» گوناگون » قبل از پرواز چه نخوریم؟
dont eat befor flight 4
گوناگون

قبل از پرواز چه نخوریم؟

۲۵ آبان ۱۳۹۷ 9۰1,606

امروزه به دلیل سرعت بالا و راحتی بسیار، سفر با هواپیما به یکی از بهترین نوع از سفر ها بدل شده و همه روزه گردشگران بسیاری برای سپری کردن مسیر میان مبدا تا مقصد سفر، هواپیما را انتخاب می کنند. اما این راحتی و آسایش با باید ها و نباید هایی همراه بوده که رعایت نکردن و انجام دادن و ندادن آنها باعث می شود تا در زمان سفر احساس ناخوشایندی را فرد تجربه کند. رژیم غذایی و غذاهایی که باید قبل از پرواز از خوردن آنها اجتناب کرد، یکی از اصلی ترین این باید ها و نباید ها بوده که رعایت نکردن آن می تواند مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد.

اگر می خواهید سفر خوب و آسوده ای را با هواپیما تجربه کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی غذاهایی که نباید قبل از پرواز خورد، همراه باشید.

مقاله مرتبط : “بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران”

مقاله مرتبط : “غذاهای ایرانی پرطرفدار در جهان”

قبل از پرواز چه نخوریم؟

غذا ها و نوشیدنی های گاز دار و باد آور ممنوع

از نوشیدن نوشیدنی های گاز دار به دلیل اینکه باعث ایجاد حجم زیادی باد در معده می شوند پیش از پرواز و همچنین درون هواپیما خود داری کنید. زیرا وجود حجم زیادی از گاز در معده و روده و ترکیب شدن آنها با فشار بالای درون کابین هواپیما در ارتفاعات، باعث می شود حس نا خوشایندی در طول پرواز احساس کنید.

همچنین از خوردن غذاهای نفخ آور و باد دار نیز مانند نخود و لوبیا باید قبل از پرواز اجتناب کرده؛ زیرا این غذا ها نیز سبب ایجاد باد در معده شده و فرد را با مشکلاتی در حین پرواز دچار می کند.

قبل از پرواز چه نخوریم؟
همچنین دیده شده که فرد با استفاده از غذاها و نوشیدنی های گاز دارد در طول پرواز به دلیل فشار بالای هوای کابین دچار سکته شده است

سبزی های باد آور بویژه خانواده کلمی مصرف نکنید

سبزی های خانواده کلمی به سبزیجاتی نظیر گل کلم، کلم بروکلی، برگ کلم و انواع دیگر کلم بوده که پس از مصرف در فرد ایجاد باد کرده و سبب می شود در زمان پرواز و قرار گیری در معرض فشار هوای بالا دچار دل درد و حال ناخوشایند شوید.

همچنین دیده شده که فرد با استفاده از غذاها و نوشیدنی های گاز دارد در طول پرواز به دلیل فشار بالای هوای کابین دچار سکته شده است.

قبل از پرواز چه نخوریم؟
غذاهای سرخ کردنی به دلیل اینکه از چربی بالایی برخوردار هستند، در طول پرواز ممکن است حس و حال بدی را برای فرد بوجود آورده

غذاهای سرخ کردنی نخوردید

غذاهای سرخ کردنی به دلیل اینکه از چربی بالایی برخوردار هستند، در طول پرواز ممکن است حس و حال بدی را برای فرد بوجود آورده و سبب شود که سفر خود را با حال ناخوش آغاز کنید.

قبل از پرواز چه نخوریم؟
در طول پرواز به ویژه سفر های طولانی مجبور شوید به تعداد دفعات زیاد از دستشویی استفاده کنید

مایعات زیاد نخورید

برخی افراد برای اینکه در حین پرواز سرحال تر باشند، پیش از پرواز به مقدار زیادی قهوه و یا مایعات کافئین دار مصرف میکنند که این امر شاید سرحالی کاذبی را برای فرد به وجود آورد اما سبب می شود که در طول پرواز به ویژه سفر های طولانی مجبور شوید به تعداد دفعات زیاد از دستشویی استفاده کنید.

همچنین خوردن کافئین زیاد سبب شده تا فرد دچار کم خوابی و بی خوابی شده و مجبور شود تمام طول پرواز را بیدار بماند و در زمان رسیدن به مقصد حس خستگی و کلافگی داشته باشد.

قبل از پرواز چه نخوریم؟
به طور کل از خوردن شیرینی و شکلات به میزان زیاد خودداری کرده

شیرینی و شکلات نخورید

به طور کل از خوردن شیرینی و شکلات به میزان زیاد خودداری کرده و بویژه پیش از سفر با هواپیما از این کار اجتناب کنید زیرا که باعث شده سطح قند خون افزایش پیدا کرده و حس گرسنگی و کسل بودن را برای شما به وجود آورد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×