» استان گیلان » جاذبه های گردشگری گیلان » روستای شهران ؛ بهشت گم شده گیلان
shahran 2
جاذبه های گردشگری گیلان

روستای شهران ؛ بهشت گم شده گیلان

۲۳ مهر ۱۳۹۷ 16۰4,677

روستاها تجلی گاه سادگی و بی آلایشی بوده و به دلیل زیبایی و سنتی بودن محیط حاکم بر روستاها، امروزه گردشگری روستایی در ایران رونق بسیاری یافته و گردشگران بسیاری همه روزه برای بهره مندی از جاذبه های روستاها به این مکان ها سفر می کنند، یکی از روستاهای زیبا و سرسبز ایران، روستای شهران استان گیلان بوده که به دلیل برخورداری از چشم انداز های زیبای فراوان و جاذبه های گردشگری بی نظیر از مخاطبان بسیاری برخوردار است.

اگر از آن دست افراد علاقه مندان به گردشگری روستایی هستید، با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و اشنایی با روستای شهران استان گیلان همراه باشید.

مقاله مرتبط: ” تالاب سوستان استان گیلان

بنر دسکتاپ رزرو هتل های رشت از اقامت24

مقاله مرتبط: ” فومن شهر تاریخ و طبیعت گیلان

روستای شهران
آدرس : فاصله ۴۵ کیلومتری از شهرستان رشت، مرکز استان گیلان

روستای شهران کجاست؟

در بخش بلوکات و رحمت آباد استان گیلان و در نزدیکی شهرستان زیبای رودبار، روستایی سرسبز و زیبا با نام روستای شهران واقع شده است.

این روستا در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهرستان رشت، مرکز استان گیلان واقع شده و با روستاهای اسطلخ جان، بیجارکی، فتحکوه، حلیمه جان و خرشک همسایه است.

شغل اهالی روستای شهران

در این روستا شالیزارهای بسیاری وجود داشته که علاوه بر زیبایی که به روستای شهران بخشیده، سبب شده تا شغل اصلی مردمان این روستا کشاورزی باشد.

همچنین به دلیل وجود مراتع سرسبز فراوان و پوشش گیاهی متنوع، شغل دامداری نیز در این روستا با رونق بسیاری مواجه بوده و در کنار کشاورزی، شغل دیگر اهالی روستای شهران بشمار می آید.

روستای شهران
معماری زیبای خانه های شهران

چشم اندازهای زیبا روستای شهران

روستای شهران به دلیل قرار گیری در منطقه ای سرسبز و جنگلی دارای چشم انداز های زیبای فراوانی بوده و وجود جنگل های پوشیده از درخت به این روستا زیبایی منحصر به فردی را بخشیده است.

نزدیکی به کوه های مملو از پوشش گیاهی، دره های زیبا و رودخانه ای پر آب و خروشان سبب شده تا این روستا به یکی از زیباترین مناطق استان گیلان بدل شده و افراد بسیاری که علاقه به طبیعتگردی و گردشگری روستایی دارند، این روستا را به عنوان اولین گزینه خود برای سفر انتخاب کنند.

معماری زیبا و خانه های چوبی یکی از جاذبه های روستای شهران

خانه های این روستا همچنان به شکل سابق خود بوده و در این روستا کمتر میتوان خانه هایی ساخته شده به سبک مدرن یافت کرد.

خانه های این روستا با استفاده از چوب و کاهگل و سقف های شیروانی ساخته شده و زیبایی منحصر به فردی به این روستا بخشیده است.

وجود همین خانه یکی از جاذبه های روستا شهران بوده و افراد بسیاری به منظور سپری کردن زمانی را در این خانه های ساده و اما با صفا به روستای شهران سفر می کنند.

روستای شهران
این روستا دارای شالیزارهای زیادی است که باعث شده شغل اصلی مردم روستا کشاورزی باشد

جاذبه های دیدنی روستای شهران

وجود جنگلی سرسبز و پوشیده از درختان گوناگون یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این روستا بوده و همه روزه گردشگران بسیاری به منظور بهره مندی از زیبایی ها و آرامش حاکم بر محیط این جنگل به روستای شهران سفر می کنند.

جنگل روستای شهران دارای مناظر بکر و دست نخورده بسیاری بوده و پیاده روی در درون این جنگل یکی از جاذبه ای اصلی آن بشمار آمده و همه روزه طبیعتگردهای بسیاری را می توان در حال قدم زدن در این جنگل مشاهده کرد.

امام زاده محتشم

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی روستای شهران، امام زاده محتشم بوده که در نزدیکی این روستا واقع شده و دارای مسیر دسترسی بسیار چشم نوازی است.

این امام زاده در میان دو روستای شهران و اسطلخ قرار داشته و علاوه بر بحث زیارت آن، مکانی بسیار زیبا و دیدنی است.

روستای شهران
دریاچه عروس حلیمه جان

دریاچه عروس حلیمه جان

در نزدیکی ای روستا، دریاچه ای زیبا با نام دریاچه عروس حلیمه جان قرار داشته که به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی این روستا و همجنین منطقه بشمار می آید.

بی تردید چشم انداز ها و مناظر زیبای روستای شهران و اطراف آن، یکی از بی نظیر ترین مکان های استان کیلان و حتی کشور بوده و می توان خاطرات تکرار نشدنی را در این منطقه بوجود آورد.

این دریاچه زیبا باعث شده تا روستای شهران را به عنوان بهشت گمشده گیلان بشناسیم. کافی است تعدادی از عکس‌های دریاچه عروس حلیمه جان را در فضای مجازی مشاهده کنید تا متوجه شوید چرا این نقطه، بهشت روی زمین است. تمام تصاویری که در کارت پوستال‌ها دیده‌اید به یک‌ باره در روستای شهران روبروی چشم شما قرار می‌گیرند. از آنجایی که روستا در بین مسافران و گردشگران شناخته شده نیست، طبیعت آن تخریب نشده است. در اطراف دریاچه عروش حلیمه جان هم طبیعت با زبردستی یک تابلوی نقاشی کشیده و به دلیل رفت و آمد کم، طبیعت تقریبا بکر باقی‌ مانده است. از شما هم خواهشمندیم در بازدید از روستای شهران با دقت از محیط زیست نگهداری کنید. وقتی در حال ترک کردن طبیعت هستید نباید هیچ اثری از وجود شما باقی‌ مانده باشد. می‌توانید اتومبیل خود را در روستا پارک کنید و با پای پیاده از مناطق اطراف دیدن نمایید.

مسیر دسترسی به روستای شهران

برای رسیدن به این روستا پس  از پشت سر گذاشتن رودبار و وارد شدن به اتوبان قزوین به رشت، باید مصافتی در حدود ۱۵ کیلومتر را سپری کرده و وارد جاده روستایی شوید که شما را به سمت روستای شهران و سایر روستاهای نزدیک به آن هدایت می کند.

استخرگاه

روستاهای نزدیک به شهران

یکی از روستاهای زیبا در همسایگی شهران روستای استخرگاه می باشد که در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار دارد. دلیل نامگذاری این روستا وجود استخری زیبا در این منطقه می باشد که منظره ای شگفت انگیز را خلق نموده و هرساله گردشگران زیادی را جذب می نماید. خانه های تاریخی، پوشش سنتی مردم محلی، آداب و رسوم سنتی، آبشاری زیبا، جنگل های بکر و مسیر صعود به قله درفک از دیگر جاذبه های این روستا محسوب می شوند.

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×