بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران
تبریز
گوناگون

بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران

۸ خرداد ۱۳۹۷ 9۰1,651

چشیدن طعم های مختلف و غذاهای محبوب هر منطقه، علاوه بر آشنایی با بخشی از فرهنگ و سبک زندگی مردم هر شهر، به عنوان یکی از جذاب ترین و خوشمزه ترین تجربه های سفر محسوب می شود.

حتی می توان گفت گردشگری غذا یکی از انواع گردشگری است که گردشگر برای چشیدن طعم غذاهای سنتی و شناخت سبک غذاهای یک کشور، شهر یا روستا به آن منطقه سفر می کند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مطلب شما را با بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران آشنا کنیم، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

 

گیلان

گیلان علاوه بر آب و هوای فوق العاده، مناظر طبیعی جذاب، تجربه های هیجان انگیز و هتل های مناسب برای پذیرایی از مسافران، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در ایران است. تعداد غذاهای بومی خوشمزه در این منطقه کم نیستد و شاید یکی از معروف ترین غذاهای بومی گیلان که همه ما می شناسیم میرزا قاسمی است که می توان گفت در سایر شهر ها هم طرفدارهای خودش را دارد. بیش از ۴۰۰ مدل غذای سنتی با طعم های فوق العاده را می توانید در شهر گیلان امتحان کنید که از بین آنها می توان  به باقالاخورش، خوتکا فسنجان، مرغ لاکو، کویی خورش، تورش تره، آلو مسما و کولی اشاره کرد. قطعا مردم محلی می توانند راهنمای بهتری برای انتخاب غذاهای سنتی در رستوران های محلی این منطقه باشند.

گیلان

 

قزوین

نمی توان به قزوین سفر کرد و در کنار سفره های رنگینشان از امتحان کردن غذهای سنتی این شهر گذشت، غذاهایی همچون قیمه نثار، شیرین پلو، دیماج، مشکوفی، کوکو شیرین، آش ماش پیازو، آش دوغ و …. که در هیچ شهری طعم و بو و اصالتشان را آنچنان که در قزوین به عنوان زادگاهشان می توانید امتحان کنید، نخواهید یافت.

قزوین

 

تبریز

تقربا می توان گفت، اهل هر کجای ایران باشید، تعریف کوفته تبریزی و آش های سنتی این شهر را حتما شنیده اید. حتی در توصیف کوفته های این شهر می توان گفت اگر به تبریز سفر کنید و از کوفته های تبریزی مردم ای شهر در رستوران های محلی تبریز نچشیده باشید، سفرتان کامل نخواهد بود. از سایر غذاهای سنتی تبریز می توان به آش کلم قمری، آش اوماج، آش ماست، خورش هویچ،سوزی شورباسی یا شوربای تره و دلمه برگ مو این شهر اشاره کرد.

 

مقاله مرتبط : “چند دلیل خوشمزه برای سفر به تبریز

 

تبریز

 

شیراز

شیراز چه از لحاظ جاذبه های گردشگری و چه از لحاظ شکم گردی، جزو محبوب ترین شهر ها برای سفر کردن، به شمار می رود. خوشمزه بودن و طعم های بی نظیر خوردنی های این شهر را می توان از سالاد شیرازی محبوبی که بخش کوچکی از عادت های خوشمزه  شیراز را بر سر سفره هر ایرانی می آورد حدس زد. اکثر غذاهای سنتی این شهر، ترکیب فوق العاده ای از طعم های مختلف دارند که توصیه می کنیم در سفرتان به شیراز حتما از چشیدن طعم غذاهایی مانند دمپختک شیرازی، یخنی نخود، قورمه به، دوپیازه آلوی شیراز، پلو اسفندی، کلم پلو، پلوی شیرازی و همینطور اشکنه مخصوص این شهر که به آب پیازک معروف است لذت ببرید.

 

مقاله مرتبط : “آئین های کهن شیراز

 

شیراز

 

همدان

شهر زیبای همدان نیز به دلیل انواع دیزی هایی که با خواص درمانی خود شهرت دارند، به یک از بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران تبدیل شده است. اگر از مردم محلی راجع به یکی از محبوب ترین و خاص تری غذاهای سنتی شهر همدان بپرسید بدون شک یکی از پیشنهاد هایشان آش ترخینه دوغ معروف است که قدمت چندین و چند ساله دارد. در ضمن در کنار غذاهایی همچون آش کله جوش، آش برنج، آش خشکبار، آبگوشت قورمه سبزی، سرداشی همدان، خورش غوره بادمجان و سایر غذاهای سنتی این شهر، از ترشیجات و مرباهای عجیب و غریب این شهر که گاه از پوست پسته، ترب سیاه و یا پوست لیموترش درست می شوند نیز به عنوان سوغات، به شهر خود ببرید.

 

مقاله مرتبط : “همدان، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

 

همدان

 

ایلام

ایلام، شاید به دلیل رویش گیاهان خاص و بهترین استفاده از آنها در طبخ غذاهای ستی و محلی این شهر و همچنین حضور گسترده اقوام و عشایر و ایجاد تنوع در طبخ انواع غذاهای سنتی، جایگاه ویژه ای در بین مقاصد گردشگری غذا در میان شهرهای ایران دارد. به همین دلیل می توانید خاص ترین و متفاوت ترین غذاهای ایران را در میان غذاهای سنتی ایلام مانند کوفته سیرابی، تُرخینه و کشکینه (از گیاه خاصی به نام  شلم که در این منطقه می روید در طبخ آنها استفاده می شود)، پاقازه، خورشت تره کوهی، کپه ایلامی، مَکش، آبگوشت بامیه، گوجه پونه، شله امیری و …. در سفرتان به ایلام امتحان کنید.

ایلام

 

بهترین مقاصد گردشگری غذا به شهرهایی که در این مطلب اشاره کردیم خلاصه نمی شوند و شما را به مطالعه قسمت دوم بهترین مقاصد گردشگری غذا در ایران دعوت می کنیم.

برای رزرو هتل و محل اقامت تان در هر کدام از شهر های ذکر شده در ای مطلب، کافیست نام شهر مورد نظرتان را در سامانه اقامت ۲۴، جستجو کنید و با انتخاب هتل دلخواهتان به راحتی و با فاصله چند کلیک رزرو هتل تان را انجام دهید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×