بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » چرا فرش ایرانی ؟
چرا فرش ایرانی ؟
گوناگون

چرا فرش ایرانی ؟

۹ آذر ۱۳۹۷ 13۰1,674

فرش ایرانی نشان از دستان هنرمند و توانمند زنان ایرانی دارد. گره گره فرش های دست بافت ایرانی رازی در سینه دارند. شاید یکی از مهم ترین عواملی که سبب شده است فرش های ایرانی شهره عالم شوند راز نهفته در دل هر گل است که با عشق نقش بسته شده است. تاریخچه فرش نشان می دهد برای اولین بار فرش در آسیا طراحی شده است و اولین کشور بافنده فرش در آسیا ایران عزیز بوده است. نقش های بی نقص و طرح های ماندگار بر روی فرش های ایرانی همگی نشان از قدمت دیرینه این هنر زیبا دارند. تنوع بی نظیر این محصول صادراتی یکی از دلایل اصلی استقبال کشورهای اروپایی به شمار می رود. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا دلایل متفاوت بودن فرش های ایرانی را برای شما بازگو کنیم. با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا از اصالت این فرش بی نظیر برای شما بگویم.

مقاله مرتبط : “موزه فرش ایران در تهران : آدرس و تصاویر”

چرا فرش ایرانی ؟

فرش ایرانی و تنوع در طرح و رنگ

فرش ایرانی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و شاید یکی از مهم ترین دلایل آن تم های رنگی متنوعی است که این محصول داراست. شما با هر تناژ رنگی که قصد دکوراسیون کردن فضا را داشته باشید می توانید یک فرش تهیه کنید. از سوی دیگر دستان هنرمند طراحان نقشه فرش این مهم را برای شما فراهم آورده اند که با هر سبک و سیاقی که تمایل دارید فرش ایده ال خود را خریداری کنید. به عنوان مثال شاید تمایل داشته باشید یک فرش لاکی با نقش و نگار سنتی یا یک فرش با تناژ رنگی کرم برای دکوراسیون مدرن خود داشته باشید.

[quote]باید بگویم تنوع بالا تولیدات فرش های ایرانی این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است که با هر تم رنگی به دیزاین داخلی منزل خود بپردازند.[/quote]

فرش ایرانی و دکوراسیون مدرن

فرش ایرانی به این دلیل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که با هر سبک چیدمانی هم خوانی دارد. تصور کنید در دنیای مدرن امروز چرا باید هنوز از فرش های سنتی ایرانی استقبال شود. بدون شک هم خوانی و ایده پردازی آن ها با هر سبک دکوراسیون است که این مهم را شکل داده است. اگر می خواهید برای پارکت های کف پوش منزل خود یک ایده پردازی متفاوت را دنبال کنید به شما توصیه می کنیم از فرش لاکی استفاده کنید.

این تفاوت در تنالیته رنگ سبب می شود انعکاس بهتری از نقطه شروع دکوراسیون در فضا حاکم شود. بدون شک استفاده از وسایل مدرن در این سبک از دکوراسیون هیچ آسیبی به ایده پردازی شما نمی زند. تصور کنید شال مبل پشمی در کنار آینه های پتینه کاری شده لوکس با یک فرش دست بافت ایرانی تصویر بی نظیری را به نمایش می گذارد.

چرا فرش ایرانی ؟

فرش ایرانی و دکوراسیون کلاسیک

فرش ایرانی را می توان برای دکوراسیون کلاسیک نیز مورد استفاده قرار داد. اگر بخواهیم دیزاینی کلاسیک داشته باشید بدون تردید بهترین انتخاب فرش های سنتی ایرانی است. این مهم برای دکوراسیون های که به سبک سنتی دنبال می شوند و ایده پردازی کلاسیک را مد نظر قرار می دهند بهترین انتخاب است. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در این ایده پردازی از سبک کلاسیک استفاده شده است؛ اما عنصر اصلی این دیزاین فرشی با تناژ رنگی قهوه ای است.

چرا فرش ایرانی ؟

کشورهای اروپایی بسیار از این طرح استقبال می کنند زیرا هیچ محدودیتی برای آن ها در زمان دکور کردن به وجود نمی آید. به راحتی می توان از مبل های چرمی و چوبی قدیمی در کنار قاب های لوکس عتیقه و فرش های سنتی بهره گرفت. این مهم زیبا جلوه نمی کند مگر اینکه از فرش های ایرانی برای ایده پردازی استفاده شود.

فرش های دست بافت ایرانی با هر تم رنگی که در فضا باشد هم خوانی دارند و با هر سبکی که شما مد نظر داشته باشید به راحتی ست می شوند.

 فرش ایرانی و دکوراسیون سلطنتی

فرش ایرانی به دلیل قدمت بسیار طولانی که دارد برای هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار می گیرد. اصالت و ماندگاری طرح و رنگ این فرش سبب شده است برای دکوراسیون های لوکس و سلطنتی نیز از این فرش زیبا استفاده شود. در دکوراسیون های سلطنتی عموماً از رنگ های قرمز مخملی، آبی فیروزه ای، بنفش تیره و صدفی بهره گرفته می شود.

[quote]به همین خاطر به دلیل تنوع بالا رنگ فرش دست بافت ایرانی می توان با هر تناژ رنگی فضا را دکور کرد. [/quote]

در سال ۲۰۱۸ رنگ بنفش که رنگ مختص اشراف زاده ها بود در صنعت مد و دکوراسیون داخلی به عنوان رنگ برگزیده انتخاب شد. به همین خاطر بسیار برای دکوراسیون های سلطنتی از آن بهره گرفته شد. می خواهیم بگویم هیچ فرشی به سادگی با رنگ بنفش و یاسی هم خوانی پیدا نمی کند، زیرا برقراری تناسب بین رنگ بنفش روشن یا تیره و سایر رنگ ها کار بسیار دشواری است؛ اما با استفاده از یک فرش کرم رنگ یا صدفی می توان هارمونی رنگ را در فضا حاکم کرد.

چرا فرش ایرانی ؟

 فرش ایرانی برای دکوراسیون کردن فضاهای هنری

فرش ایرانی برای هر فضا و هر مکانی یک ایده ال به شمار می آید. افراد هنرمند بسیار متفاوت به فضای اطراف خود نظر می کنند. به همین خاطر همیشه طرح ها و ایده های خاصی را برای دیزاین داخلی محیط کار یا منزل شخصی خود دنبال می کنند. از آنجایی که فرش های ایرانی عنصر اصلی هنر و زیبایی به شمار می آیند می توانیم بگویم به راحتی افراد با هر سبک و سلیقه ای می توانند از آن بهره بگیرند.

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در این ایده پردازی از سازهای بسیاری با تم رنگی متفاوت بهره گرفته شده است. با وجود اینکه فضا با رنگ تند قرمز دیزاین شده است فرش لاکی در بین این همه رنگ باز خود نمایی می کند. یکی از قوانین اصلی در زمان دکوراسیون کردن استفاده از رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است تا تصویر ارائه شده جلوه بهتری داشته باشد.

به عنوان مثال زمانی که تم فضا رنگی است بهتر است کف پوش ساده انتخاب شود تا تضاد رنگ ها هویدا شود؛ اما در تصویر ارائه شده با وجود به هم زدن این نظم در دکوراسیون هیچ نا هماهنگی حاصل نشده است زیرا فرش دست بافت ایرانی عنصر اصلی این دیزاین به شمار می آید.

چرا فرش ایرانی ؟

فرش ایرانی چرا در جهان معروف است؟

فرش ایرانی از جمله فرش های محبوبی است که در جهان با تنالیته رنگی بسیار خاص تهیه و تولید می شود. بدون تردید هم خوانی و ایده پردازی با فرش های دست بافت ایرانی سبب شده است استفاده از آن در سراسر جهان رواج پیدا کند. زمانی که برای هر سبک دکوراسیون به راحتی می توان از فرش های ایرانی بهره گرفت چرا نباید شهره عالم شود.

شکی در این نیست که در دنیای مدرن امروز برای زیبا تر جلوه دادن دکوراسیون ها از ترکیب رنگ ها بهره گرفته می شود.

[quote]شاید طبیعی بودن و بکر بودن رنگ های استفاده شده در فرش های ایرانی یکی دیگر از دلایل پر طرفدار بودن این محصول شده است.[/quote]

مرغوب بودن متریال استفاده شده در زمان بافت فرش دست بافت ایرانی خود یکی از مهم ترین دلایل انتخاب آن توسط کشورهای اروپایی است.

چرا فرش ایرانی ؟

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×