتیب روحیه جمعی تان هم بهبود خواهد یافت و شما را به هم نزدیک تر خواهد کرد. بازی موجب می شود تجربه بهتری از در کنار هم بودن به دست آورید. به ویژه اگر کودکی در منزل دارید می توانید به جبران روزهایی که فرصت نداشتید با آن ها بازی کنید، زمانی را به آن ها اختصاص دهید.

۸- به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی باشید:

اگر برای دفعات پیاپی مجبور به تحمل قرنطینه هستید و کسب و کار شما در خارج از منزل دچار رکود شده است باید برای این مشکل به فکر راه چاره‌ای باشید. می‌توانید کسب و کار جاری خود را در خانه به روش آنلاین اداره کنید. برای این کار کمی تحقیق کرده و ببینید چه پلت فرم‌هایی برای اداره آنلاین کسب و کار خود نیاز دارید. اگر کار شما یک شغل رسمی و دولتی است و در دوران قرنطینه دچار مشکلات مالی نشده‌اید اما وقت بیکاری زیادی دارید باز هم می‌توانید به فکر یک کسب و کار خانگی باشید. ممکن است این کسب و کار خانگی در ابتدا یک شغل جانبی به نظر بیاید اما در آینده‌ای نزدیک این احتمال وجود دارد که در آمد حاصل از آن، از درآمد شغل اصلی شما پیشی بگیرد. زمان‌های بیکاری حاصل از قرنطینه را به یک فرصت طلایی تبدیل کنید!

کودکان سرشار از انرژی هستند و در زمان حال زندگی می کنند. کنارشان باشید و از حرف ها و حرکاتشان لذت ببرید. بازی کردن با کودکان تاثیرات مثبتی هم بر روی شما و هم بر روی کودکان دارد و ارتباط بهتری میانتان به وجود خواهد آورد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۹/۵ - (۱۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×