بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » همه چیز درباره کرونا، پیشگیری، علائم، سفر
روش صحیح شستن دست ها
گوناگون

همه چیز درباره کرونا، پیشگیری، علائم، سفر

۳ اسفند ۱۳۹۸ 10۱1,456

در حالیکه شیوع ویروس کرونا، مردم دنیا را نگران کرده است، اما جالب است بدانید که کرونا، خطرناک تر از آنفولانزا نیست!

نکته ای که باید در ابتدا مطرح کنیم این است که ویروس کرونا، تنها می تواند برای افرادی که سن بالا دارند و یا دارای بیماری های زمینه ای هستند، خطرناک تر باشد. اما نگران نباشید! این ویروس هم می تواند با مراقبت، پس از طی دوره مشخص، بهبود پیدا کند. بنابراین اگر بیماری زمینه ای خاصی ندارید، بهتر است استرس نداشته باشید و سعی کنید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. اما برای اطلاع بیشتر از این که ویروس کرونا برای چه افرادی خطرناک تر است، روش های پیشگیری و علائم آن، همراه ما باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن
تقویت سیستم ایمنی بدن

پیشگیری از ابتلا به کرونا

برای پیشگیری از ابتلا به کرونا موارد زیر را رعایت کنید:

۱- شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون و اگر آب و صابون در دسترس نبود، استفاده از الکل یا ژل ضدعفونی کننده.
۲- تقویت سیستم ایمنی با تغذیه مناسب و خواب کافی و پرهیز از شرایط استرس زا
۳- نوشیدن مداوم مایعات
۴- تماس نداشتن دست ها با صورت به خصوص چشم و دهان و بینی
۵- استفاده از دستمال هنگام سرفه یا عطسه
۶- ضدعفونی کردن سطوح و وسائلی که مدام با آن ها تماس دارید.
۷- فاصله داشتن با افراد مشکوک به بیماری

روش صحیح شستن دست ها
روش صحیح شستن دست ها

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند؟

اگر سیستم ایمنی بدن تان قوی باشد، جای نگرانی نیست. حتی در صورت ابتلا به کرونا، بدن شما می تواند از پس آن بربیاید. اما اغلب علائم کرونا، بر روی سالمندان شدید تر است. میزان مقاومت سیستم ایمنی بدن، نقش مهمی را در بهیود و درمان کرونا ایفا می کند. افرادی که بیماری های خود ایمنی دارند، باید بیشتر مراقب باشند. به طور کلی اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، بیشتر از دیگران نیاز است از ابتلا به بیماری پیشگیری کنید:

  • سالمندان
  • بیماری های خود ایمنی مثل MS
  • آسم و بیماری های تنفسی
  • سرطان
  • مشکلات قلبی و عروقی
  • دیابت
  • فشار خون بالا

اگر هیچ کدام از موارد بالا را ندارید، به سیستم ایمنی بدن خود اعتماد کنید. سیستم ایمنی در بدن سالم، معمولا با رعایت موارد لازم و پس از طی دوره بیماری، بهبود میابد.

شستشوی مداوم دست ها
شستشوی مداوم دست ها

علائم کرونا چیست؟

علائم کرونا، بسیار شبیه به سرماخوردگی است. تب، آبریزش بینی، گلودرد، سرفه و عطسه، لرزش دست، سردرد و علائم مشکلاتی در سیستم تنفسی، نخستین علائم کرونا هستند. دوره کمون این بیماری چیزی حدود ۲ تا ۵ روز است و تقریبا ۱ هفته ادامه پیدا می کند. 

اما جالب است بدانید که ممکن است مبتلا به کرونا شوید اما علائم آن در حد یک سرماخوردگی ساده باشد‌. اما به دلیل این که ناقل بیماری هستید، جهت جلوگیری از انتقال به دیگران بهتراست چند روزی در خانه بمانید.

ضدعفونی کردن سطوح
ضدعفونی کردن سطوح

آیا درمان کرونا امکان پذیر است؟

واقعیت این است که فعلا راه درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری از ابتلا است. توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت، شستشوی کامل و مداوم دستها و اجتناب از برقراری ارتباط نزدیک با هر فردی که بیمار است، صرف نظر از این که علت عفونت او و تب او از ویروس کرونا تشخیص داده شده باشد یا خیر.

بهداشت سفر هوایی
بهداشت سفر هوایی

چگونه با وجود انتشار ویروس کرونا، سفر ایمنی با هواپیما داشته باشیم؟

متخصصان بهداشت، پیشنهاداتی برای سفر ایمن و بی خطر با هواپیما دارند. به نظر این کارشناسان سفر با هواپیما می تواند با وجود شیوع ویروس کرونا، بی خطر باشد. شاید لازم است اطلاعات بیشتری درباره علائم کرونا، انتقال آن و راه های پیشگیری داشته باشیم.

برخی ماسک ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، کاربردی هستند. ماسک  N95 می تواند ابزاری مناسب برای مراقبت در برابر کرونا باشد و ذرات بسیار ریز را فیلتر کند. بنابراین بخشی از نگرانی هایتان رفع می شود. از سوی دیگر ضد عفونی کردن دست ها هم ضروری است. چند بار در طول سفر دست هایتان را با ژل شستشو، نظافت کنید و دست زدن به صورت را فراموش کنید. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، شستن دست ها می تواند ریسک ابتلا به عفونت‌ های تنفسی را تا ۱۶ درصد کاهش دهد.

در هواپیما، غذاهای خود را از ظرف اصلی خارج نکنید و روی میز نگذارید. پیشنهاد می شود در صورتی که وسیله های خود مانند لپ تاپ و یا کتاب را بر روی میز قرار می دهید از ورق های کاغذی بر روی میز استفاده کنید تا از تماس مسقیم وسایلتان با میز جلوگیری شود. همچنین هنگام باز و بسته کردن درب دستشویی هواپیما، از دستمال یا حوله کاغذی استفاده کنید.

و در نهایت باز هم می رسیم به این نکته که هرچه سیستم ایمنی بدنتان سالم تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری کمتر می‌شود. بنابراین خیلی مراقب خودتان باشید.

تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

گردشگری یکی از پویاترین و بخش‌های درحال توسعه اقتصاد جهان محسوب می‌شود و رتبه دوم در بین مهمترین صنایع صادرات کالا و خدمات را به خود اختصاص داده است. با آغاز سال ۲۰۲۰، ویروس کرونا از چین شروع به پخش شدن در گوشه و کنار جهان کرد، مرزها بسته شد و مردم خانه‌نشین شدند. در طی یک سال اخیر بحران شیوع ویروس کرونا منجر به ایجاد موانع و مشکلاتی در جهت حضور مسافران در مراکز گردشگری و تعطیلی تمامی زنجیره خدمات گردشگری اعم از اقامت، غذا و نوشیدنی، تفریحی و سرگرمی، حمل ونقل و خدمات مسافرتی در سراسر جهان شده است.

کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، ایتالیا، استرالیا و … که بیشترین سهم را در بازار گردشگری دارند، ضرر بسیاری از نظر اقتصادی بعلت محدودیت سفرها در این مدت داشتند. همچنین اگر بخواهیم زیان ناشی از ریزش گردشگر در دنیا را با در نظر گرفتن جنبه‌های دیگر اقتصادی بررسی کنیم، کشورهای در حال توسعه بیشترین آسیب را می‌بینند.

شیوع ویروس کرونا در ایران با تعطیلات نوروزی که دوران رونق کسب‌وکارهای مرتبط با سفر و گردشگری است، همزمان شد و با ایجاد محدودیت ها و اعمال قرنطینه، صنعت گردشگری و بویژه صنعت هتلداری ایران آسیب بسیار زیادی را متحمل شد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری، و صنایع‌دستی ایران در برآوردهای خود نشان داده است که صنعت گردشگری ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا دست‌کم ۳ هزار میلیارد دلار ضرر کرده است.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. mehrshad

    سلام بنده فقط اب ریزش بینی دارم ۳ روزه که اینطوریم ایا دچار یک بیماری شده ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×