بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» دانستنی‌های سفر » چگونه ارزان سفر کنیم؟
وسایل نقلیه ارزان
دانستنی‌های سفر

چگونه ارزان سفر کنیم؟

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ 6۰269

سفر رفتن در هر زمان و به هر بهانه ای، لذت بخش است. گاهی سفر کوتاه است و گاهی طولانی، گاهی لاکچری و گاهی ارزان و یا گاهی خیلی دور یا خیلی نزدیک. اما سفر به دلیل دور شدن از روزمرگی و مشغله های همیشگی آن، زمانی است برای آرامش و استراحت. اما گاهی به دلیل دغدغه های مالی، سفر را به تعویق می اندازیم و یا از انجام آن منصرف می شویم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید روش هایی هم برای ارزان سفر کردن وجود دارد. تنها با رعایت چند نکته، به آسانی می توانید سفر ارزان و راحتی داشته باشید.

برای مطالعه مطالب مرتبط به سایت اقامت ۲۴ مراجعه کنید.

سفر ارزان
سفر ارزان

 وسیله نقلیه ارزان

می توان گفت یکی از اصلی ترین دغدغه های یک مسافر، وسیله سفرش است. برای انتخاب وسیله سفر، ابتدا لازم است فاکتور های مرتبط با آن را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال: هزینه، سرعت، زمان و راحتی وسیله سفر، از عواملی هستند که در تصمیم گیری تاثیر گذار هستند. از میان وسایل نقلیه، هواپیما در مقایسه با سایر وسایل، گران تر است. بنابراین موارد دیگر را بررسی می کنیم:

انواع وسیله نقلیه ارزان

  • قطار:  شاید بتوان گفت قطار راحت ترین و مطمئن ترین وسیله سفر است. شبکه راه آهن کشور به اکثر نقاط دسترسی دارد و حتی به کشور های اطراف هم متصل است. قیمت بلیط قطار بر اساس کیفیت آن متفاوت است، بنابراین می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود، قطار مناسبی را انتخاب کنبد.
  • اتوبوس:  اتوبوس وسیله ای است که در مقایسه با دیگر وسائل حمل و نقل، بسیار ارزان تر است. اتوبوس ها هم کیفیت های گوناگونی دارند. ممکن است عادی باشند و یا VIP. همچنین زمان سفر را هم می توانید شب یا روز انتخاب کنید و یک شب در هزینه رزرو محل اقامت، صرفه جویی کنید. علاوه بر این با استفاده از اتوبوس می توانید از مسیر سفر هم لذت ببرید.
  • تاکسی بین شهری : برخی از مسیر ها را می توانید با تاکسی های بین شهری طی کنید. طی مسافت میان برخی از شهر ها، به کمک تاکسی می تواند ارزان تر از هواپیما باشد. تاکسی سواری هم می تواند باعث لذت بردن بیشتر از مسیر سفر شود.

رفت و آمد درون شهری

برای رفت و آمد ارزان تر، با یک جست و جو در اینترنت و بررسی محلی، می توانید گزینه هایی مانند اتوبوس های درون شهری و یا مترو را برگزینید.

چادر مسافرتی
چادر مسافرتی

انتخاب محل اقامت ارزان

موضوع بعدی انتخاب محل اقامت ارزان قیمت برای سفر است. هتل ها، راحت ترین و بهترین گزینه برای سفر هستند اما معمولا گران قیمت ترین مورد هستند. ولی اقامت گاه های دیگری با قیمت مناسب تر هم جهت رزرو وجود دارند. مکان های اقامتی دیگر شامل موارد زیر است:

  • مهمان پذیر:  مهمان پذیر ها مراکز اقامتی ای هستند که بسیار ارزان تر و به صرفه تر از هتل ها هستند. البته مهمان پذیر ها معمولا امکانات و کیفیت پائین تری از هتل ها دارند، اما برای سفر ارزان قیمت گزینه مناسبی هستند.
  • هتل آپارتمان:  هتل آپارتمان ها معمولا از هتل ها ارزان تر هستند و ویژگی خوب آن ها این است که معمولا آشپزخانه دارند که با پخت و پز می توانید هزینه های خورد و خوراک تان را کم کنید.
  • خانه های محلی یا اقامتگاه های بوم گردی:  خانه محلی از محبوب ترین اقامت گاه های ارزان قیمت است اما می تواند جذاب باشد چرا که از نزدیک می توانید با فرهنگ و حس و حال مردم آن شهر یا روستا بیشتر آشنا شوید. همچنین اقامتگاه ها یا خانه های بوم گردی هم برای سفر می توانند گزینه های هیجان انگیزی به ویژه برای مناطقی با طبیعت زیبا باشند. این خانه ها شبیه خانه های محلی هستند اما این خانه ها به طور ویژه جهت اقامت گردشگران طراحی شده اند. هدف از طراحی این خانه ها آشنا کردن گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم و معماری آن منطقه است. در نظر داشته باشید که این گزینه، اقتصادی ترین و به صرفه ترین مکان برای اقامت است.
  • چادر مسافرتی : حتما هم لازم نیست که یک مکان را برای اقامت خود رزرو کنید. یک چادر مسافرتی هم می تواند نیاز شما برآورده کند. چادر زدن علاوه بر این که کم هزینه است، می تواند تجربه طبیعت گردی جذابی هم باشد.
غذای ارزان
غذای ارزان

مواد غذایی ارزان

از دیگر مواردی که برای سفر ارزان، باید در نظر بگیرید، هزینه خورد و خوراک و مواد غذایی است. وعده های غذایی می توانند ساده تر بوده و بیشتر مواد ارگانیک و میوه ها را شامل شوند. استفاده از  غذاهای کنسروی یا پخت و پز هم روشی مناسب برای کاهش هزینه ها است. رستوران ها یا کترینگ های محلی هم می توانند انتخاب ارزان قیمت تری باشند.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×