» دانستنی‌های سفر » مهمترین لوازم کمپینگ کدام اند؟
مهمترین لوازم کمپینگ
دانستنی‌های سفر

مهمترین لوازم کمپینگ کدام اند؟

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ 11۱3,468

در دنیایی که اغلب افراد به سمت سفرهای لوکس و مدرن و اقامت در هتل های چند ستاره گرایش دارند، افراد زیادی هستند که خوابیدن در دل طبیعت و گشت و گذار در محیطی بکر را میپسندند. این دسته از افراد در مرحله ی اول باید با لوازم کمپینگ و نحوه ی استفاده از آنها آشنایی داشته باشند. لوازم کمپینگ تنوع بسیار بالایی داشته و با توجه به شرایط و مقصد سفر می توانید لیستی از موارد ضروری را انتخاب نمایید.


برای آشنایی با مهم ترین لوازم کمپینگ در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مهمترین لوازم کمپینگ

کمپینگ چیست؟

قبل از معرفی لوازم کمپینگ باید بدانید که اصلا کمپینگ به چه معناست و با این شیوه ی سفر چه شرایطی پیش رو خواهید داشت. به آن دسته از سفر و طبیعت گردی هایی که به دور از مناطق مسکونی انجام شده و مدت زمان آن بیش از یک روز بوده و گردشگران شب را در چادر می گذرانند، اصطلاحا کمپینگ گویند. با توجه به اینکه طبیعت کاملا ناشناخته بوده و شرایط مختلفی ممکن است برایتان در طول استراحت و گردش پیش بیاید، در نتیجه باید توجه زیادی به انتخاب بهترین و مهم ترین لوازم کمپینگ داشته باشید تا روزهایی خوش و بدون خطر را تجربه کنید.

مهم ترین لوازم کمپینگ برای تعیین محل استراحت

اولین چیزی که باید در سفرهای کمپینگ و اصطلاحا شبمان مد نظر داشته باشیم، مشخص کردن محل اقامت و فراهم کردن لوازم ضروری و اولیه برای داشتن شرایط ایده آل و ایمن برای خوابیدن و استراحت در شب می باشد. با توجه به وجود جانوران و حشرات مختلف و همچنین شرایط آب و هوایی، لازم است تا موارد زیر را در رأس لوازم کمپینگ خود قرار دهید و به آن توجه ویژه داشته باشید:

مهمترین لوازم کمپینگ

چادر

چادر مسافرتی یعنی خانه ای کوچک که می تواند شما را تا حد زیادی از آسیب ها و خطرات موجود در طبیعت حفظ کند و یکی از اصلی ترین وسایلی می باشد که هر گردشگر باید همراه داشته باشد. چادرهای مسافرتی با توجه به اندازه، جنس، نوع و همچنین طرح و تجهیزات موجود در آنها قیمت های مختلفی دارند و برخی از آنها بخاطر داشتن طراحی منحصر به فرد و امکانات مختلف، چیزی فراتر از یک چادر ساده می باشد. اما اگر بدنبال یک سفر ساده و ارزان هستید، می توانید چادرهای استاندارد با ظرفیتی مطابق با تعداد افراد گروه تهیه نمایید.

زیر انداز

نم و رطوبت و همچنین ناهمواری و پوشش گیاهی موجود در طبیعت باعث میشود تا شرایط مناسبی برای نشستن های طولانی مدت و خوابیدن وجود نداشته باشد و در نتیجه یک زیرانداز مناسب و تقریبا نرم در بین لوازم کمپینگ ضروریست. زیراندازهایی را برای سفرهای شبمان خود انتخاب کنید که ضخامت خوبی داشته و تا حدی مطلوبی بتوانند سختی های سطح زیر چادر را بپوشانند.

مهمترین لوازم کمپینگ

کیسه خواب

برای اینکه بتوانید از طبیعت به درستی استفاده کنید و با انرژی کامل به مسیر ادامه دهید، لازم است تا از استراحت کافی برخوردار باشید و در نتیجه باید به خوابیدن و شرایط خواب توجه کنید. کیسه خواب یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز برای کمپینگ می باشد که با توجه به مقصد و فصل سفر باید بهترین نوع را انتخاب نمایید. کیسه خواب ها با توجه به جنس و وزن قیمت های مختلفی داشته و در حالت کلی می توان گفت یکی از گران ترین لوازم کمپینگ خواهد بود.

مهمترین لوازم کمپینگ

بالش کوچک

کافیست کمی در فروشگاه های لوازم ورزشی و کوهنوردی جستجو کنید تا با تنوع بسیار بالایی از انواع بالش با سایز و جنس های مختلف مواجه شوید. اهمیت و تاثیر بالش بر کیفیت خواب بر کسی پوشیده نیست و قطعا می دانید که بدون آن نمی توانید خواب خوبی را تجربه کنید.

مهمترین لوازم کمپینگ

چراغ قوه

ارزش هد لامپ یا چراغ قوه را زمانی می توانید احساس کنید که بعد از غروب آفتاب در طبیعتی دور که هیچ نشانی از زندگی انسان در آن به چشم نمیخورد، قرار گرفته باشید. حتما از بین انواع مختلف هد لامپ و چراغ قوه، یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب و باطری زاپاس به تعداد مورد نیاز همراه داشته باشید تا در تاریکی شب دچار مشکل نشوید.

مهمترین لوازم کمپینگ

لوازم کمپینگ برای آشپزی

در سفر به شهرهای مختلف و بعد از گشت و گذار در مراکز خرید و بازدید از جاذبه های گردشگری، حتما سری به رستوران خواهیم زد و خوردن غذاهای خوشمزه را بدون شک امتحان خواهیم کرد. اما در طبیعت گردی که هیچ اثری از رستوران و آشپزخانه در آن به چشم نمیخورد، باید بتوانید در بین لوازم کمپینگ تان وسایل آشپزی را پیدا کنید و غذا و نوشیدنی گرم آماده نمایید. از جمله وسایل آشپزی که هر طبیعت گرد باید همراه داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اجاق گاز کوچک

اگر اهل کوهنوردی باشید یا با این گروه از افراد تا بحال همسفر شده باشید، بدون شک اجاق گازهای کوچک خوراک پزی را در لیست وسایل سفرشان دیده اید. اجاق های کوهنوردی تنوع زیادی دارند و با توجه به ظرفیت مخزن سوخت و سایز آنها با قیمت های متفاوتی به فروش میرسند. توصیه می کنیم به جای استفاده از یک اجاق در سایز بزرگ، چند اجاق کوچک تر همراه داشته باشید تا در صورت بروز مشکل برای یکی از آنها، با مشکل مواجه نشوید.

فندک

یکی از دردسرسازترین مسائل در سفرهای شبانه، نم و رطوبتی هست که براحتی به بسته های کبریت نفوذ میکند و برای رهایی از این مشکل، همراه داشتن چند فندک می تواند بهترین راهکار باشد. البته حواستان به پر یا خالی بودن فندک قبل از شروع سفر باشد!

مهمترین لوازم کمپینگ

وسایل غذا خوردن

مسلما وقتی صحبت از وسایل غذاخوری در بین لوازم کمپینگ میشود، منظور ظروف چینی و کریستال و شیشه ای با طرح های لوکس نیست، بلکه باید بشقاب های مناسب که اغلب پلاستیکی هستند را در داخل کوله پشتی تان قرار دهید. داشتن یک چاقوی تقریبا تیز و قاشق و لیوان فراموش نشود.

آب و غذا

لوازم کمپینگ فقط پوششی و اقامتی نیستند و مواد غذایی و نوشیدنی نیز از مهمترین لوازم کمپینگ به شمار می‌روند. برای اقامت در یک محل و یا حتی سفری ماجراجویانه نیاز به مواد غذایی پرانرژی و کم حجم می‌باشد. مغزجات و خشکبار، خرما، میوه خشک، کنسرو، قهوه و … از بهترین مواد غذایی و نوشیدنی‌ها برای کمپینگ محسوب می‌گردند.

آب نیز از واجبات هر سفری می‌باشد. بعضی از سفرها مثل سفرهای ماجراجویانه که نیاز به کمپ در در دل جنگل و یا مناطق دورافتاده دارد، باعث مصرف انرژی بیشتر بدن می‌گردد و از این رو همراه داشتن آب به مقدار کافی از الزامات است. قبل از شروع سفر میزان آب لازم و کافی را پیش بینی کنید و همراه خود ببرید. همراه بردن مقدار زیاد و یا کم آب باعث بروز مشکلاتی برای شما خواهد شد.

مهمترین لوازم کمپینگ

لوازم کمپینگ برای مسائل بهداشتی

تفاوتی ندارد که به کدام نقطه از دنیا قصد سفر داشته باشید، در هر صورت باید رعایت مسائل بهداشتی را به یکی از اصلی ترین امور زندگی تان تبدیل کنید. به همین خاطر باید در بین لوازم کمپینگ حتما وسایل بهداشتی مانند دستمال های یکبار مصرف، کرم، ژل های شستشو، دستکش و همچنین چکیده ای از جعبه ی کمک های اولیه را قرار دهید. پیشنهاد میکنیم وجود اسپری حشره کش در بین لوازم کمپینگ را جدی بگیرید تا با خیال آسوده بتوانید استراحت کنید و از سفرتان لذت ببرید.

لوازم کمپینگ؛ پوشاک

بعد از مرور و معرفی وسایل مورد نیاز برای راه اندازی چادر و مشخص کردن محل استراحت و غذا خوردن، حال باید کمی به خودتان توجه داشته باشید و لباس های مناسب سفر را در کوله پشتی تان قرار دهید.

لباس

یکی از ویژگی های طبیعت کاهش دما در شب می باشد و به همین خاطر باید حتما لباس مناسب و پوشیده، بارانی با جنس های عایق مانند پانچوهای مخصوص را همراه داشته باشید . علاوه بر گرم شدن بدن، لباس مناسب و پوشیده می تواند تا حد زیادی از گزیدگی و نیش حشرات شما را در امان نگه دارد.

مهمترین لوازم کمپینگ

کفش

پا قلب دوم است و اگر نتوانید شرایط خوب و مناسبی را برای آن ها فراهم کنید، بدون شک رفیق نیمه راه شما خواهد بود و نمی توانید براحتی پیاده روی کنید و از طبیعت گردی لذت ببرید. با توجه به اینکه مقصد سفرتان کویر، کوهستان، طبیعت ناهموار و جنگل می باشد، باید کفش مناسب و راحتی را خریداری نمایید. به همان اندازه که چادر در بین لوازم کمپینگ ضروری می باشد، به همان اندازه و شاید بیشتر باید به کفش اهمیت دهید.

مهمترین لوازم کمپینگ

وسایل الکترونیکی

همراه داشتن یک پاوربانک برای سفرهای کمپینگ بسیار کاربردی می‌باشد. اگر از تلفن همراه خود استفاده زیادی برای نقشه خوانی، عکاسی، گوش دادن به موزیک و … استفاده زیادی می‌کنید قطعا به یک پاوربانک نیاز دارید. از دیگر وسایل الکترونیکی لازم در سفر و کمپینگ دوربین عکاسی می‌باشد. اگر اهل عکاسی هستید داشتن یک دوربین عکاسی خوب می‌تواند خاطرات کمپینگ و سفر شما را به بهترین نحو ثبت کند.

مهمترین لوازم کمپینگ

ضروری ترین لوازم کمپینگ با توجه به شرایط آب و هوایی

در خرید و تهیه ی لوازم کمپینگ باید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین آنها، فصل و درجه ی دمای هوا می باشد. مسلما وسایلی که در سفرهای تابستانی مورد نیاز و ضروری می باشد، ممکن است در زمستان خیلی لازم نباشد. از ضروری ترین وسایلی که هر گردشگر برای سفرهای زمستانی باید همراه داشته باشد، می توان به عینک حفاظ دار، لباس های زمستانی، جوراب، کلاه و دستکش،کیسه خواب های گرم و همچنین همراه داشتن مواد غذایی مقوی اشاره کرد.

عجیب ترین لوازم کمپینگ

بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسانِ امروز، تنوع در تمام وسایل می باشد و قطعا با رفتن به فروشگاه ها و مراکز خرید کاملا متوجه آن شده اید. در بین لوازم کمپینگ نمونه های جالب و البته بسیار کاربردی به چشم میخورد که می تواند شرایط استراحت و سفر را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چادرهای مسافرتی معلق

چادرهای معلق همان طور که از نامشان مشخص است روی زمین نصب نمی شود و با همراه داشتن آنها، دیگر نگران رطوبت و ناهمواری های موجود بر روی زمین نخواهید بود و کافیست درخت تنومندی را پیدا کنید و چادرتان را از شاخه های آن آویزان کنید. البته به استحکام و مقاوت درخت در برابر وزن افراد در چادر باید توجه شود تا محیط زیست دچار آسیب نشود.

شارژر دستی باطری موبایل

تمام شدن باطری موبایل یکی از بدترین مسائلی می باشد که در سفرهای طولانی مدت، حتی پاور بانک نیز جوابگو نخواهد بود. با شارژر های دستی می توانید از چرخاندن دکمه ی شارژر به تعداد زیاد خودتان انرژی مورد نیاز برای شارژ مجدد گوشی تلفن همراهتان را تامین کنید.

لباس خنک کننده

سفر در تابستان فرصت تماشای زیباترین چهره ی طبیعت را به شما میدهد، اما گاهی گرمای هوا کلافه کننده میشود و درست در این لحظه است که جای خالی یک کولر و یا پنکه را به خوبی احساس می کنید. لباس های خنک کننده که با باطری شارژ میشوند، یکی از عجیب ترین وسایل سفر و کمپینگ می باشد که می تواند اندکی از گرمای هوا بکاهد.
و کلام آخر اینکه، نداشتن وسایل و لوازم کمپینگ را بهانه ای برای از دست دادن زیباترین روزها و شبهای زندگی تان قرار ندهید و با کمی هزینه و صرفه جویی در سایر جنبه های زندگی، شرایط را برای خودتان آسان کنید و تا فرصت دارید از زندگی لذت ببرید…

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. ریحانه علیزاده

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    محصولات پرفروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×