» جهانگردی » دبی » موزه توهمات دبی یا موزه ایلوژن؛ معرفی کامل با تصویر
موزه توهمات دبی
دبی

موزه توهمات دبی یا موزه ایلوژن؛ معرفی کامل با تصویر

۲۳ آبان ۱۴۰۲ 7۰1,474

شهر دبی با جاذبه‌های گردشگری و توریستی فراوانی که در دل خود جای داده است، مقصد تفریح و خوش‌گذرانی بسیاری از افرادی است که قصد دارند تعطیلات به‌یادماندنی داشته باشند. یکی از جاهای دیدنی دبی که بسیار شگفت‌انگیز است و می‌توانید در سفر به این شهر به آنجا بروید، موزه توهمات دبی یا همان موزه ایلوژن نام دارد. همان‌طور که از نام این موزه مشخص است، همه چیز در آن بر اساس توهمات و خطای دید انسانی پیش می‌رود. تمام اتاق‌های موزه ایلوژن دبی با استفاده از قابلیت‌هایی مانند گردابه‌ها، خطوط نامساوی و مورب، واقعیت‌هایی که در آن حضور دارید را به چالش می‌کشد. تا جایی که در برخی موقعیت‌ها تصور می‌کنید که زمین زیر پای شما در حال حرکت است و یا زیر پایتان خالی می‌شود. توصیه می‌شود در لیست گردشگری خود در سفر به شهر زیبا و دیدنی دبی، ساعت‌‌هایی را برای بازدید از موزه توهمات اختصاص دهید.

فهرست این مطلب

موزه توهمات دبی کجاست؟

موزه توهمات در منطقه السیف و در نزدیکی نهر دبی قرار دارد. این موزه به‌عنوان یک کلکسیون بزرگ، منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز از موقعیت‌های خیال‌انگیز و توهم‌زا محسوب می‌شود که تنوع طرح‌های آن بیش‌از ۸۰ نمونه مختلف است. در اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف موزه توهمات شهر دبی می‌توانید هر موضوع و صحنه‌ای که برای شما جذابیت دارد را تجربه کنید و قوه تخیل خود را به چالش بکشید.

آدرس: دبی، منطقه میراث، خیابان السیف، کنار نهر دبی

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

چگونه به موزه توهمات دبی برویم؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این مکان دیدنی و گردشگری در منطقه السیف و در نزدیکی نهر دبی قرار دارد که برای رفتن به آن می‌توانید منطقه بر و دیره دبی را انتخاب کنید، به این شکل که:

  • اگر از منطقه بر دبی به سمت موزه می‌روید، باید در ایستگاه مترو الفهیدی پیاده شوید و با ۵ دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید.
  • اگر از منطقه دیره به سمت موزه توهمات می‌روید، با سوار شدن مترو، خود را به میدان بانیاس برسانید و با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به موزه برسید.

موزه ایلوژن دبی چگونه موزه ای است؟

موزه ایلوژن دبی

اکثر گردشگرانی که به شهر دبی سفر می‌کنند، پیش از گشت‌وگذار در این شهر زیبا، ابتدا تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن را بررسی کرده و سپس با توجه به علاقه و زمان‌بندی سفر خود، لیست گردشگری مفرحی را برای بازدید از دبی تهیه می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است با موزه توهمات دبی به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید. اول از هر چیز باید بدانید که این موزه بسیار هیجان‌انگیز و برای اکثر گردشگران جالب است. همچنین در این موزه اتاق‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام طرح، رنگ و موقعیت متفاوتی را به وجود می‌آورد. وجه اشتراک تمام بخش‌های موزه ایلوژن این است که با خطای دید به چالش کشیده می‌شوید. با وارد شدن به موزه توهمات شهر دبی، همه چیز را به شکل جدید و منحصربه‌فردی تجربه خواهید کرد، بنابراین فراموش نکنید که دوربین خود را به همراه داشته باشید و عکس‌های خاص و خاطره‌انگیزی را ثبت کنید.

بخش های مختلف موزه توهمات شهر دبی

مطمئنا وقت و زمان شما در سفر به شهر دبی، باارزش‌ترین چیزی است که به آن فکر می‌کنید، پس بهتر است به این دغدغه شما که در این موزه معروف، چه چیزی در انتظار شما است، پاسخ دهیم. به‌طور کلی تمام کودکان و بزرگسالان در این موزه در نمایشگاه‌ها، بازی‌های فکری و اتاق‌های توهمات این مکان دیدنی وقت‌گذرانی می‌کنند. این جاذبه گردشگری برای تمام افراد و در هر گروه سنی مناسب است. نمایشگاه‌های موزه ایلوژن دبی نیز با این عناوین برگزار می‌شود:

  • توهمات شدید
  • توهمات بزرگ
  • توهمات نوری

اصلی‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌ها و نمایشگاه‌های موزه توهمات دبی نیز شامل این موارد است:

میزهای گردان

میزهای گردان موجود در موزه توهمات دبی به طور همزمان می‌چرخند و می‌چرخند و انواع ترفندهای ذهنی مختلف را ارائه می‌دهند.

توهم صندلی

اتاق توهم صندلی در موزه ایلوژن دبی

در این اتاق یک صندلی وجود دارد که باعث می‌شود کسی که نزدیک آن است به نظر برسد روی صندلی نشسته و بسیار کوچک‌تر از افراد دیگر به نظر برسد.

اتاق ایمز 

این اتاق تصور شما از قوانین فیزیک را نقض می‌کند! در هر کدام از گوشه‌های اتاق که باشید، ابعاد شما متفاوت به نظر می‌رسد. در یکی از گوشه‌ها مانند یک غول بزرگ دیده می‌شوید و در گوشه‌ای دیگر مانند یک کوتوله به نظر می‌رسید!

 اتاق ضد جاذبه

اتتاق ضد جاذبه دبی

در این اتاق همه‌چیز برعکس است! به این شکل که انگار دارید به صورت سروته روی سقف حرکت می‌کنید.

 اتاق چرخشی

این اتاق‌ها طوری ساخته شده‌اند که انگار به جای زمین در حال قدم زدن روی دیوارهای چرخان در فضای اتاق هستید!

تونل گرداب

تونل گرداب موزه توهمات دبی

تونل گرداب یک تونل در حال چرخش است که با فریب دادن مغز باعث می‌شود تعادل خود را از دست بدهید. این اتاق پر از نمایشگر‌های توهم‌زا است که حس حرکت را در مقیاس‌های متفاوتی در ذهن شما ایجاد می‌کند.

تونل بی‌نهایت

شما هیچ وقت به انتهای این اتاق نمی‌رسید. هر بار که گمان کنید تمام شده است متوجه می‌شوید حدس‌تان فقط یک توهم بوده!

 میز کلون

در این قسمت شما به‌جای یک نفر به ۵ نفر تبدیل می‌شوید! این قسمت توسط آینه‌هایی با زوایای ۶۰ درجه ساخته شده که ۵ انعکاس از خودتان را می‌توانید ببینید، انگار که ۵ نفر جدا هستید که دور یک میز نشسته‌اید.

بینی‌ها را عوض کنید

اتاق تغییر شکل صورت در موزه ایلوژن دبی

در این قسمت با آینه‌ای روبه‌رو می‌شود که در لحظه اجزاء صورت شما را به حالت‌های مختلفی نشان می‌دهد!

سر بر روی بشقاب

توهمی که در این قسمت ایجاد شده، باعث می‌شود همه بدن شما پنهان شود و فقط سرتان پیدا باشد، آن هم در داخل یک بشقاب!

 هولوگرام

اینجا اتاق تصاویر سه بعدی است! مجموعه‌ای از هولوگرام‌های ترسناک که مدام ناپدید و پدیدار می‌شوند!

علاوه‌بر بخش‌های ذکر شده در این موزه بخشی به نام PlayRoom وجود دارد که هر فردی و با هر سنی می‎تواند از انجام بازی‌های مختلف مانند بازی‌های فکری، بازی‌های Dilemma و پازل‌های چوبی لذت ببرد. بخش‌های دیگری که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید به شرح زیراند: 

  • حیله‌گر استیک
  • گلدان روبین
  • توهم صورت توخالی
  • جعبه سحر و جادو
  • لوله شکل نما

بهترین فصل بازدید از موزه توهمات دبی

شهر دبی از جمله شهرهای است که آب‌وهوای گرم و کویری دارد، به همین خاطر اکثر گردشگران فصل‌های خنک سال را برای سفر به این شهر زیبا انتخاب می‌کنند. اما از آنجایی که موزه توهمات در مکانی سربسته قرار دارد، می‌توانید در هر فصلی از سال از آن دیدن کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان و یا خانواده خود سپری کنید.

اطلاعات بازدید از موزه ایلوژن دبی

بازدید از موزه توهمات دبی

ساعات بازدید از موزه توهمات از یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در روز‌های جمعه و شنبه از ۱۰ الی ۲۳ است. آخرین بلیط بازدید از این موزه شگفت‌انگیز، یک ساعت قبل از بسته شدن موزه است، بنابراین باید تا یک ساعت قبل از بسته شدن موزه برای بازدید از آن اقدام کنید. برای ارتباط با این موزه می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید. 

ایمیل: info@museumofillusions.ae
تلفن تماس: ۹۷۱۴۳۵۷۳۹۹۹

خرید بلیط موزه ایلوژن دبی

برای بازدید از موزه توهمات شهر دبی باید بلیط تهیه کنید. این بلیط شامل بازدید از تمام بخش‌های موزه ایلوژن، نمایشگاه‌ها و اتاق‌های بازی آن می‌شود. به این معنی که برای بازدید از بخش‌های مختلف آن نیاز به تهیه بلیط جداگانه و پرداخت هزینه اضافی ندارید. همچنین امکان خرید بلیط موزه ایلوژن دبی هم به صورت آنلاین و هم حضوری وجود دارد. شما می توانید از سایت اقامت ۲۴ به راحتی و با پرداخت ریالی، بلیط مدنظرتان را خریداری کنید.

برای خرید بلیط موزه توهمات نیز باید این مبالغ را در نظر داشته باشید:

  • بزرگسالان: ۹۰ درهم معادل ۲۵ دلار
  • کودکان: کودکان ۶۵ درهم یا ۱۸/۴۲ دلار
  • پکیج خانواده چهار نفره: ۷۰/۸۴ درهم
  • کیج خانواده پنج نفره: ۱۰۴/۸۵ درهم
  • سالمندان: ۷۵ درهم معادل ۲۱/۲۵

در صورتی که بلیط بازدید از موزه توهمات را به صورت آنلاین تهیه کرده‌اید و قصد کنسل کردن آن را دارید، باید تا ۲۴ ساعت قبل از زمان بازدید آن را کنسل کنید تا هزینه آن به شما بازگردد. همچنین بازدید از این موزه برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای تهیه بلیط انتخاب و هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را پرداخت کنید، خرید بلیط خانوادگی است که شامل دو کودک و دو بزرگسال است و هزینه آن معادل ۲۲۵ درهم است.

جاهای دیدنی نزدیک موزه توهمات دبی

گشت‌وگذار و تفریح در موزه ایلوژن دبی به یک ساعت زمان نیاز دارد، بنابراین بعد از بازدید از این مکان دیدنی جالب بهتر است به مکان‌های دیدنی نزدیک موزه توهمات بروید و یک روز مفرح را سپری کنید. به این شکل می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کرده و جاذبه‌های گردشگری بیشتری از شهر دبی را ببینید. برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به موزه توهمات عبارت است از:

  • مرکز ارتباط فرهنگی شیخ محمد
  • محله باستاکیا
  • دیوار قدیمی دبی
  • موزه دبی و قلعه الفهیدی
  • خانه شیخ سعید آل مکتوم
  • موزه قهوه
  • موزه سکه در منطقه بور دبی
  • دبی کریک یا خور دبی
  • سافاری دبی

رستوران های نزدیک موزه توهمات دبی

رستوران‌های اطراف موزه ایلوژن دبی

تفریح و وقت‌گذرانی در موزه توهمات به انرژی و هیجان زیادی نیاز دارد، بنابراین بعد از تجربه لحظاتی هیجان‌انگیز و پر ماجرا، صرف یک غذای خوشمزه و نوشیدنی تازه، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید به آن فکر کنید. اگر می‌خواهید بعد از بازدید از موزه ایلوژن شهر دبی، یک وعده یا میان‌وعده لذیذ را در کنار دوستان یا خانواده خود صرف کنید، سری به رستوران‌های معروف نزدیک به موزه توهمات دبی بزنید، از جمله:

  • رستوران حاتم طائی در فاصله ۴۲۳m
  • کافه چایخانه عربی در فاصله ۴۳۳m
  • فست فود کی اف سی در فاصله ۵۸۸m
  • رستوران فست میل در فاصله ۶۱۰m

البته شما می توانید یکی از رستوران های ایرانی دبی هم انتخاب کنید که لیست کامل با اطلاعات جامع هر کدام در مقاله ای مجزا آورده ایم.

هتل‌های نزدیک موزه توهمات دبی

برای اینکه دسترسی شما به این موزه راحت‌تر باشد، می‌توانید هتل‌هایی را از صفحه هتل های دبی رزرو کنید که نزدیک این جاذبه دیدنی هستند. البته موزه توهمات تفریحی نیست که نیاز باشد چندین و چندبار به آنجا بروید، از همین رو هر هتل دیگری را هم که در دبی رزرو کنید، می‌توانید با اختصاص چند ساعت از زمان سفرتان به دبی، از این موزه دیدن کنید.

  • هتل السیف دبی
  • روبین هاستل دبی
  • هتل کورتیارد اند اسپا دبی
  • هتل دلفین دبی

تور دبی برای بازدید از موزه ایلوژن

معمولا وقتی با تور به سفر می‌روید فرصت نمی‌شود از همه جاهای دیدنی مقصد بازدید کنید، مخصوصا شهر دبی که دیدنی‌هایش بی‌شمار است. اما تور دبی اقامت۲۴ این مشکل را برطرف کرده است. در واقع در این تور می‌توانید مدت زمان سفرتان را بر اساس جاهای دیدنی‌ای که می‌خواهید به سراغ‌شان بروید خودتان تعیین کنید. علاوه‌براین حتی هتل اقامت خود را نیز می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید و دیگر نگران هیچ چیزی نباشید.

سخن پایانی

شهر دبی جاذبه‌های دیدنی و شگفت‌انگیز زیادی را در دل خود جای داده و به همین خاطر هر ساله از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند. یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی و تفریحی این شهر که در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است، موزه توهمات دبی نام دارد. این موزه، بخش‌های مختلفی دارد که توهم و خطای دید شما را به چالش می‌کشد و تجربیات جدید و مهیجی را برای شما فراهم می‌کند. در سفر به شهر زیبای دبی، حتما سری به این موزه خیالی بزنید و لحظات به‌یادماندنی را تجربه کنید.

آیا امکان خرید بلیط حضوری برای موزه ایلوژن وجود دارد؟

بله، اما اغلب اوقات موفق به این کار نمی‌شوید چون ظرفیت از قبل تکمیل شده است. بهترین روش خرید آنلاین است.

بازدید از موزه توهمات چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان مجاز برای بازدید هر گروه بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه است.

آیا امکان ورود ویلچر به این موزه وجود دارد؟

بله، در تمام قسمت‌ها بجز اتاق‌های (تونل گرداب، اتاق ایمز و اتاق ضدجاذبه) می‌توانید با ویلچر وارد شوید.

آیا می‌توان خوراکی داخل موزه برد؟

خیر، ورود هرگونه خوراکی به این موزه ممنوع است.

آیا باید برای کودکان هم بلیط ورود تهیه شود؟

بازدید از موزه توهمات برای کودکان زیر ۴ سال رایگان است.

موزه توهمات دبی پارکینگ هم دارد؟

بله می توان ماشین را در پارکینگ السیف مال پارک کنید.

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×