» راهنمای سفر به ایران » استان آذربایجان شرقی » تبریز » سرای دلفین های خوشحال تبریز؛ آشنایی کامل با دلفیناریوم تبریز
سرای دلفین های خوشحال تبریز
تبریز

سرای دلفین های خوشحال تبریز؛ آشنایی کامل با دلفیناریوم تبریز

۲۴ مهر ۱۴۰۲ 11۳1,769

دلفین‌ها ازجمله موجودات دریایی هستند که به‌دلیل داشتن هوشی نزدیک به هوش انسان، به‌راحتی با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. همین امر باعث تاسیس دلفیناریوم در برخی شهرها مانند تبریز شده است. سرای دلفین های خوشحال که از جاهای دیدنی تبریز است اولین ویواریوم در شمال شرق کشور محسوب می‌شود، امکان مشاهده دلفین‌ها از نزدیک را فراهم کرده است. این حیوانات بامزه و دوست‌داشتنی، عاشق بازی و سرگرمی هستند و می‌توان آنها را برای انجام برخی کارها مانند حرکات آکروباتیک، کشیدن نقاشی و برقراری ارتباط با انسان‌ها بدون رساندن هیچ گونه آسیبی، آموزش داد. پیشنهاد ما این است که در سفر خود به تبریز حتما سری به دلفیناریوم آن بزنید.

سرای دلفین های خوشحال کجاست؟

در پارک باغلار باغی تبریز، بخش جدید و تازه تاسیسی به نام دلفیناریوم وجود دارد که گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب خود کرده است. این بخش توسط یک سرمایه‌گذار روسی و در مساحتی حدود ۱۴۰۰ مترمربع بنا شده که در هر سانس، پذیرای ۴۰۰ بازدیدکننده است. با رفتن به سرای دلفین های خوشحال تبریز می‌توانید والی سفید، دو دلفین و دو فک را که توسط مربیان حرفه‌ای خاورمیانه تحت آموزش بوده‌اند را ببینید و از تماشای بازیگوشی آنها لذت ببرید. جالب است بدانید که این حیوانات دوست‌داشتنی برای گرفتن عکس یادگاری با انسان‌ها نیز آموزش دیده‌اند، بنابراین بدون هیچ نگرانی و استرسی می‌توانید در کنار آنها تصاویر خاطره‌انگیزی ثبت کنید.

چگونه به سرای دلفین های خوشحال برویم؟

اگر قصد دارید در سفر خود به شهر تبریز از دلفیناریوم معروف آن بازدید کنید، باید خود را به بلوار استاد شهریار برسانید. در این بلوار، یک مجتمع فرهنگی و تفریحی به نام باغلارباغی را مشاهده خواهید کرد که سرای دلفین‌های شاد در این مجموعه قرار دارد.

امکانات رفاهی سرای دلفین های خوشحال

تفریحات سرای دلفین های شاد

 

بعد از تماشای رقص و بازی دلفین‌ها، شنا کردن در کنار این حیوانات دریایی زیبا و شگفت‌انگیز و درنهایت گرفتن عکس‌های یادگاری، می‌توانید از دیگر امکانات این مجموعه که شامل سینما چندبعدی، رستوران، کافه، زیپلاین و… است نیز استفاده کنید. مجموعه دلفیناریوم تبریز به‌گونه‌ای است که می‌توانید ساعت‌ها در آن به وقت‌گذرانی و تفریح بپردازید و سفر خود به این شهر گردشگری را خاطره‌انگیزتر کنید. زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین تجربه از نظر گردشگران در سرای دلفین های خوشحال، شنا کردن در کنار دلفین‌ها، وال‌ها و فک‌ها بوده است که گویی در دل دریا در حال ماجراجویی هستند.

اطلاعات بازدید از دلفیناریوم تبریز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سرای دلفین های شاد تبریز در پارک باغلار باغی قرار دارد، به همین خاطر برای بازدید از این مجموعه باید به بلوار استاد شهریار بروید. زمان بازدید از دلفین‌های شاد و بازیگوشی که در انتظار بازدیدکنندگان هستند تا برای آنها به رقص و بازی بپردازند، به شرح زیر است:

  • همه روزه در یک سانس، ساعت ۲۳
  • پنجشنبه و جمعه‌ها در دو سانس و در ساعت‌های۲۱:۳۰ و ۲۳:۳۰

نحوه خرید بلیط دلفیناریوم تبریز

برای تهیه بلیط سرای دلفین های شاد و بازدید از آن می‌توانید به دو روش حضوری(خرید بلیط از گیشه) و غیرحضوری(اینترنتی) اقدام کنید. در صورتی که قصد دارید بلیط این مجموعه را از قبل تهیه کنید باید به سایت خدمات آنلاین شهروندی تبریز مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهید. یکی از مزیت‌های تهیه بلیط دلفیناریوم تبریز به‌صورت آنلاین این است که می‌توانید از تخفیف‌های آن بهره ببرید. این شرایط به‌ویژه برای آن دسته از افرادی که به‌صورت خانوادگی برای دیدن دلفین‌های شاد و بازیگوش می‌روند، بسیار مناسب است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با خرید بلیط از این سامانه، دیگر نیازی به چاپ آن ندارید و فقط کافی است تصویر بلیط و یا کد بلیط را به مسئول مربوطه ارائه دهید و در سانس موردنظر، لحظات مفرحی را تجربه کنید.

بهترین فصل بازدید از سرای دلفین های خوشحال

دلفیناریوم تبریز

از آنجایی که سرای دلفین‌های شاد در محیطی بسته قرار دارد، بنابراین می‌توانید در هر فصلی از سال برای بازدید از این مجموعه تفریحی اقدام کنید. اما باید بدانید که تبریز در زمستان سرد و برفی است و بیشتر گردشگران اواخر بهار و تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند.

جاهای دیدنی نزدیک به سرای دلفین های شاد

شما به شهر تبریز سفر کرده‌اید و قصد دارید در طول مدت حضور خود در این شهر، تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن را ببینید. یکی از کارهایی که به شما در صرفه‌جویی زمان برای بازدید از تمام مکان‌های گردشگری این شهر کمک می‌کند این است که در هر روز به بازدید از مکان‌های دیدنی نزدیک به هم بروید. بنابراین هر زمان که به دیدن دلفین‌های شگفت‌انگیز و پر جنب‌وجوش شهر تبریز رفتید، برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی اطراف آن نیز برنامه‌ریزی کنید.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سرای دلفین های خوشحال در پارک باغلار باغی قرار دارد. این پارک معروف، بخش‌های تفریحی و گردشگری مختلفی دارد که می‌توانید ساعت‌ها در این مجموعه سرگرم شوید. پیشنهاد ما این است که بعد از گذراندن اوقات خوش و مفرح در کنار دلفین‌ها، از این بخش‌ها نیز دیدن کنید:

شهربازی روباز باغلار باغی

این شهربازی که در آن بیش از ۱۴ نوع دستگاه بازی و سرگرمی وجود دارد، هیجان بعد از شنا در کنار دلفین‌ها را تکمیل می‌کند. رنجر، کلبه وحشت، دوچرخه هوایی، کشتی صبا و… ازجمله تفریحات مهیجی است که می‌توانید در این بخش از پارک تجربه کنید.

باغ پرندگان باغلار باغی

درست است که دیدن دلفین‌ها و فک‌های دریایی، لمس و بازی با آنها، تجربه منحصربه‌فردی محسوب می‌شود، اما پس از آن بازدید از پرندگان، انواع حیوانات وحشی و بومی باغ وحش باغلار باغی نیز خالی از لطف نیست. این باغ که در مساحتی بالغ بر ۴ هکتار واقع شده است، امکان مشاهده پرندگان، خزندگان و دیگر حیوانات دوست‌داشتنی را برای شما فراهم کرده است.

از دیگر جاذبه های نزدیک به سرای دلفین های خوشحال در تبریز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران های نزدیک سرای دلفین های خوشحال

بعد از شنا و تفریح با دلفین‌های دوست‌داشتنی، نوبت به صرف غذای خوشمزه رسیده است. برای خوردن یک ناهار یا شام لذیذ در کنار دوستان یا خانواده خود، می‌توانید به رستوران‌های نزدیک به سرای دلفین‌های شاد بروید و خاطره یک روز مفرح را کامل کنید. برخی از رستوران‌های معروف اطراف دلفیناریوم تبریز عبارت است از:

  • کافه رستوران ریچ
  • رستوران بین‌المللی شهسواری
  • کافه رستوران ازمیر

هتل های اطراف دلفیناریوم تبریز

برای دسترسی راحت‌تر به سرای دلفین‌های خوشحال می‌توانید از صفحه هتل‌ های تبریز نزدیک‌ترین هتل‌ها به این جاذبه دیدنی را انتخاب کنید. برای راحت‌تر بودن شما، نزدیک‌ترین هتل‌ها را در زیر لیست کرده‌ایم.

  • هتل پتروشیمی تبریز
  • هتل صدرا تبریز
  • هتل گسترش تبریز
  • هتل الیف تبریز

سخن پایانی

سرای دلفین های خوشحال تبریز که توسط یک سرمایه‌گذار روسی و در پارک باغلار باغی بنا شده است، به‌عنوان نخستین ویواریوم شمال غرب کشور شناخته می‌شود. در این مجموعه انواع دلفین‌ها، وال‌ها و فک‌های آموزش‌دیده وجود دارند که می‌توانید از برقراری ارتباط و شنا کردن در کنار آنها لذت ببرید. این حیوانات دریایی دوست‌داشتنی با انجام حرکات آکروباتیک، کشیدن نقاشی و بازی با بازدیدکنندگان، لحظات مفرحی را برای شما رقم می‌زنند. پیشنهاد ما این است که بعد از بازدید از این مجموعه، سری به جاذبه‌های دیدنی و تفریحی اطراف آن که در این مطلب معرفی شده است نیز بزنید.

نام نزدیک‌ترین مرکز خرید به سرای دلفین های شاد تبریز چیست؟

هتل‌های نزدیک به این جاذبه دیدنی شهر تبریز شامل هتل لاله پارک، هتل بین‌المللی تبریز و هتل آزادی است.

کافه‌ها و رستوران‌های نزدیک به دلفیناریوم تبریز کدام است؟

برای صرف غذا و یا یک میان‌وعده خوشمزه بعد از بازدید از دلفین‌های شگفت‌انگیز، به نزدیک‌ترین رستوران که رستوران بین‌المللی شهسواری نام دارد، بروید.

۴.۲/۵ - (۱۹ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. حسین

    دلفیناریوم تبریز در حال حاضر (مهر ۱۴۰۲) هیچ فعالیتی نداره

    • علیرضا قانع

      متشکریم از اطلاع رسانیتون

  2. علی کبیری

    علی کبیری،،۶۹ساله تتبریز،اوشاغی،فقط،،تبریزد،باغلار،باغی،وار،؟چوخ،یئرلری،اونوتمسیز،یازین،ساغ،اولون وار اولون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×