بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
پارک ملت محمودآباد
جاهای دیدنی محمودآباد

معرفی جاهای دیدنی محمودآباد مازندران

۵ مرداد ۱۳۹۷ 9۰4,009

محمودآباد یکی از شهر های دیدنی و پر مخاطب شمال کشور بوده که به دلیل برخورداری از جاذبه های زیبا و بی نظیر، همه روزه به ویژه در روزهای گرم تابستان، سفر های زیادی به این شهر ساحلی صورت می گیرد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ در معرفی و آشنایی با جاذبه ها و جاهای دیدنی محمودآباد همراه باشید.

ساحل زیبای محمودآباد

همانطور که گفته شد، محمودآباد یکی از شهر های ساحلی ایران بوده که به دلیل مجاورت با آب های نیلگون دریای خزر، یکی از پر مخاطب ترین و گردشگر پذیرترین شهرهای ایران بشمار می آید.

نزدیکی و همجواری با دریا، یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به شهر محمودآباد بوده و از این موضوع می توان به عنوان مهمترین و با ارزش ترین جاذبه گردشگری این شهر یاد کرد

در کنار ساحل و دریای زیبا خزر، این شهر جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیار دیگری نیز داشته که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید : “مکان های تفریحی محمودآباد کجاست ؟

ساحل زیبای محمودآباد
ساحل زیبای محمودآباد، مهمترین و با ارزش ترین جاذبه گردشگری این شهر

دریاچه آزادمون محمودآباد

دریاچه آزادمون محمودآباد یکی از جاذبه ها و مکان های طبیعی و زیبای این شهر بوده که در روستای آزادمون و در فاصله ۳ کیلومتری از محمودآباد واقع شده است.

این دریاچه که از زیبایی و چشم انداز خیره کننده ای برخوردار است، یکی از مکان های پر مخاطب محمودآباد بشمار آمده و همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از زیبایی های این موهبت خدادادی، به این دریاچه سفر می کنند.

روستای لاویج

روستای لاویج که در دامنه کوه‌های البرز واقع شده است یکی از مقاصد پرطرفدار و جاهای دیدنی محبوب محمودآباد می‌باشد. این روستا دارای چشمه آب گرم معدنی با خاصیت درمانی است که برای افرادی با بیماری‌های پوستی، درد مفاصل، استرس و … مفید است. مجموعه آب گرم روستای لاویج دارای امکانات رفاهی مناسبی همچون استخر و حوضچه‌های بهداشتی آب گرم و سوئیت‌های اقامتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : “سفر به دریاچه های زیبای ایران

تپه‎‌های قلاکتی

در فاصله ۱۵ کیلومتری محمودآباد در بخش جنوبی سرخرود دو تپه باستانی و مشهور به نام تپه‌های قلاکتی قرار دارد. این دو تپه قدمتی ۲هزار ساله دارند و در زمان ساسانیان توسط رومیان به آتش کشیده شده‌اند. طبق پژوهش‌ها و تحقیقات انجام شده برفراز این تپه‌ها قلعه‌ای به نام قلعه ماهانه سر وجود داشته که تیمور لنگ قصد فتح آن را داشته است. این تپه‌ها با نام تپه‌های تخت جمشید مازندران هم شناخته می‌شوند.

سقانفار‌های عبدالله آباد و گلیرد

سقانفار‌ها اتاقک‌هایی هستند که در محوطه‌ گورستان‌ها یا مساجد ساخته شدند و از آن‌ها برای مراسم‌های سوگواری استفاده می‌کردند. علاوه‌ بر آن نوع دیگری از این آلونک‌ها را برای نگهبانان در کشتزار‌ها می‌سازند. در شهر محمودآباد شمال دو سقانفار مشهور با نام‌های عبدالله آباد و گلیرد وجود دارد. این سقانفار‌ها مربوط به دوره قاجار هستند که به عنوان یک آثار تاریخی نیز به ثبت رسیده‌اند. سقانفار عبدالله آباد در سرخ‌رود، دهستان هزار پی شمالی و در روستای عبدالله آباد و سقانفار گلیرد در دهستان اهلمرستاق جنوبی و در روستای گلیرد واقع شده‌اند.

امامزاده قاسم محمودآباد

مقبره و زیارتگاه امامزاده قاسم در مرکز شهر محمودآباد واقع شده و از گذشته به عنوان زیارتگاهی برای مردم منطقه بشمار می آمد.

این امامزاده یکی از بزرگترین مکان های زیارتی شمال کشور است. مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد از مسیر محمودآباد دارند،حتما در مسیر خود سری به این مکان مقدس زده و از امکانات و زیارت این بقعه متبرکه بهره مند می شوند.

امامزاده قاسم محمودآباد
آدرس: محمودآباد، خیابان داخل شهر

پارک ملت محمودآباد

پارک ملت محمودآباد، یکی از پارک های ساحلی و زیبای ایران بوده که در ساحل دریای خزر و در شهر محمودآباد واقع شده است. این پارک یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر بوده و مسافران و گردشگران بسیاری، بویژه کودکان را به سمت خود جذب می کند.

با حضور در این پارک می توان در ساحل زیبا به نظاره آب های آبی دریای خزر نشسته و کودکان نیز به راحتی مشغول بازی و تفریح شوند.

پارک ملت محمودآباد

پارک لاله محمودآباد

پارک ساحلی لاله، یکی دیگر از پارک های زیبا و ساحلی این شهر بوده که در جوار آب های دریای خزر واقع شده است. این پارک محیطی سرسبز و زیبا داشته و می توان لحظات آرام و خاطره انگیزی را با حضور در این پارک تجربه کرد.

شهربازی سرزمین رویاها

شهربازی مدرن و مجهز محمودآباد در فاصله ۵ کیلومتری این شهر در جاده فریدونکنار قرار دارد که شامل امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی نظیر انواع وسایل بازی، پلاژ مخصوص آقایان و خانم ها، آلاچیق، قایق سواری و رستوران‌ها می‌شود. شهربازی این مجموعه ۴ هکتار مساحت دارد و همه‌ وسایل بازی مدرنی را که از یک شهربازی انتظار دارید، مانند سقوط آزاد، پاندول، سفینه فضایی و… در خود جای داده است.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×