sustan Wetland 2
جاذبه های گردشگری لاهیجان

تالاب سوستان استان گیلان

۱۰ مهر ۱۳۹۷ 13۰3,291

در گوشه ای از استان گیلان، بهشتی کوچک است که با زیبایی های طبیعی و  منحصر به فرد خود، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، یکی از مناطق طبیعی زیبای گیلان، به نام تالاب سوستان که در شهر لاهیجان بوده و دارای طبیعت چشم نوازش و قابل ستایشی است.
برای آشنایی بیشتر تالاب سوستان لاهیجان، با وبلاگ اقامت۲۴ همراه شوید.

 

مقاله مرتبط: ” لاهیجان شیطان کوه و تله کابین

مقاله مرتبط: ” هتل های ارزان شمال ایران – بخش سوم

 

تالاب سوستان
آدرس : لاهیجان، انتهای خیابان شقایق، جاده کناری دانشگاه، معدن شن و بعد هم تالاب

 

تالاب سوستان کجاست؟

تالاب سوستان، در جوار روستایی با همین نام و در نزدیکی لاهیجان استان گیلان واقع شده است.

این تالاب یکی از تالاب های آب شیرین کشور بوده و در فصول پاییز و زمستان به دلیل بارندگی های فراوان حجم آب آن افزایش یافته و در فصل تابستان سطح آب این تالاب پایین می رود.

اطراف این تالاب به وسیله نیزار و زمین های سرسبز احاطه شده و همچنین بر روی بستر این تالاب گیاهان مردابی بی نظیری به چشم می خورد که منظره زیبایی را به وجود آورده است.

 

تالاب سوستان
تالاب سوستان یکی از زیباترین مکان های دیدنی لاهیجان

 

تالاب سوستان زیست گاه پرندگان و آبزیان بسیاری بوده که وجود آنها در محیط اطراف این تالاب محیطی فوق العاده ای را خلق کرده است.

وجود راه دسترسی آسان، در کنار منظره ها و چشم انداز های زیبا و بکر سبب شده تا این تالاب به یکی از بهترین مقاقد برای علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگران بدل شود.

 

تالاب سوستان
این تالاب یکی از تالاب های آب شیرین کشور است

 

تالاب سوستان یکی از تفرجگاه های اصلی مردمان استان گیلان بخصوص شهرهای رشت و لاهیجان بشمار آمده و همه روزه بویژه روزهای جمعه و تعطیل افراد بسیاری برای بهره مندی از طبیعت زیبا و منظره های بکر آن به این منطقه سفر می کنند.

این تالاب در تمام روزهای سال زیبایی خود را داشته اما معمولا از ابتدا اردیبهشت تا پایان شهریور به دلیل رویش نیلوفرهای آبی بر سطح تالاب به زیبایی آن افزوده می شود.

 

تالاب سوستان
تالاب سوستان زیستگاه نیلوفران لاهیجان

 

اوج زیبایی و شکوفایی نیلوفرهای آبی تالاب، مرداد و شهریور بوده و وجود همین گل بر روی سطح آب تالاب، یکی از دلایل جذب گردشگران بشمار می آید.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد تالاب های ایران، رشد پسته دریایی در آن ها است.
پسته دریایی با طعم خوبی که داشته و همچنین با توجه به خواص متعدد درمانی و دارویی که در طب سنتی دارد مورد توجه گردشگران زیادی قرار دارد.

 

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

۳.۴/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×