قوانین طبیعت گردی
گوناگون

لیست اقدامات مهم در طبیعت گردی

۱۹ آبان ۱۳۹۷ ۰2,375

سفر به دل طبیعت و طبیعت گردی تماشای مناظر و چشم اندازهای زیبا و روح نواز آن یکی از بهترین نوع از گردشگری بوده و همه روزه افراد بسیاری برای بهره مندی از زیبایی‌های طبیعت راهی مناطق بکر و گوناگون کشور می شوند.

اما سفر به طبیعت قوانین و باید ها و نباید هایی را به همراه داشته و با رعایت کردن آن‌ها و انجام ندادن برخی رفتارها هم می توان به طبیعت آسیب کمتری رساند و هم بهترین لذت را از سفرخود به طبیعت کسب کرد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی قوانین طبیعت گردی که باید رعایت کنیم، همراه باشید.

 

مقاله مرتبط : “اگر در طبیعت گم شدیم چه کنیم”

مقاله مرتبط : “۷ هدیه مناسب برای علاقه مندان به طبیعت گردی”

 

قوانین طبیعت گردی
حفظ پاکیزگی طبیعت مهمترین امر در طبیعتگردی است

 

در طبیعت خودخواه نباشیم

طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا، یک نعمت و موهبت خدادادی بوده و تنها به یک فرد و یا گروه اختصاص نداشته و تمام مخلوقات جهان هستی در آن به یک اندازه سهیم هستند.

برای همین در زمان سفر به دل طبیعت نباید به‌گونه‌ای رفتار کرده که انگار آخرین نفری هستید که به آن منطقه سفر کرده و یا تمام زیبایی و لذت آن تنها به شما اختصاص دارد.

همچنین در حفظ و حراست این مناظر زیبا و بهره مندی آیندگان از آنها با تمام وجود تلاش کنیم.

قوانین طبیعت گردی

در طبیعت زباله نریزید

طبیعت بی توقع زیبایی‌های بسیاری را در اختیار گردشگران و تمام افراد گذاشته و برای این کار نیز خساستی نداشته و کاملاً با فراغ باز تمام خود را در اختیار افراد می‌گذارد.

ازاین‌رو گردشگران و افرادی که به طبیعت سفر می‌کنند در برابر این زیبایی‌ها مسئول بوده و باید در حفظ و نگهداری آن از هیچ تلاشی غافل نشوند.

با توجه به اینکه روند تجزیه اجسام در طبیعت به‌ویژه پلاستیک و شیشه بسیار زمان‌بر بوده و چیزی در حدود میلیون‌ها سال این فرایند به طول می‌انجامد، باید از رهاسازی زباله در طبیعت خودداری کرده و اقدام به جمع‌آوری آن‌ها از دل طبیعت کرد.

یک گردشگر و طبیعت گرد حرفه‌ای فردی بوده که در زمان سفر به طبیعت، با خود کیسه‌زباله برده و پس از پایان تفریح و سفر آشغال‌های خود را جمع و به خارج از طبیعت منتقل کند.

قوانین طبیعت گردی

محیط‌زیست و طبیعت موجودات جاندار هستند

گیاهان و پوشش گیاهی موجود در طبیعت مانند سایر مخلوقات روی زمین دارای حیات بوده و آن‌ها نیز مانند ما بر روی زمین زیست می‌کنند.

با قطع درخت و شکستن شاخ و برگ آن‌ها گویی حیاتی را ساقط کرده و موجودی را از ادامه زندگی بازداشته‌ایم.

ازاین‌رو باید در زمان حضور در طبیعت به رفتارهای خود بسیار دقت کرده و از قطع و آسیب زدن به درختان و پوشش گیاهی خودداری کرده و تنهایی از زیبایی که آن‌ها به طبیعت بخشیده‌اند لذت برد.

قوانین طبیعت گردی

یک کبریت جنگلی را به آتش می کشد

آتش‌افروزی در جنگل‌ها یکی از بدترین کارها بوده و یک آتش به ظاهر کوچک می تواند جنگلی با وسعت چنیدن هکتار را در شلعه های خود فرو کشد.

از این رو تمام تلاش خود را کرده تا در زمان حضور در جنگل از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت نیاز به این کار در زمان ترک محل از خاموش شدن کلی آتش اطمینان حاصل کنید.

قوانین طبیعت گردی

با طبیعت مهربان باشید

در مجموع گفته های بالا می توان این را گفت که بهتر است که طبیعت را یکی از بهترین  و نزدیک ترین دوستان خود دانسته و با او به مهربانی رفتار کرد.

زمین حیات امروزی خود را مدیون جنگل های سرسبز، درختان سر به آسمان کشیده و چمنزار های زیبا بوده و بی تردید علاوه بر حیاتی که آنها به زمین بخشیده اند، زندگی را نیز برای ساکنان زمین زیبا کرده اند.

پس با طبیعت مهربان بوده و در حفظ و نگهداری از آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

حفظ سکوت و آرامش در طبیعت

طبیعت محل زندگی جانداران مختلفی می‌باشد و ما به نوعی وارد حریم زندگی آنها می‌شویم، از این رو باید مواردی را رعایت کنیم تا در روند زندگی آنها خللی وارد نشود. یکی از این موارد خودداری از سر و صداهای مزاحم و بلند می‌باشد. صداهای غیرعادی مانند پخش آهنگ با صدای زیاد و یا صدای موتور ماشین‌ها و همچنین صدای افراد و همهمه‌ها می‌تواند باعث ترساندن موجودات مختلف شود و در نتیجه این ترس آنها محل زندگی خود را ترک کنند.

این امر باعث به خطر افتادن محیط زیست و جان موجودات مختلف می شود. خیلی از موجودات در اثر صداهای بلند و غیرعادی دچار مرگ در اثر استرس می شوند و یا از محل زندگی خود فرار می کنند که خطرات و مشکلات دیگری برای آنها در پی دارد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×