بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » سفر لوکس، سفر ارزان یا طبیعت گردی؟
کمپینگ و طبیعتگردی
دانستنی‌های سفر

سفر لوکس، سفر ارزان یا طبیعت گردی؟

۱۱ تیر ۱۳۹۹ 22۰1,829

به تعداد همه آدم ها، ترجیحات متفاوتی برای سفر و نحوه انجام آن وجود دارد. برخی از ما سفر های لوکس و اقامت در هتلی مدرن را ترجیح می دهیم و برخی دیگر طبیعت گردی و کمپ زدن را.

هر کدام از انواع سفر ها، مزایا و محدودیت هایی دارند. انتخاب نوع سفر به اولویت ها، تجربیات و سلیقه شما باز می گردد. اما انواع روش های سفر برای افراد مختلف، می تواند تجربه متفاوتی باشد. روحیات شما، فصل سفر، همسفرها، میزان بودجه، شرایط مقصد و … از مواردی هستند که در انتخاب روش سفر تاثیرگذار هستند.

سفر ارزان
سفر ارزان

انواع سفر

سفر ها می توانند با روش ها و به منظور خاصی انجام شوند. این که هدف شما از انجام سفر چیست و چه روشی را ترجیح می دهید، یک تصمیم شخصی است و ممکن است کاملا متفاوت با افراد دیگر باشد. مهم این است که چطور به شما خوش می گذرد!

۱- انواع سفر بر اساس میزان هزینه

سفر ممکن است با حداقل هزینه ممکن صورت بگیرد و یا این که بسیار پر هزینه اما راحت و با برنامه های متنوع باشد. سفر ارزان، شاید به قصد کاهش هزینه ها نباشد و تنها برای لذت بردن از طبیعت انجام شود اما به هر حال، هزینه کمتری در مقایسه با اقامت در هتل های شهر های بزرگ دارد.

راه های سفر ارزان
راه های سفر ارزان
  • سفر اقتصادی و کم هزینه

برای داشتن سفری ارزان، نحوه سفر، مقصد سفر و نوع اولویت های شما اهمیت دارد. برخی شهر ها گران تر و پر هزینه تر هستند و در برخی شهرها نیز هزینه های کمتری به شما تحمیل می شود. همچنین نحوه سفر نیز در میزان هزینه ها تاثیرگذار است. گاهی هم انتخاب خدمات به صورت آنلاین و یا رزرو هتل به صورت اینترنتی با تخفیفات بیشتر می تواند باعث اقتصادی تر شدن سفر شما شود. برخی اقامتگاه ها هم مانند اقامت گاه های بوم گردی نیز اقتصادی تر و آرزان تر هستند.

همچنین نوع وسیله ای که برای سفر انتخاب می کنید هم می تواند باعث کم هزینه تر شدن و یا گران تر شدن سفر شوند.

طبیعت گردی و کمپ زدن در دل طبیعت، معمولا کم هزینه است، مگر این که خودتان تصمیم بگیرید که روش لوکس تری را انتخاب کنید. به طور کلی کمپ زدن یکی از انواع سفر است که میزان هزینه آن کاملا به خودتان و اولویتهایتان بستگی دارد. همچنین ممکن است به جای کمپ زدن، اقامت در هتلی ارزان قیمت یا خانه های بوم گردی را انتخاب کنید. در این صورت، کاملا در اختیار خودتان است که بابت چه چیزی هزینه کنید یا از چه خدماتی استفاده کنید.

هتل لوکس
هتل لوکس
  • سفر لوکس مدرن

آیا شما هم دوست دارید برای سفر، در شهری بزرگ با هتلی مدرن و امکاناتی لوکس اقامت کنید؟ سفر به شهر های بزرگ و اقامت در هتل ها، می تواند لذت بخش باشد چرا که کلیه مایحتاج شما به راحتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. رعایت نکات بهداشتی و نظافت دائمی، غذاهای متنوع و کامل منوی رستوران هتل، امکانات تفریحی داخل هتل، خدمه ای که آماده اند تا نیازهای شما را فراهم کنند، بازدید از مراکز تجاری و مکان های تفریحی شهرها و منظم بودن برنامه ها، از ویژگی های این نوع سفر است.

مطلب مرتبط: “لوکس ترین هتل های ایران

۲- انواع سفر بر اساس نوع مقصد و هدف از سفر

این که به کجا سفر می کنید و به چه منظور، در میزان هزینه هایتان تاثیرگذار است. برخی شهرها، مقاصد گرانی برای سفر هستند و برخی دیگر ارزان تر. همچنین ممکن است بعضی از خدمات، رستوران ها یا تفریحات گران تر باشند و برخی دیگر ارزان تر.

اما هدف از سفر هم مهم است. ممکن است سفر با اهداف کاری و بیزنس و یا خرید باشد، در حالی که گاهی هم ممکن است هدف از سفر، استراحتی آرام در دل طبیعت باشد. هر یک از انواع سفر، اقتضائات و شرایط مختص به خودشان را دارند، بنابراین هزینه هایشان نیز متفاوت است.

طبیعت گردی
طبیعت گردی
  • طبیعت گردی

طبیعت گردی می تواند در کویر باشد یا ساحل دریا و یا جنگل و کوهستان. در هر حال هدف از آن آشتی با طبیعت و لمس جاذبه های طبیعی است. گاهی تصمیم می گیرید که با اقامت در طبیعت، آرامش پیدا کنید و از انرژی از دست رفته را بازیابی کنید و از طبیعت لذت ببرید.

مطلب مرتبط: “لیست اقدامات مهم در طبیعت گردی

کمپینگ و طبیعتگردی
کمپینگ و طبیعتگردی
  • کمپینگ

یکی از انواع طبیعت گردی، کمپینگ است. طبیعتگردان، ضمن گردش در طبیعت و لذت بردن از جاذبه های طبیعی، تصمیم می گیرند تا شب را نیز همان جا بمانند. در این سفر، آسمان پر ستاره جای هتل های چند ستاره را می گیرد. گوش کردن به آوای طبیعت مانند صدای جیرجیرک ها و یا جریان رودخانه، از لذت هایی است که با هیچ موسیقی دیگری نمی توان عوض کرد. آرامش شب در طبیعت، هر استرسی را حل می کند و جانی تازه به عاشقان طبیعت می بخشد.

اما کمپینگ هم انواع گوناگونی دارد:

انواع کمپینگ
کمپینگ ماجراجویانه

این کمپینگ همراه با نوعی مسابقه مانند پیاده روی و یا دوچرخه سواری انجام می شود. این رقابت ممکن است چند روز ادامه پیدا کند، به همین دلیل شب را کمپ می زنند.

 کمپینگ خشک

دراین نوع از کمپینگ افراد به مناطقی سفر می کنند که فاقد منبع آب است. این کمپ زنی بیشتر در بیابان ها انجام می شود و معمولا به کویرگردی  شناخته می شود.

کمپینگ پیاده روی

گاهی هم شاید دلتان بخواهد پیاده به دل طبیعت بزنید. در این صورت آمادگی بدنی مهم ترین ویژگی شما است که به ان نیاز دارید. اگر قصد پیاده روی طولانی دارید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد وسایل کمتری همراه داشته باشید.

کمپینگ قایقرانی
کمپینگ قایقرانی
 کمپینگ قایقرانی

این نوع کمپینگ، می تواند هیجان انگیزترین نوع کمپینگ باشد. در این نوع کمپینگ، قسمت اصلی مسیر به کمک قایق طی می شود و بر روی خشکی کمپ زده می شود. وسایل ضد آب از ضروری ترین نیازهای این نوع کمپینگ است

 کمپینگ دوچرخه

این سبک از کمپینگ هم زمانی است که با دوچرخه به طبیعت می روید و پس از رکاب زدن طولانی تصمیم می گیرید تا در مکان مناسبی چادر بزنید. البته ممکن است برخی از افراد هم با موتور سیکلت طبیعت گردی کنند.

کمپینگ لوکس
کمپینگ لوکس
کمپینگ لاکچری

با این که کمپینگ در اکثر اوقات موجب کاهش هزینه ها است اما امروزه کمپینگ های لاکچری نیز بسیار معمول شده است. کمپینگ لاکچری از سال های ۱۹۰۰ میلادی در سفر های آمریکایی ها و اروپایی ها به آفریقا معمول شد و ثروتمندان در سفرهایشان چادرهایی مجلل و با شکوه برپا می کردند.

آفرود
آفرود

آفرود

آفرود سبکی از رانندگی و طبیعت گردی است که ویژه خارج ازجاده است. این سبک از طبیعت گردی نیازمند خودروهای های دو دیفرانسیل و یا موتورهای مخصوص آفرود است. انواع آفرود شامل رانندگی در برف، صخره، کویر و کوهستان ومسیر های سنگلاخی است. هر یک از انواع آفرود نیازمند تجربه و رعایت اصول خاص است. بنابراین بدون آموزش و کمک گرفتن از مربی حرفه ای، وارد این ماجراجویی نشوید. این تفریح ممکن است خطرناک باشد و یا منجر به مرگ شود.

البته فراموش نکنید که طبیعت هم نیاز به مراقبت دارد. در سفرهای آفرود و طبیعت گردی تان، اجازه ندهید آسیبی به طبیعت برسد. بعضی از دوستداران طبیعت بر این باورند که آفرود می تواند به طبیعت آسیب وارد کند. سعی کنید آسیب به طبیعت را به حداقل برسانید.

سفر کاری

اینگونه سفرها باتوجه به نوع کار می‌تواند در حد چندین ساعت، یک روزه و یا چندین روزه باشد. هدف سفرهای کاری انجام امورات مختلف مرتبط با شغل افراد می‌باشد مانند شرکت در جلسات و همایش‌ها و مراسمات، بازاریابی و معرفی محصول، عقد قراردادهای مختلف و … . اکثر سفرهای کاری در شهرها اتفاق می‌افتد و می‌توان در کنار انجام کارها به تفریح و گشت و گذار نیز پرداخت.

با توجه به بودجه افراد هزینه‌های سفرهای کاری می‌تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات افراد از هواپیما برای حمل و نقل و از هتل‌های لوکس برای اقامت استفاده می‌کنند و برخی نیز از اتومبیل شخصی یا حمل و نقل عمومی و محل اقامت ارزانتر برای اقتصادی‌تر شدن سفر خود بهره می‌برند.

سفر تفریحی

یکی دیگر از انواع سفر و مقاصد سفر می‌تواند سفر تفریحی به نقاط مختلف باشد. برای مثال می‌توان در ایران سفر به اصفهان را مثال زد که یک سفر تفریحی و بازدید از جاذبه ‌ها و آثار تاریخی آن می‌باشد. هزینه‌ها در این نوع سفر نیز به بودجه افراد بستگی دارد و می‌توان در هتل‌های گران قیمت و یا ارزان قیمت اقامت داشت. همچنین بعضی افراد ترجیح می ‌دهند این سفرها را با تورهای مسافرتی تجربه نمایند تا با خیالی آسوده به تفریح و بازدیدهای خود بپردازند.

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×