بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » معرفی مناره های تاریخی کمتر شناخته شده ایران
منار جنبان ندوشن
گوناگون

معرفی مناره های تاریخی کمتر شناخته شده ایران

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ 12۱3,581

بخش بزرگی از صنعت گردشگری ایران، به خاطر وجود آثار تاریخی و باستانی کشورمان است. در این میان، هستند بناها و سازه هایی تاریخی و مشهور که حتی می توان گفت شهرت جهانی دارند و توریست های زیادی را برای تماشای خود به ایران می کشانند.

بناهایی هم وجود دارند که از این قافله جا مانده اند، نه تنها در جهان، بلکه در میان مردم ایران هم چندان شناخته شده نیستند. اگر شما هم جزو علاقه مندان به تاریخ و بناهای قدیمی هستید، احتمالا بعد از مطالعه این مطلب، بازدید از این سازه ها را در برنامه های سفر خود قرار خواهید داد. معماری تحسین برانگیز این سازه ها، می تواند هر گردشگری را برای رفتن به این منطقه و این بناهای تاریخی وسوسه کند. در وبلاگ اقامت ۲۴، با معرفی مناره های تاریخی کمتر شناخته شده ایران همراه باشید.

 

مناره خسرو گرد

شاید خیلی چیز ها راجع به شهر سبزوار شنیده باشید، و یا این شهر را با نمادهای مختلفی به یاد بیاورید، ولی به احتمال زیاد این شهر را با مناره ی تاریخی اش نمی شناسید. مناره ایی تاریخی، که قدمت آن به دوره ی حکومت سلجوقیان و قرن ششم هجری قمری باز می گردد. گفته می شود که مناره  خسرو گرد، که حدود ۳۸ متر ارتفاع دارد، نشانه و راهنمایی برای کاروانیان بوده تا در مسیر رسیدن به سبزوار راه را گم نکنند. نزدیک به ۲ دهه است که این شهر با افتتاح هتل ۳ ستاره کاملیا، اقامت در این شهر را برای مسافرها راحت کرده و می توانید قبل از سفر رزرو آنلاین هتل تان را انجام دهید و از سفرتان لذت ببرید.

مناره خسرو گرد

مقاله مرتبط: “آشنایی با سبزوار”

منار جنبان خرانق

منار جنبان خرانق که به لحاظ قدمت، از منار جنبان اصفهان هم قدمت بیشتری دارد، یکی از بناهای تاریخی کمتر شناخته شده ی ایران است، که در شهرستان اردکان قرار گرفته. جنبیدن و تکان خوردن این مناره، که جزو شگفتی های این بنا محسوب میشود، کاملا قابل دیدن است و به راحتی می توانید با دست، این مناره را تکان دهید. اگر قصد سفر به اردکان و بازدید از منار جنبان خرانق، که از دوره ی سلجوقیان در این شهر به جا مانده است را دارید، پیشنهاد ما به شما،می توانید برای رزرو هتل در اردکان از هتل کاریز اردکان، هتل جهانگردی و هتل آپارتمان آرتاکن سپیدان، مناسب ترین گزینه برای سفرتان را انتخاب و از طریق سایت اقامت ۲۴ رزرو کنید.

مناره
آدرس منارجنبان خرانق : یزد، اردکان، خرانق، مسجد خرانق

 

مناره فیروز آباد

مناره فیروز آباد هم یکی از مناره های تاریخی استان خراسان است، که در روستای فیروز آباد درشهرستان بردسکن، با ارتفاع ۲۴ متری ساخته شده است، که امروزه تنها ۱۸ متر آن باقی مانده. این مناره تاریخی، که  به منظور دیده بانی ساخته شده بوده، متعلق به اوایل دوره ی سلجوقیان است.

آدرس: ایران – خراسان رضوی – ۱۷ کیلومتری بردسکن

 

مناره زین الدین

در میان بناهای تاریخی کاشان نیز، مناره تاریخی به یادگار مانده از قرن نهم هجری قمری وجود دارد، که توصیه می کنیم در زمان سفر به کاشان، بازدید از آن را از دست ندهید. این مناره ی دیدنی در زمان جهانشاه قراقوینلو، به دست خواجه زین العابدین ساخته شده است. برای سفر به کاشان هم با آن همه گزینه های عالی برای رزرو هتل، نیازی نیست که نگران اقامت خود باشید. اقامتگاه سنتی خانه عامری ها، اقامتگاه سنتی نگین، هتل نگارستان و انواع اقسام اقامتگاه ها و هتل های کاشان در بخش رزرو هتل اقامت ۲۴، به شما این امکان را می دهد که از بین هتل ها و اقامتگاه های سنتی این شهر بهترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید.

آدرس: کاشان – خیابان حبیب الله شریف

 

منار جنبان ندوشن

با وجود نام پر آوازه ی منار جنبان اصفهان، کمتر کسی هست که سایر منارجنبان های ایران رابشناسد. یکی از این منار جنبان های تاریخی، که از بناهای متعلق به دوره ایلخانان و تیموریان است، منار جنبان ندوشن بوده، که هنوز هم با ۲۵ متر ارتفاع، در هنگام وزش باد تکان می خورد. می توانید در سفر به یزد، سری به شهر ندوشن بزنید و از جاذبه های تاریخی این شهر هم دیدن کنید.

منار جنبان ندوشن

مقاله مرتبط: ” آشنایی با اماکن تاریخی یزد”

مناره چهل دختران

در زمانی که اصفهان پایتخت سلسله ی سلجوقی بود، آثار و بناهای خیره کننده ای در این شهر ساخته شد، که یکی از آن ها، مناره چهل دختران است، که در سومین سال پادشاهی سلطان محمد بن ملکشاه سلجوقی ساخته شده و یکی از مهمترین مناره های ایران به شمار می رود. این مناره تاریخی، ۳ کتیبه دارد که که دو مورد از این کتیبه ها به خط کوفی، و دیگری به خط نسخ است، که به دلیل وجود کتیبه ای به خط نسخ، مناره چهل دختران به یکی از منحصر به فرد ترین مناره های ایران تبدیل شده است. هتل سنتی عتیق، هتل آوین، اقامتگاه بومگردی قائلی، هتل سنتی ابن سینا، نمونه هایی از هتل های نزدیک به مناره چهل دختران هستند. البته در بخش رزرو هتل های اصفهان می توانید گزینه های مختلف با قیمت های متفاوت را به صورت آنلاین رزرو کنید.

مناره چهل دختران
اصفهان، میدان قدس، خیابان سروش

مقاله مرتبط: ” آشنایی با جاذبه های گردشگری اصفهان”

مناره زواره

مناره مسجد پامنار، که در منطقه زواره، توابع شهرستان اردستان قرار گرفته، یکی از گنجینه های پر بهای این شهر تاریخی است که قدمت آن به دوران سلجوقیان باز میگردد و با ارتفاعی حدود ۲۰ متر، از سال ۴۶۱ هجری قمری، در کنار مسجد تاریخی این شهر پابرجا مانده است.

 

اقامت ۲۴ به عنوان مرکز ملی رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور، به شما این امکان را می دهد، که خیلی راحت و با چند کلیک ساده، بتوانید به صورت اینترنتی و آنلاین رزرو هتل تان را انجام دهید و بدون دغدغه سفر کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. پ عراقی

    خیلی زیبا هستن . اما مناره ی خرانق اصلا جزابیت نداشت چون به شهر و مناطق باستانی شون نرسیده بودن و درحال داغون شدن بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×