بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » جنگل های ایران که باید دید
جنگل الیمستان
گوناگون

جنگل های ایران که باید دید

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ 13۰3,227

در ختان سرسبز، آب و هوای تمیز و جایی که نشانی از شلوغی و سر و صدای ماشین ها نیست. چند لحظه ای چشمانتان را ببندید و خودتان را در همچین مکانی تصور کنید. تصویر جنگلی که در آن تنها صدای پرندگان و طبیعت است که در هوا می پیچد و روحتان را تازه می کند.

به همین دلیل است که جنگل ها جزو محبوب ترین گزینه ها برای سفر به دل طبیعت هستند. احتمالا شما هم با شنیدن نام جنگل، به یاد جنگل های شگفت انگیز شمال افتادید، اما جالب است بدانید که جنگل های دیدنی ایران، تنها به جنگل های شمال کشور ختم نمی شوند. در گوشه و کنار این سرزمین، جنگل های کمتر شناخته شده ای نیز وجود دارند که باید آنها را دید. ما در این مطلب برخی از جنگل های ایران را به شما معرفی خواهیم کرد، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

جنگل گیسوم

اگر تا کنون به تالش سفر کرده باشید، بدون شک شاهد زیبایی های وصف نشدنی طبیعت خیره کننده این منطقه بوده اید. در میان این همه زیبایی و سرسبزی می خواهیم شما را به بازدید از جنگلی دعوت کنیم که در انتهای مسیری سرسبز، جنگل و دریا را با هم پیوند داده و شما را به ساحلی رویایی می رساند. در ابتدای ورودتان به این جنگل، از تونلی پوشیده از درختان عبور می کنید و هر چه به انتهای آن نزدیک می شوید سحر طبیعت زیبای این جنگل، با درختان سرو، بید و انجیرش، شما را بیش از پیش افسون می کند.

جنگل گیسوم
۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی

مقاله مرتبط : ” معرفی هتل های ارزان شمال ایران ” 

جنگل پلنگ دره

اگر در سفرتان به قائمشهر، به دنبال یک مقصد عالی برای طبیعت گردی هستید، جنگل پلنگ دره با وجود رودخانه زلال و آبشار بلندش می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. حتی تصور منظره تابش نوری که از لابه لای درختان بر روی روخانه منعکس می شود و اسب های وحشی که در میان جنگل می دوند، به همراه صدای آرامش بخش آبشار، بدون شک شما را به یکی از طرفداران این جنگل تبدیل خواهد کرد.

جنگل پلنگ دره
آدرس : ایران – مازندران – جاده قائمشهر به فیروزکوه – شیرگاه

 

جنگل الیمستان

در ۲۰ کیلومتری جاده هراز- آمل، به جنگلی با پوشش خاص از گیاه «الیما» می رسید که یکی از پر طرفدار ترین جنگل های بکر ، برای طبیعت گردی در اطراف آمل است. با وجود اینکه، گیاه الیما معروف این جنگل در دومین ماه بهار رشد می کند، اما به جرئت می توان گفت زیبایی وصف ناپذیر این جنگل در تمامی فصل های سال خودنمایی می کند.

جنگل الیمستان
آدرس: آمل، روستای الیمستان

مقاله مرتبط : ” مکان های بکر شمال ایران “

جنگل مشه

یکی از هیجان انگیز ترین مناطق طبیعت گردی اردبیل، جنگل سرسبز مشه است که در ۲۵ کیلومتری اردبیل و ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمینه قرار گرفته است. جنگل مشه علاوه بر طبیعت سرسبز و خوش آب و هوا، به دلیل وجود چشمه آب گرم و پیست اسکی معروف خود، توانسته است در بین گردشگران و مسافران اردبیل، توجه طبیعت گردان زیادی را به خود جذب کند.

جنگل مشه
آدرس : ایران – اردبیل – ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی نمین

 

جنگل کوهسار کنده

در میان طبیعت زیبای شهر نکا در استان مازندران، شما را به بازدید از جنگلی دعوت می کنیم که از دور، مانند تصویری نقاشی شده از انعکاس جنگلی درون دریاچه ای درخشان است. جنگل کوهسار کنده که در نزدیکی روستایی با همین نام، زیبایی وصف نشدنی را به وجود آورده است. پوشش گیاهی این جنگل از درختانی با گونه خزری تشکیل شده که بیشتر شبیه به گیاهان تزئینی هستند تا درختان واقعی. قرار گرفتن دریاچه شفافی که زیبایی منظره را دو چندان کرده است، بر ویژگی های منحصر به فرد این جنگل افزوده و جنگل کوهسارده را به یکی از خیره کننده ترین مناطق طبیعت گردی مازندران تبدیل کرده است.
آدرس : ایران – مازندران – نکا

مقاله مرتبط : ” جاهای دیدنی شهرستان نکا ” 

جنگل پیر داوود

یکی از بکر ترین جنگل هایی که در آذربایجان شرقی در نزدیکی ورزقان می توانید ببینید جنگل پیر داوود است که با پوشش شگفت انگیز از بوته های رنگارنگ و درختان سرسبز، در انتهای جنگل ارسباران پنهان شده است. این جنگل سرسبز، نام خود را از تنها پیر مردی که در دل این جنگل زندگی می کرده گرفته است که می توانید مزارش را درون کلبه ای چوبی در میان جنگل پیر داوود ببینید. وجود حیات وحش خاص و چشمه زیبایی که از میان مراتع سرسبز این جنگل می گذرد، امروزه جنگل پیرداوود را به مقصد بکری برای تورهای طبیعت گردی و کوهنوردی تبدیل کرده است.

مقاله مرتبط : ” ارسباران کجاست؟ “

جنگل پیر داوود
ایران – آذربایجان شرقی – ورزقان – منطقه حفاظت شده دیزمار

 

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×