بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » جاهای دیدنی گیلان » جاهای دیدنی آستارا » جاهای دیدنی آستارا شهر سقف های سفالی در استان گیلان
جاهای دیدنی آستارا
جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا شهر سقف های سفالی در استان گیلان

۲ مهر ۱۳۹۸ 14۰2,750

استان گیلان یکی از زیباترین و محبوبترین مقاصد گردشگری کشور عزیزمان ایران است. در شمالی ترین بخش استان گیلان و مرز ایران و آذربایجان شهر زیبای آستارا قرار دارد. شهری ساحلی و مرزی با دیدنی های جذاب و سقف های سفالی. امروز با ما در وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا جاهای دیدنی آستارا را با هم مرور کنیم.

آستارا کجاست؟

آستارا که ششمین شهر بزرگ گیلان است در شمالی‌ترین بخش آن و در مرز ایران و آذربایجان قرار دارد. این شهر درست در قلب منطقه تالش که از جنوب کشور آذربایجان تا شمال ایران کشیده شده واقع‌ شده. جالب است بدانید که شهری به همین نام هم در کشور آذربایجان وجود دارد.

آستارا
آستارا

آستارا از شمال به آستارای کشور‌‌آذربایجان، از جنوب به تالش، از شرق به دریای‌خزر و از غرب به اردبیل می‌رسد. جایگاه این شهر به لحاظ ارتباطی بسیار حائز اهمین است. راه شمالی آن به باکو، راه جنوبی آن به بندرانزلی و رشت و مسیر غربی آن به تبریز منتهی می‌شود.

آستارا که نخستین بندر خصوصی کشور است سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر پنجمین بندر فعال ترانزیتی کشور و پل ارتباطی راهبردی با اروپاست. این شهر دارای بیشترین صادرات چمدانی کشور است و نقش مهمی در گمرک زمینی دارد. یکی از قدیمی‌ترین گمرکات کشور که بیش از ۲۰۰سال قدمت دارد در این شهر قرار دارد.

وجه تسمیه آستارا

بنا بر بعضی منابع نام آستارا از اصطلاحی در زبان تالشی می‌دانند. طبق این منبع آستارا از “آسته رو” گرفته شده است. از آنجا که مسافران و کاروانهایی که به این شهر می‌رسیدند بخاطر مرداب و ساحل ناچار آهسته‌تر حرکت می‌کردند.

جاهای دیدنی آستارا

گردنه حیران

گردنه حیران که در جاده آستارا-اردبیل قرار دارد یکی از زیباترین روستاهای کشور است. مسیری سرسبز که پر از کندوهای عسل در اطرافش است. از یک طرف به کوههای زیبا و مرتفع و از جانب دیگر به دشتی سرسبز می‌رسد. چشم انداز این منطقه به قدری زیباست که شما را محو خود می‌کند.

گردنه حیران - جاهای دیدنی آستارا
گردنه حیران – جاهای دیدنی آستارا

دلیل نامگذاری این گردنه جاده‌ پر پیچ و خم آن است. مناظر حیرت انگیزی که از دیدنی های آستارا است. حیران در واژه به معنی ابر و مه است، درست مثل جاده این گردنه در اکثر مواقع سال. برای سفر به این منطقه حتما لباس گرم همراه داشته باشید چون حتی در تابستان هم هوای نسبتا سردی دارد.

سورتمه حیران

سورتمه حیران - جاهای دیدنی آستارا
سورتمه حیران – جاهای دیدنی آستارا

منطقه حیران با رستوران ها، جاذبه‌ها و اقامتگاههای مختلف پذیرای گردشگرانی زیادی است. یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا، سورتمه حیران است. بزرگترین سورتمه ریلی ایران که طی سالهای اخیر کامل شده طرفداران زیادی دارد.

تله کابین حیران

تله کابین حیران - جاهای دیدنی آستارا
تله کابین حیران – جاهای دیدنی آستارا

تله کابین حیران یکی دیگر از جاذبه های این منطقه زیبای کشورمان است. این تله کابین که در میان رشته کوه البرز در استان گیلان قرار دارد دارای ۳۰کابین ۶نفره است. تله کابین حیران چشم انداز فوق‌العاده زیبایی از گردنه دیدنی حیران به شما می‌دهد. این تله کابین ۳۵ کیلومتری جاده آستارا به اردبیل قرار گرفته است.

اگر قصد سفر به آستارا را دارید برای رزرو هتل‌ های آستارا از اقامت ۲۴ همین حالا اقدام کنید.

تالاب استیل

تالاب استیل - جاهای دیدنی آستارا
تالاب استیل – جاهای دیدنی آستارا

تالاب زیبای استیل در فاصله ۷ کیلومتری آستارا و در جاده رشت به آستارا قرار دارد. این تالاب که از بکرترین و محبوبترین جاهای دیدنی آستارا است، ۱۳۸ هکتار وسعت دارد. چشم انداز غربی تالاب مسحورکننده است. این تالاب زیستگاه انواع مختلفی از ماهیان از جمله اردک‌ماهی و کپور است. یکی دیگر از زیبایی های این تالاب وجود درختان توسکاست که ریشه در آب دارند.

آبشار لاتون

آبشار لاتون - جاهای دیدنی آستارا
آبشار لاتون – جاهای دیدنی آستارا

در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا روستایی خوش آب و هوا و زیبا به نام کوته کومه قرار دارد. در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری این روستا آبشاری مرتفع و زیبا به نام آبشار لاتون وجود دارد که از جاهای دیدنی آستارا است. ارتفاع آبشار لاتون حدود ۱۰۵ متر است و بلندترین آبشار ایران محسوب می شود. البته در نزدیکی لاتون آبشار دیگری به ارتفاع ۶۰ متر وجود دارد که پرآب‌تر است.

آبشار لاتون از دامنه های شرقی کوه اسپیناس سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ایران و از محبوبترین جاهای دیدنی آستارا به حساب می آید.

مطالب مرتبط:

لاهیجان ، عروس گیلان، جاذبه هایی که حتما باید از آن ها دیدن کنیم

سوباتان کجاست ؟ چطور برویم ؟

 

کوه اسپیناس

کوه اسپیناس - جاهای دیدنی آستارا
کوه اسپیناس – جاهای دیدنی آستارا

کوه اسپیناس با ۲۱۰۵ متر ارتفاع از سطح دریا بلندترین کوه آستارا است. آبشار لاتون که پیشتر ذکر کردیم نیز از دامنه های این کوه سرازیر می شود. کوه اسپیناس، یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا در ۱۷ کیلومتری شرق شهر لندویل واقع شده است. دامنه های سرسبز و پوشش گیاهی سرزنده این کوه زیبایی های آن را بیشتر به رخ می‌کشد. کوه اسپیناس یکی از مقاصد محبوب گردشگرانی که به کوهنوردی علاقمند هستند است.

پناهگاه حیات وحش لندویل

پناهگاه حیات وحش لندویل - جاهای دیدنی آستارا
پناهگاه حیات وحش لندویل – جاهای دیدنی آستارا

پناهگاه حیات وحش لندویل در نزدیکی شهر آستارا از استان گیلان قرار دارد. وسعت آن چیزی بیش از ۱۰۷۴ هکتار است و از تالاب‌ها و جنگل‌های جلگه‌ای تشکیل شده است. لندویل بالاترین رتبه از لحاظ تنوع زیستی را به خود اختصاص داده است. جانورانی از قبیل سیاه کاکل، پری شاهرخ و انواع اردک ها در آن زندگی می کنند. این پناهگاه زیبا یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا است که گردشگران آن را انتخاب می‌کنند.

بازارچه ساحلی آستارا

اگر خرید بخش مهمی از سفرتان است بازارچه ساحلی آستارا می تواند گزینه خوبی برایتان باشد. این بازار یکی از مهم ترین مراکز تجاری استان گیلان و از معروفترین بازارهای ساحلی کشور است. این بازار بین محلی‌ها به نام “بساط” شناخته می شود.

ساحل صدف آستارا

ساحل صدف - جاهای دیدنی آستارا
ساحل صدف – جاهای دیدنی آستارا

ساحل صدف یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا ساحلی مناسب شنا و ورزش های آبی است. فاصله این ساحل از مرکز شهر آستارا حدود ۱۵ دقیقه است. این ساحل دارای پلاژ اختصاصی شنا برای آقایان و خانم هاست و نصب چادر نیز بلامانع است. ساحل زیبای صدف در ۷ کیلومتری جنوب آستارا قرار دارد.

 

شما نیز از تجربه های سفرتان به آستارا برای ما بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

۳.۳/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×