بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی » کوه های آلاداغ لار
کوه های رنگارنگ آلاداغ لار
جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی

کوه های آلاداغ لار

۱۰ خرداد ۱۳۹۷ 9۰1,737

انگار هر بار طبیعت را با نگاهی وسیع تر ببینیم، شگفتی و آثار حیرت انگیز جدیدی را در مقابل چشمانمان رونمایی می کند. گاه این زیبایی ها، جنگل و دریا و آبشارهای خروشان هستند و گاه منظره ای پوشیده از تپه های رنگارنگ که از دور بیشتر شبیه نقاشی خارق العاده ای هستند تا جاذبه ای واقعی در دل طبیعت که می توان از نزدیک لمسشان کرد.

امروز تصمیم داریم شما را به بازدید از کوه های آلاداغ لار که مانند اثر هنری حیرت انگیز در دل طبیعت هستند دعوت کنیم، پس برای آشنایی با این جاذبه خیره کننده و پیشنهاد رزرو هتل ارزان در سفر به این منطقه، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

 

برای بازدید از جاذبه های بکر و کمیاب، گهگاهی باید کمی از مناطق شلوغ و توریستی شهر ها دل بکنید و سری به طبیعت و شگفتی های منحصر به فرد آن بزنید. جالب است بدانید که طبیعت با آن همه زیبایی های وصف نشدنی، حتی در میان راه نیز ناامیدتان نخواهد کرد و شاید شما هم در مسیر سفرتان یکی از زیبایی ترین جلوه های طبیعت را کشف کردید، البته کشف اینگونه جاذبه ها، تجربه هایی هستند که در سفرهای زمینی به دست می آیند و نمی توانید توقع داشته باشید که با خرید بلیط هواپیما چیزی جز ابرهای آسمان ببینید.

بنر دسکتاپ رزرو هتل های تبریز از اقامت24

 

بیشتر بخوانید :”برای آرامش فکری، کجاها بریم؟؟

 

کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

 

کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

اگر شما هم با گرم شدن هوا، تصمیم دارید که چند روزی بار و بندیل سفرتان را ببندید و با رزرو هتل راهی سفر به آذربایجان شرقی شوید، بهتر است بدانید که در مسیر راهتان با یکی از زیباترین منظره های طبیعت روبرو خواهید شد. در ۲۵ کیلومتری تبریز ، در بین مسیر جاده ای که از میانه به زنجان می رسد، درست زمانی که تصورش را هم نمی کنید، می توانید یکی از شگفتی های جهان را مقابل چشمانتان ببینید. طبیعت چهره رنگارنگی از متحیر کننده ترین تپه های جهان را که به کوه های آلاداغ لار شهرت دارند، در قابی زیبا در کنار جاده، به نمایش گذاشته است.

تماشای زیبایی تا کجا؟

در بین راه و مسیری که از شهر زنجان به شهرستان میانه می رسد و همینطور در ادامه مسیری که از تبریز به اَهر می رود، حدود ۷۰ کیلومتر از منظره ی جاده را می توانید نظاره گر تپه های رنگارنگی باشید که با ترکیبی از رنگ های زرد، قرمز، سبز، نارنجی و قهوه ای، زیبایی شگفت انگیزی را خلق کرده اند. جالب است بدانید که عمر این زیبایی به ۱۵ میلیون سال می رسد و شما می توانید در طول مسیرتان چند ساعتی کنار این جاذبه بکر توقف کنید و از عکاسی و قدم زدن درون این منظره زیبا نهایت لذت را ببرید.

کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

 

دلیل رنگارنگ بودن کوه های آلاداغ لار

دلیل به وجود آمدن این زیبایی و طرح های رنگانگ این کوه ها، وجود رسوبات درون خاک کوه های آلاداغ لار است که هر قسمت آن، در ترکیب با اکسیژن و گاز های موجود در هوا بر اثر واکنش های شیمیایی به رنگ های متفاوتی در آمده اند.

 

توصیه هایی برای بازدید از کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

حتما زمان حرکت تان به سمت این جاده را طوری تعین کنید که آسمان روشن باشد و بتوانید دستِ کم چند ساعتی را در میان این کوه ها خوش بگذرانید.

یکی از واجب ترین وسایلی که در این سفر باید همراه خودتان داشته باشید دوربین عکاسی است که به شما فرصت ذخیره کردن این منظره را می دهد و از تابش نور خورشید بر دامنه رنگارنگ این کوه ها می توانید عکس های فوق العاده ای بگیرید.

لطفا در نگهداری این اثر هنری ارزشمند کوشا باشید و از صدمه زدن و ریختن زباله در این منطقه بکر شدیدا خودداری کنید.

کوه های رنگارنگ آلاداغ لار

 

برای اقامت و رزرو هتل چه کنیم؟

انتخاب محل اقامت و رزرو هتل تان دقیقا به مقصد بعدی سفرتان بستگی دارد، چون این جاذبه طبیعی درست در میان راه قرار گرفته و هتل و اقامتگاهی در نزدیکی این کوه ها پیدا نخواهید کرد. می توانید در روستا و شهر های اطراف، مهمانسرا و یا اتاق های اجاره ای برای اقامت تان انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید :”در هنگام رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

البته اگر مقصد بعدی سفرتان شهر زیبای تبریز باشد، گزینه های فوق العاده ای برای رزرو هتل در تبریز خواهید داشت. در شهر تبریز هتل های ۵ ستاره فوق العاده ای مانند هتل پارس ائل گلی، هتل لاله پارک کایا، هتل شهریار می توانند اقامتی مجلل را به شما هدیه کنند و البته در کنار این گزینه ها برای رزرو هتل های ارزان تر، هتل اهراب تبریز، هتل کاسپین یا هتل آپارتمان صائب انتخاب های مناسبی هستند. گرچه تنوع قیمت و خدمات در میان هتل های تبریز متفاوت است و می توانید با مراجعه سامانه اقامت ۲۴ همزمان با مقایسه قیمت هتل های مختلف، هتل دلخواهتان را با ارزان ترین قیمت رزرو کنید و با خیالی راحت به سفر بروید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×