بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» گوناگون » لیست لوازم ضروری سفر
لوازم سفر
گوناگون

لیست لوازم ضروری سفر

۱۰ تیر ۱۳۹۶ 12۰1,700

به گفته کارشناسان گردشگری، بهترین کار برای داشتن سفری آسوده، تهیه فهرستی از لوازم مورد نیازی است که با خود به سفر می‌بریم؛ اما گاهی محافظه‌کارترین مسافران‌هم گاه مواردی را فراموش می‌کنند. این موارد مهم و کارآمد چه هستند؟

 

مقاله مرتبط : “چک لیست سفر

 

مقاله مرتبط : “کمک های اولیه در سفر

 

 

لوازم سفر

برای دستیابی به جواب این سؤال، گزارشگر اختصاصی وبلاگ اقامت ۲۴ به سراغ برخی از کارشناسان فعال در حوزه گردشگری رفته و با آن‌ها به گفتگو نشسته است تا حاصل سال‌ها تجربه آن‌ها، در سفرهای متعدد را با مخاطبین اقامت ۲۴ در میان بگذارد.

 

لیست لوازم سفر که مورد نیاز شما خواهد بود :

 

گیره لباس

 

لوازم سفر

 

گیره لباس یا به بیانی عامیانه سنجاق‌قفلی بزرگ، در سفر استفاده‌ای متفاوت داشته و بهترین وسیله برای کیپ کردن درب بسته‌های خوراکی نیمه‌تمام مانند چیپس و محکم کردن کیسه لباس‌های نم‌دار است.

 

دربازکن قوطی و بطری

به یاد داشته باشید که همیشه در رستوران غذا نخواهید خورد و کنسرو و نوشیدنی‌ها را با دربازکن به شما نمی‌فروشند.

 

آب

لوازم سفر

 

اگر سفر شما بیش از سه ساعت طول می‌کشد، حتماً یک بطری بزرگ آب همراه داشته باشید. یک اسپری کوچک آب هم در سفرهای گرم و خشک بسیار مفید است، زیرا می‌توانید

با اسپری کردن کمی آب به صورتتان بسیار شاداب شده و انرژی دوباره به دست آورید.

 

ماشین‌حساب جیبی

تنها وسیله‌ای که برای محاسبه هزینه‌های انجام‌شده در سفرتان می‌تواند شمارا کمک کند ماشین‌حساب است؛ البته با پیشرفت فنّاوری، این روزها همه حداقل یک گوشی هوشمند در جیب خود داشته و علاوه بر کارایی‌های فراوان آن، می‌توانید به‌عنوان ماشین‌حساب نیز از آن استفاده کنید.

 

لیف حمام و دستمال‌کاغذی

در میان تجهیزات و لوازم ارائه‌شده توسط بسیاری از هتل‌ها، معمولاً لیف حمام وجود ندارد و همچنین بسیاری از هتل‌ها یا به‌طور کل دستمال‌کاغذی در اتاق نمی‌گذارند یا تنها به یک بسته کوچک اکتفا می‌کنند؛ لذا بهتر است که یک لیف حمام و بسته ای از دستمال‌کاغذی به همراه داشته باشید.

 

کپی مدارک مهم یکی از مهمترین لوازم سفر

یک کپی از تمام مدارک مهم سفر مانند، پاسپورت، بلیت‌ها، کارت هویتی، کارت اعتباری و گواهینامه رانندگی تهیه‌کرده و همراه خود داشته باشید، زیرا در صورت فقدان هر یک از این مدارک، شما شماره و باقی مشخصات لازم را از این طریق به همراه خواهید داشت. البته فراموش نکنید که کپی مدارک را همراه با اصل آن یکجا قرار ندهید.

 

کمی آب‌نبات

لوازم سفر

بد نیست یک بسته آب‌نبات همراه داشته باشید تا به کسانی که کاری برایتان انجام می‌دهند مانند راننده تاکسی و دربان هتل تعارف کنید. این بهترین روش برای شروع یک برخورد دوستانه است.

حال که با برخی از لوازم مهمی که باید در سفر به همراه داشته باشیم، آشنا شدیم، بهتر است درباره مواردی که نباید در سفرها به همراه داشت نیز اطلاعاتی کسب کنیم .

بطری کامل شامپو، لوسیون بدن و مانند آن‌ها را بهتر است از نوع مسافرتی انتخاب کنید یا مقداری از هر یک را در بطری کوچک پلاستیکی ریخته و با خود همراه داشته باشید .

لوازم سفر

 

یک مثل قدیمی می‌گوید: نصف لباس و دو برابر پولی را که نیاز داری در سفر همراه داشته باش؛ یک لباس برای هر روز می‌تواند فقط چمدان شما را پرکرده و بار سفر شما را سنگین کند، از این‌رو چند لباس قابل جور کردن با یکدیگر را انتخاب و سعی کنید از رنگ‌های هماهنگ استفاده کنید.

سشوار و اتو نیز مانند لباس اضافی فقط جاگیر بوده و بر سنگینی کوله‌بار سفر شما می‌افزاید و معمولاً در تمام هتل‌ها موجود است. برای اطمینان بیشتر از وجود این امکانات در هتل، به‌راحتی می‌توانید به وب‌سایت سامانه ملی رزرواسیون اماکن اقامتی کشور، اقامت ۲۴ مراجعه کرده، مشکل خود را حل کنید و پس از اطمینان از وجود آن‌ها در هتل مدنظر، محل اقامت خود را پیش از سفر نیز رزرو کنید.

در انتها لوازم اضافی، اگر واقعاً وسایلی هستند که نمی‌دانید به درد خواهند خورد یا خیر، بهتر است آن‌ها را در خانه بگذارید. از این کار پشیمان نخواهید شد.

پیشنهاد میکنیم بخش دیگری از این گزارش را با عنوان “چند راهکار برای کاهش هزینه‌های سفر“، در وبلاگ اقامت ۲۴ دنبال کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×