بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
پشت زیک
جاذبه های گردشگری نوشهر

سوغات نوشهر چیست ؟

۹ مرداد ۱۳۹۷ 18۰3,280

شهرهای گوناگون ایران بسته به تاریخ، تمدن، فرهنگ و آب و هوا، دارای سوغاتی های منحصر به فرد و ویژه بوده که می توان با سفر به هر یک از این شهرها، سوغاتی های متنوع و گوناگونی را تهیه کرد.

در این مطلب، وبلاگ اقامت ۲۴ قصد دارد تا برای آن دسته از افرادی که قصد سفر به نوشهر را دارند، سوغاتی های این شهر را معرفی کند.

 

برنجک

یکی از شیرینی های شناخته شده و خوشمزه نوشهر، شیرینی برنجک بوده که در این شهر طرفداران بسیاری دارد. از این شیرینی که از موادی همچون برنج، شکر، روغن، آبلیمو و آب تهیه می شود، بیشتر در میهمانی ها و مراسمات نوشهر استفاده می کنند.

 

برنجک
شیرینی سنتی برنجک، بیشتر در میهمانی ها و مراسمات نوشهر استفاده می شود

 

بیشتر بخوانید : “جاهای دیدنی نوشهر کجاست ؟

 

پشت زیک

یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه نوشهر که از سوغاتی های این شهر نیز محسوب می شود پشت زیک نام دارد. این شیرینی خوش طعم که شباهتی به سوهان نیز دارد، از کنجد، عسل، کره، شکر، گردو، هل و زعفران تهیه می شود.

 

پشت زیک
پشت زیک از سوغاتی های خوشمزه نوشهر

 

آغوز نان

یکی از شیرینی های سنتی نوشهر که بیشتر در مهمانی ها و مراسمات این شهر تهیه می شود، آغوز نان بوده و برای طبخ آن از کنجد و گردو استفاده می شود.

این شیرینی یکی از خوراکی های ثابت سفره ها و جشن های شب یلدا در نوشهر بوده و همه ساله در این ایام عطر حاصل از طبخ این شیرینی را می توان در تمام کوچه پس کوچه های نوشهر استنشاق کرد.

 

بیشتر بخوانید : “آشنایی با جشن های ایرانی، از نوروز تا یلدا و چهارشنبه سوری

 

رشته به رشته

یکی دیگر از سوغاتی ها و شیرینی های خوش طعم نوشهر، شیرینه رشته به رشته بوده که در میان اهالی این شهر طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی با استفاده از خاک قند، گردو، آرد برنج و روغن تهیه شده و شکل و مزه ای بی نظیر دارد.

رشته به رشته

قماق

قماق یکی از شیرینی های معروف نوشهر بوده که با استفاده از آرد گندم، تخم مرغ، جعفری، شوید، گردو و شنبلیله تهیه می شود.

نکته جالب توجه در این شیرینی، عدم استفاده از شکر در آن است. با این حال این شیرینی یکی از پر طرفدارترین خوراکی های این منطقه بشمار آمده و همجنین برای سوغاتی یکی از بهترین گزینه هاست.

 

صنایع دستی نوشهر

در سفر به نوشهر، علاوه بر اینکه می توان شیرینی ها و خوراکی های خوشمزه این شهر را به عنوان سوغات تهیه کرد، می توان از صنایع دستی زیبا و هنرمندانه اهالی این شهر که در نوشهر به فراوانی یافت می شود نیز  بهره مند شد.

اقلامی نظیر، حصیر بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری از صنایع دستی زیبایی بوده که در سفر به نوشهر خرید آنها را به عنوان سوغات بهتر است از دست ندهید.

صنایع دستی نوشهر
صنایع دستی زیبا و هنرمندانه مردمان نوشهر، سوغات متفاوت این شهر

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۳.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×