بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان زنجان » جاذبه های گردشگری زنجان » گنبد سلطانیه زنجان
گنبد سلطانیه
جاذبه های گردشگری زنجان

گنبد سلطانیه زنجان

۴ خرداد ۱۳۹۷ 19۰1,957

در سراسر ایران می توان آثار و بناهایی باستانی و تاریخی را دید که هر کدام با هنر و معماری غنی دوره های مختلف آمیخته شده اند. می توان گفت سازه ها و بناهای قدیمی هر کشوری، بخشی از هویت و تاریخ آن سرزمین  محسوب می شوند.

خوشبختانه گوشه و کنار کشور ما نیز بناهای حیرت انگیز و پر آوازه کم ندارد، بناهایی که به عنوان آثاری جهانی در مجامع بین المللی توجه جهانیان را جلب می کنند. در این مطلب تصمیم داریم شما را به استان زنجان و بازدید از بزرگترین گنبد آجری جهان دعوت کنیم و با معرفی هتل های محبوب زنجان راهنمای شما برای انتخاب بهترین گزینه برای رزرو هتل باشیم، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

گنبد سلطانیه

مقاله مرتبط : “غار کتله خور زنجان”

با اینکه در سفر به شهر زنجان جاذبه های گردشگری متنوعی برای گشت و گذار وجود دارد، اما نمی توان از دیدن گنبد فیروزه ای رنگی که در نزدیکی شهر سلطانیه قرار گرفته، گذشت. گنبدی که شهرتش از مرزهای ایران گذشته و به عنوان بزرگترین گنبد آجری در جهان، گردشگران و جهانگردان زیادی را به این شهر کشانده است.

 

تاریخچه ساخت گنبد سلطانیه

قدمت گنبد سلطانیه، به دوران حکومت مغولان و دوره ایلخانان باز می گردد و بنایی که امروز با نگاهی حیرت انگیز چشمها را به خود جلب می کند، آرامگاهی است که به دستور سلطان محمد خدابنده معروف به الجایتو، ساخته شده است. طراحی این بنا توسط وزیر سلطان، رشیدالدین فضل الله همدانی انجام شده و با تلاش شبانه روزی ۳۰۰۰ کارگر بزرگترین گنبد آجری جهان در شهر سلطانیه به وجود آمده است. امروز در سردابه این گنبد تاریخی، می توانید آرامگاه سلطان محمد خدابنده، هشتمین پادشاه ایلخانی را ببینید.

گنبد سلطانیه

 

زیبایی معماری اسلامی نقش بسته در تار و پود گنبد سلطانیه

سبک نمای گنبد سلطانیه، از سبک معماری سلجوقیان الهام گرفته است. می توان گفت هنر و خلاقیتی که در تزیینات این گنبد به کار رفته، اولین چیزی است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. جالب است بدانید که برای آفریدن این زیبایی های بی نظیر، هنرمندان این بنا، سه سال تمام روی این شاهکار هنری وقت گذاشته اند و سقف گنبدی شکلی که به صورت دوجداره کاملاً از آجر ساخته شده است را به یکی از شگفتی های معماری جهان تبدیل کرده اند. در تمامی بخش های تزئینات این گنبد حتی در کاشی کاری های آن می توان کلمات الله، محمد و علی را دید که پر رنگ کننده تاثیر معماری اسلامی در این گنبد تاریخی است. چوب های به کار رفته در تزئینات مشبک کاری این بنا، به دستور سلطان از هند و لبنان آورده شده اند و در نوع خود بهترین هستند.

گنبد سلطانیه

 

موزه گنبد سلطانیه

یکی دیگر از بخش های جذاب این بنای تاریخی، موزه آن است که در پایین سردر ورودی گنبد ساخته شده و آنچه در بازدید از این موزه خواهید دید، آثار کشف شده از منطقه سلطانیه، عکس های قدیمی و باقیمانده هایی از اشیای تاریخی است که از آن دوران به یادگار مانده اند و امروز درون موزه این گنبد، در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.

در کنار بازدید از گنبد سلطانیه می توانید از سایر جاذبه های گردشگری این شهر مانند: معبد داش کسن، بقعه ملا حسن کاشی، خانقاه چلبی اوغلو و تپه نور نیز دیدن کنید.

گنبد سلطانیه

 

کدام هتل ها را می توان به عنوان بهترین گزینه برای رزرو هتل در زنجان انتخاب کرد؟

انتخاب گزینه مناسب برای رزرو هتل در زنجان، کاملا بستگی به سبک سفر، بودجه موردنظر و امکانات دلخواه شما دارد؛ زیرا تنوع هتل های این شهر شامل هتل های ۴ ستاره، ۳ ستاره و همچنین هتل های ۲ ستاره است. می توانید برای اقامت در هتل ۴ ستاره این شهر خیلی راحت از طریق سامانه اقامت ۲۴، هتل بزرگ زنجان را رزرو کنید. از طرفی گزینه هایی مانند هتل ۳ ستاره آسیا، هتل ۳ ستاره پارک و هتل آپارتمان سپهر نیز گزینه های مناسبی برای رزرو هتل در نزدیکی جاذبه های این شهر هستند. برای رزرو هتل های ارزان تر نیز می توانید مهمانسرای جهانگردی و یا هتل قصر زنجان را برای اقامت تان انتخاب و رزرو کنید.

سایت رسمی اقامت ۲۴، به عنوان مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کل کشور، به شما این امکان را می دهد که با استفاده از این سامانه بتوانید در هر زمانی از شبانه روز، هتل و محل اقامت تان را به راحتی و با ارزان ترین قیمت، تنها با فاصله چند کلیک ساده رزرو کنید و با خیالی راحت و بدون دغدغه سفرتان را آغاز کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×