» استان کرمانشاه » کرمانشاه » جاهای دیدنی کرمانشاه » در پارک کوهستان کرمانشاه، شهر زیر پای شماست!
چشم انداز پارک کوهستان کرمانشاه
جاهای دیدنی کرمانشاه

در پارک کوهستان کرمانشاه، شهر زیر پای شماست!

۱ آذر ۱۴۰۱ 24۰2,054

اگر شما هم یکی از مسافرین یا ساکنین کرمانشاه باشید؛ قطعا ترجیح می‌دهید در برنامه گشت و‌گذار خود از یکی از پارک‌های آن دیدن کنید. پارک کوهستان کرمانشاه که در ناحیه شمالی این شهر قرار دارد؛ یکی از زیباترین جا‌های دیدنی کرمانشاه محسوب می‌شود.

بزرگی و زیبایی پارک کوهستان، چشم انداز زیبایی که از کرمانشاه دارد و موقعیت مکانی آن در نزدیکی مجموعه طاق بستان از دلایلی است که پیشنهاد می‌کنیم به این مجموعه تفریحی سری بزنید. اگر قصد دارید که با پارک کوهستان کرمانشاه، معماری و امکانات موجود در این پارک بیش‌تر آشنا شوید؛ تا پایان این مطلب از اقامت ۲۴ همراه ما باشید.

تاریخچه پارک کوهستان کرمانشاه

ساخت این مجموعه تفریحی در کرمانشاه به چه زمانی بر می‌گردد؟ طی چند سال اخیر، شهرداری کرمانشاه تصمیم گرفت این منطقه سرسبز در دل کوهپایه‌های طاق بستان که در نزدیکی مجموعه‌ای تاریخی با همین نام قرار دارد را تبدیل به یک مکان تفریحی برای مسافرین و ساکنین کرمانشاه کند.

مسیر آبشار پارک کوهستان در کرمانشاه

قرار‌گیری این پارک در دل کوهپایه‌ها، علت نامگذاری آن است. با ورود به پارک و رفتن به بلند‌ترین نقطه آن در کوه‌ها، می‌توانید نمای زیبایی از کرمانشاه را در زیر پا‌های خود ببینید. به همین علت این پارک به بام کرمانشاه نیز معروف است. شما می‌توانید برای دیدن یک صحنه رویایی، شب را برای رفتن به آنجا انتخاب کنید.

طراحی منحصر به فرد مجموعه تفریحی کوهستان

شاید برایتان عجیب باشد که چرا میان این همه پارک در استان کرمانشاه، پارک کوهستان محبوبیت بیش‌تری دارد. طراحی منحصر به فردی که برای این مجموعه تفریحی در نظر گرفته شده، مهم‌ترین دلیل آن است. وقتی وارد پارک کوهستان کرمانشاه می‌شوید؛ درختانی با قدمت چند صد ساله را می‌بینید که بسیار مرتفع هستند.

همچنین بوته‌هایی از گل‌های رنگارنگ که در این پارک قرار گرفته، بر زیبایی آن افزوده است. پارک کوهستان کرمانشاه به گونه‌ای طراحی شده که فضایی کاملا سرسبز در بهترین نقطه این استان با بهترین آب و هوا باشد. بنابراین به این فضای دیدنی بروید و از هوای خوب، فضای عالی و امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

بهترین زمان بازدید از پارک کوهستان در کرمانشاه

اگر بگویید که چه زمانی برای سفر به کرمانشاه و دیدن پارک کوهستان آن برویم؟ قطعا جواب آن، تمامی فصل‌ها است. زیرا این بهشت کوچک در ناحیه غربی کشور، در هر زمانی زیبا به نظر می‌رسد. البته جواب برای بهترین زمان بازدید از پارک کوهستانی کرمانشاه، ماه‌های پایانی بهار و فصل تابستان است. همچنین بازدید از این پارک به صورت شبانه روزی و بدون خرید بلیط امکان‌پذیر است. برای رفتن به پارک کوهستان کرمانشاه نیازی به پرداخت هزینه برای بلیط ندارید. پس بعد از کمی تفریح و استراحت به بالا‌ترین نقطه کوه بروید و بهترین چشم انداز را از زیبا‌ترین پارک کرمانشاه ببینید.

پارک کوهستان کرمانشاه در شب

البته انتخاب ساعت بازدید کاملا به شما بستگی دارد. اما این مجموعه تفریحی در هر ساعتی زیبا است. زیرا شهرداری نورپردازی‌های زیبایی را در این پارک به کار گرفت که در شب، رویایی به نظر می‌رسد. بنابراین در هر ساعتی که به این مکان رفتید؛ کافی است ۲ ساعت برای بازدید از آن اختصاص دهید.

پارک کوهستان کرمانشاه از چه بخش‌ هایی تشکیل شده است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران در بازدید از جاذبه‌های دیدنی، آشنایی با بخش‌های مختلف آن است. در ادامه مهم‌ترین بخش‌هایی که در بام کرمانشاه قرار گرفته را بررسی می‌کنیم.

گذر از شلوغ‌ ترین بلوار کرمانشاه

پیش از ورود به پارک کوهستان، احتمالا بلوار معروف این شهر که بلوار طاق بستان نام دارد را می‌بینید. در فصل پاییز با ریختن برگ درختان به یکی از دیدنی‌ترین فضا‌های این شهر تبدیل می‌شود. همچنین در فصل زمستان یکی از بهترین مکان‌های برف بازی برای خانواده‌ها است.

آبشار‌ های پارک

دو آبشار مصنوعی، یکی دیگر از دیدنی‌ترین بخش‌های پارک کوهستان کرمانشاه به حساب می‌آید. علیرغم مصنوعی بودن خود، زیبایی این مجموعه تفریحی را چند برابر کرده‌اند. پله‌هایی در کناره این آبشار‌ها در نظر گرفته شده که مسیر خوبی برای کوهنوردان و بالا رفتن از کوه است. حتی در مسیر خود می‌توانید کهنسال‌ترین درخت‌ها را ببینید.

امکانات تفریحی بام کرمانشاه

شاید با شنیدن واژه پارک فکر کنید که فقط برای کودکان مناسب است و احتمالا حوصله بزرگ‌تر‌ها سر می‌رود. اما اینطور نیست قسمت شهربازی پارک کوهستان کرمانشاه برای بچه‌ها، قسمت پیاده روی و کوهنوردی برای بزرگ‌تر‌ها پیشنهاد می‌شود. حتی می‌توانید از مسیر دوچرخه سواری استفاده کنید.

یکی دیگر از بخش‌های دیدنی پارک کوهستان، دریاچه آن است که برای تفریحاتی مانند قایق سواری پیشنهاد می‌شود. امکانات زیادی مانند بوفه، اقامتگاه، آلاچیق، رستوران و سرویس بهداشتی نیز در این مجموعه وجود دارد که کار را برای گردشگران راحت‌تر کرده است.

تفریحات پارک کوهستان کرمانشاه که نباید فراموش کنید

علاوه بر موقعیت خوب این پارک و آب و هوای عالی منطقه، با بازدید از آن می‌توانید ساعت‌ها با خانواده و دوستان خود تفریح کنید و از امکانات خوبی که دارد؛ لذت ببرید. برای تفریح در این مجموعه پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را امتحان کنید:

دریاچه و قایق سواری در بام کرمانشاه

  • پیاده روی در محیط مخصوص پارک
  • قایق سواری در دریاچه
  • شهربازی برای کودکان
  • فضای بازی برای کودکان و نوجوانان
  • دوچرخه سواری در مسیر ویژه دوچرخه سواران
  • رستوران‌ها و قهوه خانه‌هایی با طراحی سنتی

برای رسیدن به پارک کوهستان در کرمانشاه چه راه‌ هایی وجود دارد؟

شاید مسیر‌های مختلفی برای رسیدن به این پارک وجود داشته باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم از مسیر بلوار طاق بستان بگذرید. برای رفتن به پارک کوهستان کرمانشاه زیاد سخت نگیرید. زیرا این مکان تفریحی در قلب شهر قرار دارد و با اتوبوس، تاکسی و حتی ماشین شخصی می‌توانید خود را به مرکز شهر برسانید.

برای اینکه به زیباترین پارک کرمانشاه برسید؛ کافی است به بلوار شیرودی برسید. همچنین برای رسیدن به آنجا می‌توانید مسیر طاق بستان را دنبال کنید. اگر قصد دارید با خودرو شخصی به آنجا بروید نیز نگران نباشید. زیرا شهرداری در این فضا، پارکینگ‌هایی را برای خودرو‌ها در نظر گرفته است.

آدرس: استان کرمانشاه، بلوار شیرودی، بعد از طاق بستان، میدان کوهنورد، پارک کوهستان

دیدنی ‌های نزدیک

در صورتی که برای بازدید از پارک کوهستان کرمانشاه به سمت بلوار شیرودی می‌روید؛ پیشنهاد می‌کنیم به جاذبه‌های دیگری که در نزدیکی آن قرار دارند نیز سری بزنید. بنابراین یک روز کامل را به پارک کوهستان در کرمانشاه و دیدنی‌های نزدیک آن اختصاص دهید.

شما می‌توانید بعد از کمی گردش در این پارک، از معروف‌ترین جاذبه‌ای که در نزدیکی آن قرار دارد؛ دیدن کنید. طاق بستان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های اطراف آن است. تکیه بیگلر بیگی، شکارگاه خسرو پرویز و تکیه معاون الملک نیز از جا‌های دیدنی نزدیک به این پارک می‌باشد. پارک‌های شرقی و غربی کرمانشاه نیز در اطراف آن قرار دارند.

هتل‌های نزدیک

بعد از بازدید از این پارک، قطعا نیاز به کمی استراحت دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت در کرمانشاه و استراحت کردن در یک مکان مناسب، زیاد جای دوری نروید. زیرا هتل‌های کرمانشاه که در نزدیکی این پارک قرار دارند؛ از امکانات خوبی برخوردار هستند.

شما می‌توانید برای استراحت و اقامت چند روزه خود، هتل‌های پارسیان، آزادگان، جمشید و کوروش را رزرو کنید. رزرو هتل‌های کرمانشاه از طریق وبسایت اقامت ۲۴ امکان‌پذیر بوده و از طریق وبسایت ما می‌توانید هر یک از این هتل‌ها را با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید؛ انتخاب کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×