بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
لاهیجان
جاذبه های گردشگری لاهیجان

لاهیجان شیطان کوه و تله کابین

۱۳ خرداد ۱۳۹۷ 8۰1,826

سفر به استان گیلان و حضور در گستره سبز این استان، بی‌تردید یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها میباشد، و می‌توان گوشه گوشه این استان را، یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی و لذت بردن از طبیعت دانست.

اما در این استان، شهری به نام لاهیجان وجود دارد که لقب عروس گیلان را به خود اختصاص داده است که با بهره‌مندی از جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری، همه‌روزه مسافران بسیاری را به‌سوی خود فرا می‌خواند.

اگر می‌خواهید به این شهر سفر کرده، و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه بوده تا با لاهیجان، عروس گیلان و شهر چای ایران بیشتر آشنا شوید.

 

لاهیجان کجاست ؟

لاهیجان یکی از شهرهای بزرگ استان گیلان میباشد و به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی و گردشگر پذیر این استان بشمار می‌آید. این شهر از نظر جمعیت در رتبه دوم در میان سایر شهرهای استان گیلان پس از رشت قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید : “آشنایی با جاذبه های گردشگری رشت

 

لاهیجان
استخر لاهیجان از زاویه شیطان کوه

 

لاهیجان در منطقه‌ای کوهپایه‌ای قرار دارد که تپه‌های این شهر مملو از زمین‌های زیر کشت چای بوده و لباس سبز و زیبایی را بر تن این شهر پوشانده است و تمام این شهر با بوته‌های چای پوشیده شده است.
در زمان حضور در این شهر، به‌ویژه در فصل بهار و تابستان عطر خوش بهارنارنج به مشام رسیده و هر مسافری را جذب خود می‌کند.
قدمت شهر لاهیجان به حدود ۸۰۰ سال پیش بازگشته و سبب شده تا جاذبه‌های تاریخی فراوانی نیز وجود داشته باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

بیشتر بخوانید : “مناطق بکر شمال”

 

شیطان کوه

در شهر لاهیجان کوهی سرسبز قرار دارد که با نام شیطان کوه شناخته می‌شود. این کوه که درگذشته بانام شاه‌نشین خوانده می‌شد یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لاهیجان بشمار می آید. تمام کسانی که به این شهر سفر می‌کنند، بی‌تردید به این منطقه رفته و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند.
این منطقه که درگذشته، به‌عنوان محلی برای جمع‌آوری آب به‌منظور آبیاری مزارع مورداستفاده قرار می‌گرفت، امروزه یکی از محوطه‌های دیدنی و تفریحی لاهیجان میباشد.

برای رفاه و تفریح گردشگران در این منطقه، امکانات تفریحی فراوانی مانند تله‌کابین، شهربازی و رستوران ایجاد شده است.

شیطان کوه
در شهر لاهیجان کوهی سرسبز قرار دارد که با نام شیطان کوه شناخته می‌شود

 

آبشار شیطان کوه، دیدنی‌ترین جاذبه لاهیجان

بر روی کوه زیبای شیطان کوه، آبشاری مصنوعی وجود دارد. در کنار این آبشار زیبا برای دسترسی بازدیدکنندگان به قله کوه، راه پلکانی فراهم‌شده که گردشگران می‌توانند با پشت سر گذاشتن ۷۵۰ پله هم‌قدم با آبشار شده و به بالای کوه برسند.

آبشار شیطان کوه

 

تالاب سوستان لاهیجان

در نزدیکی شهر لاهیجان، تکه ای از بهشت بانام تالاب سوستان قرار دارد که در تمام فصول سال پر از آب بوده و گردشگران با مشاهده کردن آن از نزدیک، محو تماشای زیبایی‌های این تالاب می‌شوند.
این تالاب یکی از تالاب‌های آب شیرین کشور بشمار می‌آید که به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، دارای آب‌وهوای دل‌انگیزی میباشد، که در کنار آب شیرین آن، سبب شده تا پرندگان و آبزیان فراوانی در آن یافت شوند.

مسیر دسترسی آسان، چشم‌اندازهای زیبا، آب‌وهوایی مطلوب و بکر و دست‌نخورده بودن، این منطقه را به یکی از مکان‌های پرمخاطب استان بدل ساخته است و همه‌روزه گردشگران و مسافران فراوانی برای بهره‌مندی از این زیبایی‌های خدادادی به این منطقه سفر می‌کنند.

تالاب سوستان لاهیجان
تالاب سوستان لاهیجان، یکی از تالاب‌های آب شیرین کشور بشمار می‌آید

 

مسجد اکبریه لاهیجان

در جنوب غربی لاهیجان، بنایی تاریخی به نام مسجد اکبریه وجود دارد که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شناخته می‌شود.
طبق نوشته‌هایی بر روی سنگ‌نبشته‌ای مرمری درون این بنا، قدمت آن به سال ۱۲۳۹ هجری قمری و به زمان حکومت فتحعلی شاه بازمی‌گردد.
این بنا که یکی از بناهای تاریخی ارزشمند کشور بشمار می‌آید، دارای معماری و تزئینات زیبا و منحصربه‌فردی بوده که چشم هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.
شهر لاهیجان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فروانی نظیر، آرامگاه کاشف السلطنه یا همان موزه تاریخ چای، بام سبز، استخر لاهیجان، تالاب بین‌المللی امیر کلایه و شیخانبر بوده که بی‌تردید باید به این شهر سفرکرده و این زیبایی‌ها را از نزدیک دید.

مسجد اکبریه لاهیجان
مسجد اکبریه، یکی از جاذبه‌های گردشگری لاهیجان به شمار می آید

 

در میان آثار تاریخی شهر لاهیجان، تعداد ۲۶ بنای آن در فهرست میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده. چهار پادشاهان، بقعه شیخ زاهد گیلانی، حمام گلشن، مسجد اکبریه و پل خشتی از این آثار هستند.

روستاهای لاهیجان

به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر لاهیجان، این منطقه دارای روستاهای سرسبز و زیبای بسیاری میباشد. مانند روستای بکر و جنگلی گردکوه، روستای چی چی نی کوتی، روستای ماهی موشه و روستای ستار آباد بوده که با سفر به آن‌ها می‌توان اوج زیبایی و آرامش را تجربه کرد.

روستاهای لاهیجان
بکر بودن روستاهای لاهیجان دارای اهمیت ویژه ای است

 

سوغات لاهیجان

اصلی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سوغات لاهیجان، چای این شهر است که در تمام کشور و حتی جهان بی‌نظیر است. چیز دیگری که از سفر به لاهیجان باید با خود به‌عنوان سوغات برد، کلوچه‌های معروف این شهر است.

سوغات لاهیجان
یکی از سوغاتی های خوشمزه لاهیجان، کلوچه‌های معروف این شهر است.

 

همچنین صنایع‌دستی این شهر نیز حرفی برای گفتن دارد و از شهرت زیادی برخوردار است. اقلامی مانند بامبو بافی، حصیربافی و صنایع چوبی از برخی صنایع‌دستی این شهر بوده که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سوغات استفاده کرد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×