بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان تهران 2 » جاذبه های گردشگری تهران » آهار، روستایی در حاشیه پایتخت
ییلاقات و جاهای دیدنی تهران
جاذبه های گردشگری تهران

آهار، روستایی در حاشیه پایتخت

۵ بهمن ۱۳۹۸ 8۰1,952

برای آن ها که در شهرهای بزرگ و پر دود و دم زندگی می کنند، سفر به جایی مثل روستای آهار، حکم نفس کشیدن را دارد. اما روستای آهار چگونه جایی است و کجاست؟ همراه ما باشید تا سری بزنیم به روستایی که در نزدیکی تهران منتظر شماست تا آرامش را به شما هدیه کند.

ییلاقات و جاهای دیدنی تهران
ییلاقات و جاهای دیدنی تهران

روستای آهار کجاست؟

از جمله جاهای دیدنی تهران، ییلاقات اطراف آن است. روستای آهار در شمال شرق تهران و در منطقه شمیران قرار دارد. این روستا، به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب، یکی از پر رونق ترین روستاهای ایران است. منطقه ای کوهستانی با رودخانه ای خروشان، باغ های سرسبز و کافه ای دنج در کوچه باغ هایی خاطره انگیز، از جاذبه های گردشگری روستای آهار است.

مطلب مرتبط: سفر به محبوب ترین روستاهای ایران

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های تهران با تخفیف
گردشگری روستایی
گردشگری روستایی

جاذبه های گردشگری روستای آهار

روستای آهار، روستایی برای ۴ فصل است. اگر علاقه مند به گردشگری روستایی هستید، سفر به این روستا را به شما پیشنهاد می کنیم. قرار داشتن آهار، در منطقه ای کوهستانی و وجود کوه و دره هایی که در تابستان سبز و خرم است و در زمستان پوشیده از برف، همیشه برای کوهنوردان جذاب است. روستای آهار مقصدی هیجان انگیز و خوشایند برای کوهنوردان است و در تمام طول سال می توانید ورزشکاران بی شماری را در این روستا ببینید. همچنین جاذبه های طبیعی آهار هم سوژه ای ایده آل برای عکاسانی است که به دنبال ثبت تصاویر منحصر به فرد هستند.

اما دیدنی های آهار به همین جا ختم نمی شود. جاذبه های گردشگری روستای آهار شامل آبشار شکرآب، امامزاده طاهر شکراب، آبشار ده تنگه و قلعه تاریخی دختر است. همچنین این روستا در مسیر حرکت به سمت قله های قلعه دختر، سی چال، قله توچال و قزقونچال قرار گرفته است.

و اما سوغاتی های روستای آهار. در سفر به این روستا گیاهان دارویی و میوه های ارگانیک، سوغاتی های وسوسه انگیز آن هستند.

طبیعت روستای آهار
طبیعت روستای آهار

رودخانه های روستای آهار

مهم ترین عامل رونق روستای آهار، عبور رودخانه ها از این منطقه است. رودخانه شکرآب ۱۵ کیلومتر طول دارد، که گیاهان منطقه را سیراب می کند. رودخانه دیگری که در این ناحیه وجود دارد “پیش کنک” است که از ارتفاعات گاجره و سی پال سرازیر می شوند. اما رودخانه جاجرود، حاصل پیوند این دو رود، در روستا است. به این ترتیب، شاید همین رودخانه های پر آب منطقه بودند که موجب شکل گیری روستای آهار شدند.

جاذبه های طبیعی روستای آهار
جاذبه های طبیعی روستای آهار

مسیر دسترسی روستای آهار:

دسترسی به آهار از تهران صورت می گیرد. برای رسیدن به روستا از اتوبان بابایی وارد جاده لشگرک شوید و سپس به سمت فشم حرکت کنید. پس از عبور از حاجی آباد و اوشان، روستای آهار را خواهید دید.

مطلب مرتبط: بر فراز قله ها؛ همه چیز درباره کوهنوردی و سفر به کوهستان

مطلب مرتبط: مهمترین لوازم کمپینگ کدام اند؟

روستای آهار
روستای آهار

نکات مهم در سفر به روستای آهار:

روستای آهار منطقه ای کوهستانی است و در هر فصلی، دمایی نسبتا پایین تر دارد. پیشنهاد می کنیم برای سفر به روستا، در رعایت موارد زیر دقت کنید:

  • از گذاشتن کیسه های زباله در اطراف روستا خود داری کنید.
  • لوازم ضروری برای سفر به روستای آهار مانند لوازم ضروری کوهنوردی است. این موارد عبارتند از: کفش مناسب برای کوهنوردی یا پیاده روی طولانی، کوله پشتی استاندارد، آب آشامیدنی و مواد غذایی کافی، پتو و لوازم گرمایش و خواب و لباس گرم و همچنین کیسه زباله. اگر قصد صعود به ارتفاعات را دارید باتوم و یخ شکن به ویژه برای صعود زمستانی را حتما همراه داشته باشید.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۲.۶/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×