» جاذبه های گردشگری مازندران » جنگل نسوم قائمشهر
nesom-forest
جاذبه های گردشگری مازندران

جنگل نسوم قائمشهر

۱۸ تیر ۱۳۹۷ 20۰2,280

حضور در جنگل های سر سبز و سر به فلک کشیده، همیشه حس شور و شعف خاصی به انسان بخشیده و با حضور در این گونه مکان ها می توان رد پای خدا را به وضوح مشاهده کرد.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه شوید تا سفری به جنگل نسوم، یکی از جنگل های زیبا، با چشم اندازهایی منحصر به فرد داشته باشیم.

 

جنگل نسوم کجاست؟

در حاشیه روستای کونتا از توابع شهرستان قائمشهر و در ۷ کیلومتری این شهرستان، جنگلی بازمانده از جنگل های هیرکانی با نام نسوم وجود دارد. در این جنگل ۱۵۰ گونه گیاهی و درختان گوناگون وجود داشته که شناخته شده ترین آنها، درخت انجیر و شمشاد است.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های ساری از اقامت24
nesom-forest
جنگل نسوم، یکی از بهترین نقاط گردشگری شمال و استان مازندران

 

بیشتر بخوانید : “جنگل های ایران که باید دید

 

جنگل نسوم، بازمنده جنگل های هیرکانی بوده که بیش از ۴۰ میلیون سال قدمت دارند.

وجود تنوع زیستی بالا، چشم اندازهای زیبا، کم نظیر و دست نخورده هیرکانی، گونه های با ارزش شوکا و مرال و دره های پر آب و راه های دسترسی مناسب، این جنگل را به یکی از بهترین نقاط گردشگری شمال و استان مازندران بدل ساخته است.

در هنگام سفر به این جنگل و نگریستن به  بلندای درختان آن، ترکیب سبز رنگ برگ ها و قهوه ای شاخه ها، با کبودی طاق آسمان، به آدمی حس پرواز می دهد.

 

nesom-forest

 

بی تردید می توان اوج زیبایی و لطافت هستی را در میان درختان جنگل نسوم به وضوح یافته و از سفر به آن، به عنوان سرآغاز فارغ شدن از دغدغه های روزمره زندگی و بیرون کردن خستگی بعد از مشغله های یک روز کاری یاد کرد.

آب و هوای حاکم بر محیط این جنگل به دلیل واقع شدن در منطقه ای کوهستانی و نیز نزدیکی به دریا، بسیار معتدل، نیمه مرطوب و لطیف بوده و نسیم خنکی که از لابه لای برگ درختان این جنگل با صورت انسان برخورد می کند، حسی خاص و تجربه ای جدید به ارمغان می آورد.

 

بیشتر بخوانید : “مناطق بکر شمال ایران

 

راه های رسیدن به جنگل

nesom-forest
روستای کوتنا مرکز دهستان کوهساران

 

برای سفر به این جنگل زیبای هیرکانی، ابتدا باید از شهرستان قائمشهر ۷ کیلومتر خارج شده تا به روستای کوتنا مرکز دهستان کوهساران برسید. با رسیدن به این روستا، درختانی که قامتشان تا به آسمان کشیده شده است، خود، راه را به شما نشان خواهند داد.

 

منبع : وبلاگ اقامت۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×