بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» استان اصفهان » باغ گلها اصفهان : آدرس و عکس
باغ گلها اصفهان
استان اصفهان - جاذبه های گردشگری اصفهان - جاهای دیدنی اصفهان

باغ گلها اصفهان : آدرس و عکس

۱۵ فروردین ۱۳۹۶ 35۰4,285

باغ گلها اصفهان یکی از  پروژه های بزرگ در دهه هفتاد قلمداد می شود که در حاشیه جنوب شرقی میدان بزرگمهر و مجاور رودخانه زاینده رود به بهره برداری رسید. از ویژگی های برجسته این باغ، کارکرد چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آن و همچنین به کار بردن عناصر معماری سنتی در بناهای باغ است.

باغ گلها شامل باغ صخره ای، باغ ایرانی، باغ گیاهان دارویی، باغ رز، آب نماها، برکه، آمفی تئاتر روباز، مجموعه پرچین، طرح گل فرشی ایرانی و… است. در این باغ از ۳۹۵ گونه گیاهی متنوع استفاده شده و وسعت این باغ به ۲۵۰۰ متر می رسد.

 

باغ گلها اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

 

بیشتر بخوانید : “جاهای دیدنی اصفهان

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های اصفهان با تخفیف

 

باغ گلهای اصفهان، یک مرکز چند عملکردی با رویکرد تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است. این پروژه می تواند برای عموم مردم کار ساز باشد، خانواده ها می توانند از آن به عنوان اوقات خوش و وقت گذرانی استفاده کنند، محققان می توانند از این باغ جهت هدف های علمی خود بهره مند شوند و به طور کلی برای محیط شهر، فضایی آرام و توام با آموزش و نشاط تلقی می شود. یکی دیگر از اهداف راه اندازی باغ گلهای اصفهان، تولید هوایی پاک و محیطی سرشار از زیبایی برای شهروندان و گردشگران می باشد. محیطی برای گذراندن اوقات فراغت، کمک به محیط زیست، ایجاد باغ ایرانی با ترکیب فضاهای سنتی و معاصر، مورد توجه قرار دادن افراد و شناسایی گیاهان و گلها به عموم مردم، از دیگر اهداف راه اندازی باغ گلها می باشد. این باغ بسیار زیبا از قسمت های مختلفی تشکیل شده که به معرفی آنها می پردازیم.

 

باغ گلها اصفهان
باغ گلهای اصفهان، یک مرکز چند عملکردی با رویکرد تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.

بیشتر بخوانید : “امکانات تفریحی کوه صفه اصفهان

آبنما

آب نما در قسمت شرقی باغ صخره ای قرار دارد و از ارتفاع ۴ متری، حجم قابل توجهی از آب به داخل برکه ریزش می کند. در ساختمان آبشار، از انواع سنگ های رودخانه ای استفاده شده تا آبشار کاملا طبیعی جلوه کند.

 

باغ گلها اصفهان
در ساختمان آبشار، از انواع سنگ های رودخانه ای استفاده شده تا آبشار کاملا طبیعی جلوه کند.

برکه

به منظور تلطیف هوا و پرورش انواع گیاهان آبزی، در طرح باغ، برکه ای با مساحت حدود ۳۵۰۰ متر مربع، در ضلع جنوب شرقی باغ، پیش بینی شده است. وجود پرندگانی مانند مرغابی و اردک، جانوران آبزی مانند ماهی، خرچنگ، لاک پشت و گیاهان آبزی مانند نیلوفر آبی که صبحگاهان با طلوع خورشید، گلهای زیبایش را آرام آرام باز می کند و از همه زیباتر انعکاس تصویر درختان حاشیه برکه، باعث فزونی زیبایی های این مکان گردیده است.

 

بیشتر بخوانید : “پارک ناژوان اصفهان

 

باغ گلها اصفهان

فرش ایرانی

این قسمت با الهام گیری از نقش های فرش دستباف ایرانی، در زمینی به مساحت ۱۸۶۰ مترمربع در وسط باغ، به گونه ای اجرا شده تا گلهای متناسب هر فصل، در نقش تار و پود و گلهای ریز و درشت یک فرش ایرانی، جلوه ای ویژه به باغ بخشیده و بازدید کنندگان را در هنگام مشاهده منظره زیبای فرش، غرق در رایحه دلنشین گلها کند.

 

باغ گلها اصفهان
با الهام گیری از نقش های فرش دستباف ایرانی

گلخانه

به منظور پویا بودن باغ گلها، با توجه به شرایط اقلیمی اصفهان و کمبود گل در فصل زمستان، مجموعه گلخانه، به مساحت ۷۰۰ متر مربع در ضلع شمال شرقی باغ، پیش‌بینی شده است که با فراهم نمودن انواع اقلیم در طول فصل زمستان، بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا از انواع گلها دیدن نمایند.

باغ گلها اصفهان

آمفی تئاتر روباز

در ضلع شرقی باغ گلها، در انتهای محور اصلی، به منظور برگزاری نمایشگاه های مختلف، مراسم جشن و سخنرانی، با استفاده از تنه درختان، فضایی با ظرفیت تقریبی ۲۵۰ نفر و به شکل آمفی تئاتر ایجاد شده است.

 

بیشتر بخوانید : “آکواریوم اصفهان

 

باغ گلها اصفهان

نرده‌های اطراف باغ

با توجه به تنو‏ع گل‌ها و گیاهانی که نیاز به مراقبت ویژه‌ دارند، اطراف باغ با نرده‌های ساده، دیوار سبز و انواع پرچین محصور شده، به گونه ای که ضمن جلوگیری از تردد افراد، به صورت دیواره ای سبز، محدوده باغ را نیز مشخص سازد.

باغ گلها اصفهان

از دیگر قسمت ها و امکانات باغ گلهای اصفهان می توان به کلکسیون سوزنی برگها، درختان و درختچه ها و پیچ های زینتی، گیاهان دارویی، مجموعه گلهای پیازی مثل لاله، نرگس، لاله واژگون، زنبق هندی، مجموعه گونه های داوودی با رنگهای متنوع، آلاچیق های چوبی برای استراحت بازدیدکنندگان، نمازخانه و… در محیط باغ اشاره کرد.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۱۳ امتیاز)
×