» گوناگون » گردشگری روستایی لذت بخش ترین نوع سفر
Rural tourism 3
گوناگون

گردشگری روستایی لذت بخش ترین نوع سفر

۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۰2,413

همه روزه سفر های بسیاری در انواع گوناگون انجام شده و افراد با دلایل مشخص اما متفاوت به گوشه گوشه ایران و جهان سفر می کنند، توریسم و یا گردشگری، گاه تجاری، فرهنگی، ماجراجویی، اکوتوریسم و طبیعتگردی بوده و یا گاهی با عنوان گردشگری روستایی ، زیارتی، تاریخی، سلامت، غذا و یا عنوان بسیار متنوع دیگر شناخته می شود.

در این مطلب وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد به معرفی گردشگری روستایی، یکی از شاخه های گردشگری که اخیرا رونق بسیاری نیز یافته، بپردازد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید

 

مقاله مرتبط: “روستای شهران ؛ بهشت گم شده گیلان

 

گردشگری روستایی
گردشگری روستایی نوعی از گردشگری بوده که در آن هدف و مقصد گردشگران روستاها و مناطق سنتی

 

گردشگری روستایی چیست؟

گردشگری روستایی نوعی از گردشگری بوده که در آن هدف و مقصد گردشگران روستاها و مناطق سنتی روستاهای کشور بوده و در این نوع از گردشگری خبری از مدرنیته و تجهیزات بروز و مکانیزه نیست.

امروزه گردشگری روستایی بسیار رونق گرفته و افراد بسیاری به منظور فرار از زندگی ماشینی و روز مره خود روستاها را به عنوان مقاصد سفر در تعطیلات انتخاب می کنند.

 

گردشگری روستایی
با گردشگری روستایی با زندگی ساده و آرام روستانشینان از نزدیک آشنا شویم

 

مزیت های گردشگری روستایی

در این نوع از گردشگری، گردشگران با زندگی ساده و آرام روستانشینان از نزدیک آشنا شده و حتی برای چند روز و ساعت خود را در آرامش حاکم بر محیط محو می کنند.

همچنین توجه به گردشگری روستایی سبب رونق اقتصاد روستاییان شده و از مهاجرت و تخلیه روستاها تا حد زیادی جلوگیری می کند.

گردشگران در زمان سفر به روستاها می توانند با محصولات غذایی و صنایع دستی این مکان ها آشنا شده و علاوه بر استفاده در زمان حضور، از آنها به عنوان سوغات خریداری کنند.

 

گردشگری روستایی
سفر به روستاها بدلیل لمس طبیعت و زندگی روستایی از نزدیک جذابین فراوانی دارد

 

تفاوت های طبیعت گردی با گردشگری روستایی

شاید برخی سفر به روستاها را به  دلیل برخورداری از طبیعت زیبا، بکر و دست نخورده در دسته گردشگری طبیعی دسته بندی کنند، اما درصورتی که اینگونه نبوده و گردشگری روستایی تفاوت های بسیاری با گردشگری طبیعی دارد.

در گردشگری طبیعت و طبیعتگردی، تنها مکان های طبیعی مقصد و هدف گردشگران بوده و معمولا گردشگران مکانهایی مانند چشمه ها کوهها، جنگل ها و دریاچه ها را برای این گونه سفر ها انتخاب می کنند.

در صورتی که در گردشگری روستایی، مقصد سفر، روستاها و چشم اندازهای مربوط به اطراف روستاها بوده و گاهی ممکن است در اینگونه گردشگری، خبری از سرسبزی و منظره های زیبای طبیعی نباشد.

 

گردشگری روستایی
مزیت های گردشگری روستایی

 

مزیت های گردشگری روستایی

گردشگری روستایی مزیت های بسیار را برای خود روستا، اهالی و گردشگرانی که به آن سفر می کنند در بر داشته و هر کدام تاثیر منحصر به فردی از گردشگری روستایی کسب می کنند.

گردشگری روستایی سبب رونق اقتصاد روستاها، اشتغال زایی، جلوگیری از کوچ روستاییان به شهر ها و سبب بازگشت اهالی به روستاها می شود.

همچنین با مورد توجه قرار گرفتن گردشگری روستایی، اهالی روستاها فرصت کسب درامد و اشتغال را در روستای خود یافته و سبب می شود تا اقتصاد روستا از تک محصولی و مبتنی بر کشاورزی و دامداری خارج شده و از طریق گردشگری به درامد زایی برسد.

در گردشگری روستایی گردشگران با حضور در روستاها خود را برای زمانی هر چند کوتاه از شلوغی و همهمه شهری دور کرده و از آرامش حاکم بر روستاها آرامشی وصف نشدنی را کسب می کنند.

همچنین توجه بیشتر به گردشگری روستایی و رونق این نوع از گردشگری سبب شده تا بار سفر ها از تنها چند نقطه کشور برداشته شده و به میزان مساوی در تمام نقاط تقسیم شود.

 

گردشگری روستایی
با حضور در روستا می توان زندگی در خانه های روستایی را تجربه کرد

 

جذابیت های گردشگری روستایی

با حضور در رستاها می توان در خانه های روستایی و قدیمی اقامت داشته و زندگی ساده و زیبایی را تجربه کرد.

همچنین با حضور در روستا می توان لذت دوشیدن شیر از گاو و گوسفند، جمع کردن تخم مرغ، پخت نان تنوری ذغالی و ذلت تهیه غذاهای سالم و طبیعی را تجربه کرده و همچنین از منظره های زیبای روستاها نیز لذت برد.

در سفر به روستاها می توان لذت گرمای کرسی را تجربه کرده و به دور یک آتش با تمام خانواده شب را سپری کرده و آسمان آبی و صاف را مشاهده کرد.

 

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×