بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان زنجان » جاذبه های گردشگری زنجان » مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان؛ یک تفریح آرامش بخش و هیجان انگیز
مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان؛ یک تفریح آرامش بخش و هیجان انگیز
جاذبه های گردشگری زنجان

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان؛ یک تفریح آرامش بخش و هیجان انگیز

۱۹ تیر ۱۴۰۱ 13۰1,818

در شمال غربی ایران، فقط تبریز نیست که با داشتن پارک ائل گلی به شهر گردشگری جذاب مخصوصا در تابستان تبدیل شده است؛ مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان هم جاییست که می‌ توانید خاطره خوشی از سفرتان به شهر شگفتی های ایران رقم بزنید.

مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان در ناحیه کوهستانی با آب و هوای خنک و دلچسب واقع شده است؛ وجود چندین کوه در کنار طبیعت سرسبز و امکانات گردشگری و تفریحی جذاب در ائل داغی باعث شده است تا این مکان به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی زنجان تبدیل شود. در این مقاله از اقامت ۲۴ ما را همراهی کنید تا شما را به صورت کامل با ائل داغی زنجان و امکانات آن آشنا کنیم.

موقعیت مکانی مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان

گاوازنگ نام یکی از مناطق مشهور در زنجان است که در سال ۱۳۷۰، ایجاد یک پروژه گردشگری بزرگ در این منطقه کلید خورد؛ در حقیقت گاوازنگ اسم یکی از کوه های اطراف این منطقه بود، اما بعدها به منطقه اطراف آن هم این نام اطلاق شد. مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان همان پروژه بزرگ گردشگری این منطقه بود که برای پوشش آن حدود صد هزار هکتار از زمین های گاوازنگ و اطراف آن اختصاص داده شده بود.

منطقه ائل داغی در گاوازنگ، از دریا ارتفاع نسبتا زیادی دارد، دارای یک چشمه و چندین کوه با ارتفاع زیاد است که چشم اندازهای زیبایی برای مسافران ایجاد می کند؛ آب و هوای خنک ائل داغی زنجان باعث شده است تا گردشگران زیادی در تابستان به شهر  زیبای زنجان و ائل داغی بروند. پیست اسکی، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز، آلاچیق های زیبا، کافی شاپ و تالار از جمله امکانات ائل داغی است که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می کنیم.

موقعیت مکانی ائل داغی

کدام تفریحات جذاب در ائل داغی زنجان وجود دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان یک منطقه بزرگ را با امکانات گردشگری مختلف در نزدیکی شهر به خود اختصاص داده است. در ادامه تمامی تفریحات داغ و جذاب در ائل داغی زنجان را خدمتتان معرفی می کنیم:

  • گردش پیاده و کوهنوردی در ائل داغی زنجان

اگر پیاده روی و کوهنوردی حس خوبی به شما می دهد، رفتن به مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. هر چقدر بیشتر به اطرافتان نگاه کنید، فضای آرامش بخش کوهستانی را خواهید دید که قدم های شما را انتظار می کشند. با رفتن به دامنه کوه باد خنکی به صورتتان می زند که تا به حال تجربه نکرده اید.

  • دوچرخه سواری لذت بخش در ائل داغی

اشاره کردیم که پیست دوچرخه سواری یکی از امکانات جذاب ائل داغی است؛ در صورتی که میانه خوبی با کوهنوردی یا پیاده روی نداشتید، می توانید دوچرخه سواری را انتخاب کنید.

  • پدال زدن روی قایق تفریحی سد گاوازنگ ائل داغی زنجان

در مسیر کوهنوردیتان به کوهستان گاوازنگ، با یک سد زیبا رو به رو می شوید که آب زمین های اطراف را تامین کرده و جلوه بی نظیری به مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان داده است. با دیدن این سد لذت شما از رفتنتان به ائل داغی چند برابر خواهد شد.

پدال زدن روی قایق تفریحی سد گاوازنگ ائل داغی زنجان

  • گرفتن عکس های زیبا در کنار تندیس آهوی ائل داغی زنجان

تماشای مجسمه بزرگ یک آهوی زیبا با ارتفاع ۲۱ متر می تواند چشمان شما را هم مانند تعداد زیادی از توریست های مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان به خود خیره کند! این آهو علاوه بر زیبایی به نوعی نماد شهر زنجان هم به حساب می آید؛ چرا که دشت سهرین زنجان تنها زیستگاه این آهو در شمال غرب کشور است.

  • پاراگلایدر سواری هیجان انگیز در ائل داغی زنجان

این روزها چتربازی و پرواز در آسمان کوهستان ها یکی از تفریحات شیرین به خصوص برای جوانان است؛ شما می توانید رویای پرواز را در پاراگلایدرهای مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان تجربه کنید و لذت ببرید.

  • شرکت در مراسم های مختلف در سالن آمفی تئاتر ائل داغی زنجان

اگر شما خوش شانس باشید، در روزی به مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان قدم می گذارید که برگزاری جشن یا مراسم خاص از قبل در این مکان برنامه ریزی شده باشد؛ تماشای یک جُنگ شادی جذاب، می تواند روحیه شما و خانواده تان را به کلی تغییر دهد.

  • شرکت در جشنواره آش و جشنواره روستا

برای اینکه در کنار تفریح و استفاده از امکانات جذاب مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان، با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این منطقه هم آشنا شوید، می توانید در جشنواره های مختلف برگزار شده در ائل داغی از جمله جشنواره روستایی و جشنواره آش ائل داغی شرکت کنید. شرکت در این جشنواره ها برای افرادی که به فرهنگ و گویش ترکی علاقه زیادی دارند، بسیار جذاب خواهد بود.

  • دیدن ویوی فوق العاده از شهر زنجان از بالای بام ائل داغی

اگر دنبال یک جای مناسب هستید تا از ارتفاع بالا، یک نمای زیبا از کل شهر زنجان را ببینید، حتما به بام زنجان در ائل داغی بروید؛ احتمالا شما هم موافق باشید که اگر رفتن بر فراز بام زنجان را به بعد از غروب آفتاب موکول کنید، لذت شما از دیدن شهر چند برابر خواهد شد.

مواردی که ذکر شد، از جذاب ترین تفریحات مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان بودند که هر کدام از آنها بنا بر سلیقه شما می تواند وسوسه تان کند؛ تفریحات دیگری هم مانند بادبادک بازی وجود دارند که لحظات خوشی را برای شما رقم می زند.

دیدن ویوی فوق العاده از شهر زنجان از بالای بام ائل داغی

با امکانات بی نظیر مجموعه گردشگری ائل داغی آشنا شوید

در کنار تفریحات مختلف، قطعا مسافران مختلف رفتن به جاهایی را دوست دارند که امکانات خوبی هم مخصوصا در زمینه امکانات بهداشتی و خدماتی داشته باشد؛ وجود آلاچیق ها به نوعی جذاب ترین امکانات ائل داغی زنجان است که به شما اجازه می دهد تا کمپ لذت بخشی با خانواده یا دوستانتان برپا کنید. ائل داغی از نظر امکانات بهداشتی و وجود سرویس بهداشتی های تمیز هم کاملا مجهز است.

چندین رستوران و غرفه هم در مجموعه ائل داغی پیدا می شوند که می توانید بوی سیب زمینی و بلال را از دور هم احساس کنید. همچنین مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان دارای پارکینگ بزرگ برای خودروهای شخصی مسافرین محترم است. لازم به ذکر است که استفاده از تمامی امکانات ائل داغی زنجان به جز پارکینگ و پاراگلایدرسواری کاملا رایگان است.

امکانات بی نظیر مجموعه گردشگری ائل داغی

بهترین زمان برای بازدید از ائل داغی زنجان

با اینکه طبیعت خدادادی کشورمان در هر یک از ۴ فصل سال یک لباس جذاب بر خود می پوشد، اما آب و هوای خنک ائل داغی زنجان باعث شده است تا بیشترین بازدید از این مجموعه در اواخر بهار تا اواسط تابستان ثبت شود. پیشنهاد می کنیم یک روز کامل از سفرتان به زنجان را به گردش در ائل داغی اختصاص دهید؛ همچنین اگر می خواهید به ویوی زیبا از شهر هم دسترسی پیدا کنید، می توانید تا اواخر شب هم مهمان مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان باشید.

دیدنی های نزدیک

اشاره کردیم که مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان تنها ۳ کیلومتر از سمت شمالی شهر زنجان فاصله دارد و این موضوع هم یک امتیاز مثبت برای این مجموعه تلقی می شود؛ چرا که به سایر جاهای دیدنی شهر زنجان از قبیل دریاچه مصنوعی گاوازنگ، پارک تفریحی گاوازنگ، گلستان تپه، بام زنجان، کوه بویماقلی، شارشار بلاغی، نمایشگاه بین المللی کاسپین و روستای امند بسیار نزدیک است و می توانید با فاصله زمانی کمی به بازدید از آنها هم اقدام کنید.

هتل های نزدیک

همانطور که اشاره کردیم، چندین آلاچیق زیبا برای برپایی چادر و کمپ در مجموعه تفریحی ائل داغی زنجان قرار داده شده اند؛ اما متاسفانه وعده احداث هتل ۵ ستاره ائل داغی و موارد دیگر همانند تله کابین در این مجموعه فعلا عملی نشده است.

البته نزدیک بودن ائل داغی به مرکز شهر زنجان مشکل خاصی را از نظر اقامتی برای شما ایجاد نمی کند؛ می توانید با رزرو هتل های زنجان در بخش شمالی شهر از جمله هتل بزرگ زنجان، هتل آپارتمان سپهر و اقامتگاه بومگردی آنام زنجان هم اقامت خوشی را در زنجان تجربه کنید و هم به ائل داغی نزدیک باشید.

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×