بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان کرمانشاه » کرمانشاه » جاهای دیدنی کرمانشاه » کرمانشاه بهشت گردشگران- بخش دوم
معبد آناهیتا کرمانشاه
جاهای دیدنی کرمانشاه

کرمانشاه بهشت گردشگران- بخش دوم

۲۶ مرداد ۱۳۹۶ 0۰39

کرمانشاه، سرزمینی است کهن و میراثی بازمانده از ایران باستان، که به قدمت تاریخ بشریت، شاهد دیرینه‌ وقایع تلخ و شیرین روزگار بوده و با حضورش، هویتی اصیل و پرافتخار را برای ایرانیان به ارمغان آورده است. اگر قصد دارید به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی سفر کنید، با اقامت ۲۴ همراه باشید.

خبرنگار اختصاصی اقامت ۲۴ برای معرفی بیشتر این جاذبه ها به سراغ علیرضا مرادی، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه رفته و با وی به گفتگو نشست.

در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه از زبان علیرضا مرادی، با ما همراه باشید.

 

معبد آناهیتا

معبد آناهیتا، که از آن به عنوان دومین بنای سنگی ایران یاد می‌شود، یکی از آثار تاریخی برجسته و ارزشمند ایران باستان است و در شهر کنگاور کرمانشاه، قرار دارد. این بنای تاریخی، عبادتگاهی است ساخته شده بر سکویی بلند، که قدمت احداث آن به دلایل نبود مستندات تاریخی مشخص نیست، اما مورخان، پیشینه‌ ساخت آن را به دوران حکومت ساسانیان یا اشکانیان نسبت می‌دهند.

معبد آناهیتا کرمانشاه

طاق بستان

مجموعه‌ باشکوه شکارگاه‌ شاهان ایرانی، که متشکل از سنگ‌‌نگاره‌ها و سنگ‌نوشته‌های حکومت ساسانیان است، در شمال غربی کرمانشاه به یادگار مانده است که به طاق بستان شهرت دارد. این اثر تاریخی دارای دو بخش به نام‌های طاق بزرگ و طاق کوچک و چند سنگ نوشته است که یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کرمانشاه را تشکیل می‌دهد.

طاق بستان کرمانشاه

 گور دخمه صحنه (گور دخمه دربند)

از دیگر مناطق گردشگری کرمانشاه، می‌توان به گوردخمه صحنه یا گوردخمه‌ دربند اشاره کرد. این اثر شگرف تاریخی، در شهر صحنه قرار دارد و مسیری که برای رسیدن به آن طی‌ می‌شود، مملو از درختان میوه و جنگلی متعدد است .

 گور دخمه صحنه کرمانشاه

 گور دخمه اسحاق وند

گوردخمه‌ اسحاق‌وند، اثری تاریخی از دوران مادها است که طبق نظر برخی از باستان‌شناسان،از قدیمی‌ترین آرامگاه‌های صخره‌ای شناخته می‌شود. این مقبره ها، در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهر هرسین و روی صخره‌هایی در شمال شرقی روستای ده‌نو واقع شده‌ است.

 گور دخمه اسحاق وند کرمانشاه

گور دخمه دکان داوود

یکی دیگر از مکان‌های توریستی کرمانشاه، گوردخمه‌ای است به نام دکان داوود یا کل داوود، که در سه کیلومتری جنوب شرقی سرپل ذهاب قرار دارد. این اثر متعلق به دوران حکومت مادها یا هخامنشیان است.

گور دخمه دکان داوود کرمانشاه

آرامگاه احمد بن اسحاق قمی

در شهر سرپل ذهاب کرمانشاه، یکی از آثار مهم تاریخی و زیارتی وجود دارد که به آرامگاه احمدبن اسحاق قمی (ایشان از وکلای امام حسن عسگری (ع) در شهر قم بودند) شهرت دارد. این مکان که پیشینه‌ آن به قرن سوم هجری قمری بازمی‌گردد، در مرکز شهر قرار دارد و یکی از مکان‌های پربازدید این شهر محسوب می‌شود.

جاذبه های کرمانشاه

سراب صحنه

به یقین می‌توان از سراب صحنه، به عنوان یکی از خوش‌ آب‌وهواترین مناطق شهر صحنه یاد کرد. این منطقه زیبای طبیعی، بهره‌مند از طبیعتی بکر، چشم‌نواز و مطبوع است که در کنار آبشار‌هایی زیبا و آب‌وهوایی پاک و مطلوب، به یکی از مناطق اصلی گردشگری کرمانشاه تبدیل شده است. به نظر می‌رسد که این مکان، در گذشته تفریحگاه پادشاهان در دوران مختلف بوده است.

سراب صحنه کرمانشاه

تالاب هشیلان

تالابی با تعداد ۱۱۰ جزیره در فاصله‌ ۳۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه وجود داشته که به تالاب هشیلان شهرت دارد و در گویش محلی به معنای لانه ماران است. وجه تسمیه این مکان، به دلیل حضور مارهای متعددی همچون مار آبی و مار چلیپر است.

تالاب هشیلان کرمانشاه

اگر به این منطقه سفر کردید، نیاز نیست نگران محل اقامت خود باشید، زیرا هتل های مناسبی برای اقامت گردشگران فراهم شده و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران به کرمانشاه هستند.

هتل پارسیان کرمانشاه

هتل ۵ ستاره پارسیان کرمانشاه یکی از زیباترین هتل‌‌های منطقه غرب ایران و  یکی از ۲۲ هتل مجهز و مجلل شرکت هتل‌های پارسیان است. این هتل در مرکز تجاری و اداری شهر کرمانشاه قرار گرفته و در فاصله بسیار نزدیک با مرکز شهر، فرودگاه و مناطق و جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه از جمله طاق بستان و پارک کوهستان، قرار گرفته و این ویژگی ها این هتل را به یکی از بهترین مکان‌های اقامت مسافران غرب کشور بدل کرده است. هتل با مدرن‌ترین امکانات، آماده خدمت رسانی و سرویس دهی به میهمانان محترم می باشد.

هتل پارسیان کرمانشاه

هتل جمشید کرمانشاه

هتل چهار ستاره جمشید کرمانشاه در سال ۸۵ افتتاح گردید. این هتل با بهترین امکانات تفریحی و رفاهی و داشتن شرایط ویژه، توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب نماید. از جمله مزایای این هتل شیک، نزدیک بودن آن به فرودگاه و آثار باستانی مثل طاق بستان و قرار گرفتن در کنار دریاچه و حد فاصل دو پارک بزرگ و زیبای کرمانشاه است.

در مطلب ” کرمانشاه بهشت گردشگران – بخش اول ” می توانید با دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه بیشتر آشنا شوید .

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×