» دانستنی‌های سفر » لباس مناسب سفر؛ در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟
لباس مناسب سفر
دانستنی‌های سفر

لباس مناسب سفر؛ در هر سفری چه لباسی باید بپوشیم؟

۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱11,998

از مهم ترین مواردی که پیش از سفر ذهن ما را مشغول می کند، لباس‌هایی ا‌ست که باید با خود ببریم. انتخاب لباس مناسب سفر می تواند متناسب با هدف از سفر، مقصد سفر، وسیله سفر، فصل سفر و مواردی از این دست متفاوت باشد. اما قصد داریم به بررسی برخی از این موارد بپردازیم.

در سفر چه لباسی بپوشیم؟
در سفر چه لباسی بپوشیم؟

با این که لباس ها، بخش مهمی از پوشش ما هستند اما فراموش نکنیم که وسایلی مانند عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه هم بخشی از پوشش هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند.

آن چه اهمیت دارد این است که متناسب با زمان ها و مکان های گوناگون نوع لباس هم تغییر می کند. اما ببینیم چه لباس هایی برای انواع سفر مناسب هستند؟

مطلب مرتبط: وسایل مورد نیاز سفر

مطلب مرتبط: چک لیست وسایل سفر کاری؛ چه چیزهایی را نباید از یاد برد!

کدام لباس سفر مناسب است؟

لباس مناسب سفر با هواپیما
لباس مناسب سفر با هواپیما

لباس مناسب سفر در هواپیما

سفر هوایی هم مقتضیات خودش را دارد. سفر هوایی ممکن است یک ساعت و یا چندین ساعت به طول بینجامد. لباس مناسب سفر با هواپیما، راحت و سبک است. دمای داخل کابین تا حدودی قابل تنظیم و کنترل است، اما ممکن است افراد مختلف تجربه متفاوتی داشته باشند. برخی سرمایی تر و برخی هم گرمایی باشند. در فصل سرما همراه داشتن یک ژاکت سبک می تواند خیلی کاربردی باشد.

لباس‌هایی که دارای جیب های زیپ‌دار هستند و یا کیف های کمری هم بسیار مفیدند. برای مدارک شناسایی از قبیل کارت پرواز، کارت شناسایی، پول نقد یا کارت بانکی و غیره که می خواهیم به راحتی در دسترس مان باشند و در عین حال امنیت هم داشته باشند می توانیم از لباس هایی با جیب زیپ دار و کیف کمری استفاده کرد.

همچنین کفش سبک و تخت به ویژه در سفر های طولانی و سفرهایی که پرواز غیر مستقیم دارند، ضروری است. برای راه رفتن طولانی در فرودگاه ها و سالن‌ های پرواز، با وجود وسایلی که همراهمان است، لازم است کفشی راحت داشته باشیم.

ساق شلواری، بیس و جوراب ‌شلواری در پروازهای طولانی زمستانی، پوششی بسیار مناسب است که هم پا را گرم نگه می دارد و هم از متورم شدن آن جلوگیری می کند. ضمنا در انتخاب نوع پوشش خود، راحتی آن در استفاده از سرویس بهداشتی را هم در نظر داشته باشید. لباس های سرهمی برای مسیر های طولانی، انتخاب مناسب و راحتی نیستند.

لباس مناسب سفر
لباس مناسب سفر

لباس مناسب سفر زمینی

اگر قصد دارید با خودروی شخصی سفر کنید، امکان همراه داشتن وسایل بیشتری را دارید. می توانید یک ساک یا کیف کوچک را برای لباس های دم دستی و پر استفاده تر اختصاص دهید. به این ترتیب در صورتی که لباس تان کثیف شود یا هوا متغیر باشد در چنین مواقعی دیگر نیاز به باز کردن چمدان ها نیست. سعی کنید پیش بینی شرایط مختلف را در طول مسیر سفر داشته باشید.

لباس مناسب سفر تابستان
لباس مناسب سفر تابستان

لباس مناسب سفر تابستان

سفر در تابستان هم ملزومات خودش را دارد. ساعت ‌ها و روز های گرم و گاهی مرطوب آن، نیاز دارد تا پیش بینی های لازم را برای آن انجام دهیم. در تابستان اغلب ترجیح می دهیم لباس های روشن، گشاد، نازک و نخی بپوشیم. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی پیشنهاد می شود لباس های پوشیده و به ویژه آستین بلند استفاده کنید.

لباس‌هایی با رنگ ها و طرح های شاد برای سفر که احتمال کثیف شدن و یا لک شدن لباس است، مناسب تر هستند. برای سفر تابستان، شاید لازم باشد برای هر روز یک دست لباس، داشته باشید. لباس زیر هم به تعداد کافی همراه داشته باشید. گرما موجب عرق سوز شدن می شود و انتخاب لباس زیر مناسب به ویژه برای هوای گرم و شرجی اهمیت بسیاری دارد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در برخی از شهرها اختلاف دما میان روز و شب بسیار زیاد است. بنابراین لازم است لباس مناسبی برای شب‌ های خنک در نظر گرفته شود. مورد دیگر این که در اغلب مواقع، در شهر ها هوا گرم تر از اطراف شهر و جاذبه های طبیعی است. به همین دلیل همراه داشتن کت، ژاکت سبک در این مواقع می تواند کاربردی باشد.

همچنین کفش هایی که هم مناسب پیاده روی باشند و هم خنک، برای سفر تابستان فراموش نکنید. صندل یا کفش های پارچه ای بهترین گزینه هستند.

لباس مناسب سفر زمستان
لباس مناسب سفر زمستان

لباس مناسب سفر زمستانی

مهم ترین اقدامی که برای سفر زمستانی باید انجام بدهیم، انتخاب لباس مناسب است. پوشاک چند لایه که به عنوان عایقی در برابر سرما عمل می کنند، نقش مهمی در ایجاد آرامش شما در سفر دارند. پوشیدن چند لایه لباس هم نیاز به مهارت دارد. مقاومت در برابر سرما و تغییرات شدید دما بین شب و روز، عاملی است که بر روی راحتی شما در گشت و گذارتان تاثیر گذار است.

لباس های سبک که بتوانند گرمای بدن را حفظ کنند به عنوان بیس و یک یا دو لایه لباس گرم‌ که اجازه نفوذ سرما را ندهد، در پایان یک لایه ضد آب برای جلوگیری از جذب آب باران و برف در لباس ها، ضروری است. بنابراین می توانید از زیرپوش نخی بلند، بلوز نخی جذب یا بیس، پولیور یا پولار و در نهایت یک گورتکس یا کاپشن استفاده کنید.

همچنین در صورت بارندگی، داشتن دستکش ضد آب هم لازم است. دستکش پشمی برای مقاومت در برابر سرما در زیر دستکش ضد آب موجب می شود تا هم گرم بمانید و هم خشک. اما پوششی که بیش از همه موجب تامین گرمای بدن می شود، جوراب گرم است که اگر هوا سرد تر شود پوشیدن دو جوراب می تواند تحمل شما را در برابر سرما به شدت بالا ببرد. پس چند جفت جوراب با ضخامت های متفاوت حتما همراه خود داشته باشد.

پوشش در کشورهای مختلف
پوشش در کشورهای مختلف

توجه به اصول پوشش در مقصد

برخی از کشورها قوانین و عرف مختص خود را دارند. شاید پوشیدن برخی از لباس ها در برخی از کشورها جرم باشد و یا توهین محسوب شوند. شاید لازم باشد در برخی از محل ها و یا عبادت گاه ها، با قوانین خاصی وارد شوید و یا پوشش ویژه ای داشته باشید. این موضوع ممکن است ربطی به پوشیدگی هم نداشته باشد. صرفا لازم است نوع خاصی از پوشش را رعایت کنید. بنابراین پیش از سفر، کمی درباره قوانین، فرهنگ و آداب و رسوم کشور مقصد تحقیق کنید.

لباس راحت سفر
لباس راحت سفر

راحت باشید

اما به عنوان یک اصل کلی، با توجه به این که در طول سفر برای مدتی طولانی در خانه نیستید، راحت ترین لباس هایتان را برای استفاده انتخاب کنید. در طول سفر لازم نیست مانند دفتر کارتان لباس بپوشید. لباس های رسمی و دست و پا گیر را فراموش کنید.

کفش راحت، کتانی، لباس های نخی و گشاد و راحت، کوله پشتی خوش دست و استاندارد و مواردی از این دست می توانند سفر را برایتان لذت بخش تر کنند. بنابراین راحت باشید و راحت ترین وسایلتان را همراه خود ببرید.

لباس سفر
لباس سفر

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۷/۵ - (۲۲۶ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. نگین

    عاالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×