بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
چالوس
جاذبه های گردشگری چالوس

جاده چالوس

۲۴ خرداد ۱۳۹۷ 23۳1,922

چالوس، عقیق همیشه سبز مازندران که در جلگه ی میانی سواحل دریای خزر واقع شده؛ دارای طبیعتی زیبا، سرسبز و خاطره انگیز است، به طوری که جاده چالوس راهی است با شهرت جهانی و یکی از زیباترین و محبوب ترین جاده های ایران که در تمام طول سال قابل تردد است.

با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید تا با جاذبه های بی نظیر این شهر و همچنین با بهترین گزینه ها برای رزرو هتل در چالوس آشنا شوید.
دمای هوای چالوس نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است، ارتفاعات چالوس غالبا پوشیده از برف بوده و بهمن ماه سردترین و تیر ماه گرمترین ماه در این شهر است. این شهرستان از شمال به دریای خزر ،از جنوب به تهران ، از غرب به عباس آباد و از شرق به نوشهر متصل شده است.

چالوس
چالوس در غرب استان مازندران و در جلگه ی میانی سواحل دریای خزر قرار دارد

 

بیشتر بخوانید : ” معرفی هتل های ارزان شمال “

چالوس شهری قدیمی که رو به ویرانی نهاده بود در زمان سلطنت رضاه شاه پهلوی دوباره آباد شد. این شهر در غرب استان مازندران و در جلگه ی میانی سواحل دریای خزر قرار دارد. جالب است بدانید که زیبایی های این شهر، از جاده ی آن شروع می شود که به دلیل چشم اندازهای طبیعی و زیبایی که دارد یکی از خاطره انگیزترین جاده های ایران است و حتی می توان  گفت این جاده به نوعی شاهرگ البرز است.

مناظر شگفت انگیز جاده ی چالوس از همان ابتدا خودنمایی می کنند. از جمله جاذبه های این جاده  زیبا میتوان به تونل کندوان، رودخانه کرج و صخره های هفت خواهران اشاره کرد.
در ادامه شما را با برخی از محبوب ترین جاذبه ها و آثار تاریخی چالوس آشنا خواهیم کرد.

 

پارک جنگلی چالوس

این پارک در ۷ کیلومتری جاده چالوس-تهران واقع شده است و رودخانه ی چالوس از کنار آن می گذرد که منظره ای زیبا و شگفت انگیزی را نمایان و حسی آرامش بخشی را القا می کند. در این پارک برای اقامت مسافران، کلبه و کومه هایی احداث شده و برای لذت بردن از صدای رودخانه و بوی تازگی طبیعت، دارای امکاناتی مثل زمین بازی برای بچه ها و میز و نیمکت در جنگل است.

پارک جنگلی چالوس
پارک جنگلی چالوس در ۷ کیلومتری جاده چالوس-تهران واقع شده است

 

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت که خود را میان دره ای عمیق با تپه های کم ارتفاع پنهان کرده است، تصویری متفاوت را در مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد که تماشای آن آرامش کم نظیری را به شما ارائه می دهد. دریاچه ولشت یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران است که به دلیل چشم انداز زیبا و منحصر به فردی که دارد، از جمله دیدنی ترین میراث طبیعی کشور محسوب می شود. محیط زیست این دریاچه، فضای مناسبی برای پرندگان و آبزیان به شمار می رود و مکانی عالی برای طبیعت گردی های یک روزه است. این دریاچه در جنوب غربی چالوس و در شمال شرقی کلاردشت قرار دارد.

دریاچه ولشت
دریاچه ولشت یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران است

 

کاخ چایخوران

این کاخ از بناهای زیبا و تاریخی دوره پهلوی اول است که نفوذ معماری اروپایی در ساختمان کاخ به وضوح مشهود است. نمای بیرونی این بنا دارای تزئینات کاشی کاری بسیار زیبایی است. این بنا دو ورودی شرقی و غربی دارد و فضای داخلی آن دارای دو بخش اصلی و خدماتی است که توسط راهرویی میانی به هم مرتبط می شوند. بخش اصلی شامل سه تالار و بالکن ستون دار شمالی است و بخش مقدماتی شامل دو اتاق، آبدارخانه و دو ایوان شرقی و غربی است. پوشش بام آن به صورت شیروانی و تراس آن به شیوه ی خاصی نرده چینی شده که نگاه هر بیننده ای را خیره می کند. این کاخ با توجه به نامش به منظور استراحت موقت و کوتاه مدت در حد چای خوردن مورد استفاده قرار می گرفته است.

کاخ چایخوران
این کاخ با توجه به نامش به منظور استراحت موقت و کوتاه مدت در حد چای خوردن مورد استفاده قرار می گرفته است.

 

منطقه حفاظت شده چهار باغ

این منطقه که در حوالی منطقه سیاه بیشه در ۹۰ کیلومتری جاده کرجچالوس واقع شده است شامل اکوسیستمی جنگلی-کوهستانی و رودخانه ای است که در برگیرنده  روستاهای زیادی از جمله دلیر،مچر ، چهارباغ و ….می باشد. همچنین دارای انواع گونه های جانوری از جمله خرس ، پلنگ، روباه ، گرگ و عقاب طلایی که حس هیجان و کنجکاوی را برمی انگیزد.

محبوب ترین سوغاتی های شهر چالوس

اگر برای خرید سوغات از چالوس به دنیال سوغاتی ماندگار از صنایع دستی و هنر های سنتی مردم هستید؛ گلیم، جاجیم ، ظرف های سنتی سفالی ، ظرف های چوبی و نمد از مهمترین صنایع دستی برای سوغاتی به شمار می روند و از میان سوغاتی های خوردنی این شهر می توانید انواع مرباها و ترشی های خوشمزه ، مرکبات و برنج چالوس را با خود به شهرتان ببرید.

 سوغاتی های شهر چالوس

 

رزرو هتل در چالوس

شهر زیبای چالوس با آن همه طرفدار که در تمام فصل های سال، برای تفریح و گردش به این شهر زیبا سفر می کنند، گزینه های عالی و با کیفیتی برای رزرو هتل در اختیارتان قرار می دهد. می توانید محل اقامت تان را از هتل های لوکس ۵ ستاره گرفته تا هتل های ارزان تر انتخاب کنید، زیرا این شهر هتل های با کیفیتی مانند هتل ملک، هتل ونوس پلاس، هتل کوروش، مجتمع جهانگردی چالوس، هتل ساحلی نارین و هتل های متنوع دیگری دارد که می توانید از طریق سامانه اقامت ۲۴، با فاصله چند کلیک و با ارزان ترین قیمت به راحتی انتخاب و رزرو کنید.

رزرو هتل در چالوس

مقالات مرتبط :
“هتل های ارزان شمال”
” جاهای دیدنی رشت “

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. sara

    تو جاده چالوس کجا میشه چادر زد واسه شب موندن؟

    • امیر

      سلام ، تقریبا همه جا میشه چادر زد ولی اگه میتونید سمت کلاردشت و جاده عباس آباد بزنید و خوش باشید. امیر

  2. Tesla

    بسیار عالی و مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×