» گوناگون » سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل
rezerve hotel
گوناگون

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

۲۳ آبان ۱۳۹۷ 7۰1,742

برنامه ریزی و انجام برخی اقدامات پیش از سفر برای داشتن سفری خاطره انگیز و آسوده بسیار لازم و حیاتی بوده و با انجام آنها می توان سفری لذت بخش را تجربه کرد. رزرو هتل در شهر مقصد سفر یکی از این اقدامات بوده که باید پیش از سفر صورت گرفته و در صورت در نظر نگرفتن این موضوع می تواند فرد را با مشکلات بسیاری مواجه سازد. اما رزرو آنلاین هتل گاهی برای گردشگران با سوالاتی همراه بوده و در ذهن افراد در زمان رزرو تعداد علامت سوال شکل می گیرد .

اگر می خواهید از پاسخ برخی از سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل آگاه شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط: “راهنمای رزرو هتل”

مقاله مرتبط: “چطور در هزینه رزرو هتل صرفه جویی کنیم؟”

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

رزرو آنلاین چیست؟

به طور کلی رزرو آنلاین هتل فرایندی است بر پایه اینترنت که با استفاده از سامانه ها و زیر ساخت های فراهم شد از طریق آن، می توان پیش از راهی شدن به سفر و رسیدن به مقصد هتل خود را در شهر مورد نظر رزرو کرد.

آیا رزرو آنلاین هزینه اضافی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که رزرو آنلاین هتل نه تنها هزینه اضافی در بر نداشته بلکه قیمت تمام شده آن گاهی از هزینه رزرو و خرید اتاق از خود هتل کمتر نیز می شود.

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

مزیت های رزرو آنلاین هتل چیست؟

رزور آنلاین هتل مزیت های بسیاری نظیر راحتی، سرعت بالا و  هزینه های کمتر را در بر داشته و همچنین برای رزرو آنلاین هتل نیاز نیست که از منزل و یا محل کار خود خارج شده و می توانید تنها با در اختیار داشتن کامپیوتر شخصی، تبلت و یا گوشی هوشمند متصل به اینترنت هتل خود را رزرو کنید.

چند روز قبل از سفر برای رزرو هتل باید اقدام کرد؟

معمولا هتل ها نرخ اتاق های خود را به صورت شش ماهه اعلام کرده و همچنین ظرفیت موجود آنها نیز از یک تا دو ماه پیش از سفر مشخص است.

برای رزرو هتل می توان در بازه زمانی یک تا دو ماه پیش از سفر اقدام کرد زیرا در زمان های شلوغی و ایامی که تعداد سفر به شهر های کشور افزایش می یابند، هتل ها با سرعت بالاتری تکمیل شده و در صورت اقدام هر چه زودتر از ظرفیت داشتن هتل مطمئن تر هستید.

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

چگونه هتل خود را رزرو کنیم؟

در زمانی که تاریخ و مقصد سفر شما به طور حتم مشخص شده می توانید با مراجعه با سامانه های آنلاین رزرواسیون هتل و اماکن اقامتی کشور، انتخاب شهر مقصد، تاریخ ورود و مدت شب های اقامت، هتل مدنظر خود را در سامانه مشاهده کرده و با ورود اطلاعات هویتی و انتخاب نوع اتاق و تعداد نفرات به راحتی و در کمترین زمان ممکن هتل خود را رزرو کنید.

چرا هزینه رزرو آنلاین هتل از خرید مستقیم و حضوری از خود هتل کمتر است؟

رزرو آنلاین هتل معمولا از طریق سامانه ها و آژانس های مسافرتی انجام شده و این سامانه ها از هتل درصدی را به عنوان کمسیون همکاری دریافت می کنند. سامانه های رزرو آنلاین هتل برای اینکه مخاطبان و مشتریان خود را تشویق به خرید از سایت خود کنند، بخشی از درصدی را که از هتل دریافت کرده به عنوان تخفیف به میهمانان اختصاص داده و به همین سبب هزینه تمام شده رزرو آنلاین از خرید مستقیم و حضوری از خود هتل معمولا کمتر است.

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

چرا نرخ ها در بازه های زمانی گوناگون متفاوت است؟

در برخی از بازه های زمانی مانند ایام مناسبی و یا فصلی، گردشگران و افرادی که به یک شهر سفر می کنند افزایش پیدا کرده و از این رو هتل ها نیز درصد تخفیف و کمیسیون خود را کاهش می دهند که این امر سبب ایجاد اختلاف نرخ در زمان های مختلف شود.

هزینه های اعلام شده هر اتاق برای چند نفر است؟

نرخ گذاری اتاق ها معمولا بر اساس تعداد نفرات انجام شده و بسته به نوع اتاق و تعداد افرادی که امکان اقامت در آن وجود دارد مشخص می شود. بطور مثال اگر شما یک اتاق دو نفره را انتخاب کرده اید، هزینه اتاق بر اساس دو نفر محاسبه می شود.

امکان استفاده نفرات بیشتر در یک اتاق هست؟

در برخی از اتاق های هتل ها امکان استفاده یک یا دونفر طرفیت اضافه وجود داشته و امکان اقامت تعداد نفرات بیشتر از ظرفیت اسمی اتاق وجود دارد. اما این نکته را نیز باید اشاره کرد که بابت هر نفر اضافه باید هزینه ای جداگانه پرداخت شود و همچنین برای این افراد معمولا کاناپه های تخت شو به جای تخت اضافه درنظر گرفته می شود.

پس از رزرو آنلاین هتل و پرداخت اینترنتی هزینه های کامل آن آیا در هتل نیز باید هزینه ای پرداخت شود؟

در زمان رزرو آنلاین هتل تمام هزینه های اقامت محاسبه شده و میهمان بر اساس آن هزینه را به طور کامل پرداخت می کند و دیگر نیاز به پرداخت هزینه ای اضافه در هتل نیست؛ مگر اینکه در زمان اقامت از امکانات و خدمات جانبی هتل نیز بهره برده که باید هزینه آنها را جداگانه پرداخت کند.

سوالات متداول در رزرو آنلاین هتل

با چه کارت هایی می توان پرداخت را انجام داد؟

برای پرداخت اینترنتی هزینه رزرو هتل می توان از تمام کارت های عضو شتاب، به شرط داشتن رمز دوم اینترنتی استفاده کرد.

اگر هزینه رزرو پرداخت نشود چه می شود؟

در صورتی که رزرو به صورت موقت انجام شده و پرداخت هزینه آن انجام نگیرد، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی رزرو باطل شده و اتاقی برای شما رزرو نمی شود.

پس از رزرو و پرداخت وجه چه باید کرد؟

پس از نهایی شدن رزرو و پرداخت وجه شما می توانید  مجدد به سامانه رزرو کننده مراجعه کرده به برگه تاییده رزرو هتل که بانام واچر شناخته می شود را دریافت و در تاریخ مقرر به هتل خود مراجعه و از سفر لذت ببرید.

کنسل کردن رزرو هتل یا استرداد هتل چگونه است؟

گاهی قبل از سفر به دلیل اتفاقات و مشکلات پیش بینی نشده سفر کنسل می‌شود. در صورتی که بعد از رزرو هتل، سفر شما لغو شود و بخواهید رزرو هتل را کنسل نمایید، باید طبق شرایط کنسلی رزرو هتل مورد نظر عمل نمایید. شرایط رزرو و همچنین کنسلی در هتل‌ها متفاوت می‌باشد. در مرحله اول باید قبل از رزرو به شرایط هتل دقت داشته باشید. هتل‌ها هر یک دارای شرایط خاصی برای استرداد هستند و ممکن است غیر قابل کنسل شدن باشند. هتل‌های چارتر یا هتل‌های شهرهای توریستی از قبیل مشهد و کیش در تعطیلات نوروز غیر قابل استرداد هستند.

با رزرو آنلاین هتل از سایت‌های معتبر می‌توان استرداد را کاملا آنلاین انجام داد. با ورود به سایت رزرو هتل می‌توانید فرم‌های مربوط به لغو و استرداد را پر نموده و با پرداخت جریمه‌ای مشخص شده رزرو خود را باطل نمایید. مبلغ جریمه با توجه به نوع اتاق و خدمات رزرو شده در هتل‌های مختلف متفاوت است و درصدی از هزینه کل رزرو می‌باشد.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×