» جهانگردی » دبی » میراکل گاردن دبی کجاست؟ اطلاعات کامل باغی در وسط کویر
میراکل گاردن دبی
دبی

میراکل گاردن دبی کجاست؟ اطلاعات کامل باغی در وسط کویر

۱۰ آذر ۱۴۰۱ 17۰1,993

تا حالا عبارت بهشت در دل کویر به گوشتان خورده است؟ باید بگویم واقعا چنین جایی وجود دارد. حتما آوازه شهر دبی را تاکنون زیاد شنیده اید. چرا که دبی در سالیان اخیر توانسته شهرت و محبوبیت خوبی بین گردشگران پیدا کند و سالانه عده ی زیادی توریست را به خود جذب کند. جاهای دیدنی دبی به قدری زیاد و دیدنی است که هر فردی دوست دارد از چنین شهری که توانسته بسیاری از القاب مختلف همچون بزرگترین باغ گل دنیا و … را به خود اختصاص دهد، دیدن کند. در این مقاله قصد داریم درباره میراکل گاردن دبی صحبت کنیم تا از تور دبی نهایت لذت را ببرید. بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

معرفی باغ معجزه دبی

باغ معجزه یا باغ گل دبی با مساحت ۷۲ هزار متر مربع در سال ۲۰۱۳ در شهر دبی افتتاح شد. این پروژه توسط شرکت آکار که در زمینه کشاورزی فعالیت دارد؛ و به سرپرستی عبدالناصر رحال (بازرگان اردنی) انجام گرفت. جالب است بدانید که میراکل گاردن دبی توانست، تنها در مدت یک ماه از شروع افتتاحیه، حدود ۲ میلیون بازدیدکننده از سراسر دنیا جذب کند. 

برای ساخت این پروژه عظیم، هزینه زیادی (حدود ۴۰ میلیون درهم) پرداخت شده است و گردشگران با مراجعه به این باغ می توانند انواع گیاهان را تماشا کنند و در میان این بهشت قدم بزنند. همچنین میراکل گاردن توانسته لقب یکی از بزرگترین باغ گل های جهان را از آن خود کند و دو بار نام خود را در گینس به ثبت برساند. همچنین در سال ۲۰۱۵ به دلیل ساخت باغی نوین و مدرن، موفق به کسب جایزه گاردن توریسم شد.

بنر هتل های دبی بلاگ برای موبایل

میراکل گاردن کجاست

نکته ای که وجود دارد و مطمئنا از شنیدن آن تعجب می کنید، این است که، حدود ۴۵ میلیون گیاه از ۶۰ گونه مختلف در میراکل گاردن، در دل دبی که شهری کویری است و در منطقه ای خشک واقع شده، وجود دارد. به دلیل همین عجایب است که دبی توانسته توجه زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب کند. چرا که با وجود شرایط آب و هوایی، توانسته یکی از بزرگترین باغ گل های دنیا، بزرگترین اسکی دنیا، بزرگترین قاب عکس دنیا و … را در دل خود جای دهد.

البته لازم است بدانید که تعداد گل ها در طول سال تغییر می کنند. به عنوان مثال در فصل تابستان، این باغ بسته می شود تا مجدد به کاشت گیاهان و رسیدگی به گل ها بپردازند. از عجایب این باغ، وجود مجسمه ها و دیوارهایی است که به زیبایی به وسیله گل ها تزیین شده اند. همچنین ماکت های سه بعدی مختلفی در باغ وجود دارند و محل بسیار مناسبی را برای عکاسی فراهم کرده اند. 

باغ معجزه دبی

باغ گل دبی کجاست؟

باغ گل دبی که از زیبایی خاصی برخوردار است. در منطقه دبی لند واقع شده است. شما می توانید به وسیله خودرو یا مترو خود را به این باغ برسانید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به باغ معجزه دبی، ایستگاه اینترنت سیتی و شرف دی جی می باشد. 

آدرس میراکل گاردن دبی: امارات متحده عربی، دبی، برشا جنوبی، خیابان سوم

ساعت کاری و هزینه بلیط میراکل گاردن 

برای بازدید از این باغ می توانید همراه خانواده خود در روزهای یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ و در روزهای جمعه و شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ به باغ سر بزنید. طبیعتا برای ورود به این جاذبه ی گردشگری باید بلیط تهیه کنید. برای خرید بلیط میراکل گاردن دبی کافیست بر روی لینک کلیک کرده و از بین گزینه های مختلف، بلیط مدنظرتان را خریداری کنید.

شماره تماس: ۹۷۱۴۴۲۲۸۹۰۲+

باغ گل دبی

بخش های مختلف میراکل گاردن (باغ معجزه دبی)

میراکل گاردن دبی از بخش های مختلفی ساخته شده است تا بتواند توجه گردشگران را از هر جهت به خود جلب کند. در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • باغ پروانه ها

پروانه ها از جمله گونه های زیبای جانوری هستند که به دلیل تنوع رنگ و طرحی که دارند، تماشای آن ها بسیار لذت بخش است. در میراکل گاردن دبی نیز یک بخش تحت عنوان باغ پروانه وجود دارد که بیش از ۱۵۰۰۰ پروانه از ۲۶ گونه مختلف در آن نگهداری می شوند. البته لازم است بدانید که این بخش از باغ سرپوشیده می باشد و حدود ۱۰ گنبد دارد که محل زندگی پروانه ها است. این بخش در سال ۲۰۱۸ با مساحت ۱۸۰۰ متر مربع به باغ معجزه دبی اضافه شد و توانست لقب بزرگترین باغ پروانه سرپوشیده دنیا را در کتاب گینس از آن خود کند. ضمنا در هر بار بازدید فقط ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر اجازه ورود به این گنبدهای شیشه ای را دارند. 

  • مجسمه ها

از جمله جذابیت های میراکل گاردن دبی، مجسمه های غول پیکر گلکاری شده است که زیبایی خاصی به محیط بخشیده اند. مجسمه های مختلف از شخصیت های کارتونی تا مکان های معروف دنیا در این باغ وجود دارد.

مجسمه های میراکل گاردن

  • دهکده معطر

بخشی از باغ به عنوان دهکده معطر شناخته می شود که در آن از خوشبوترین گل های دنیا استفاده شده است. تقریبا ۱۰ کلبه گل آرایی شده در این قسمت وجود دارد و شما می توانید دمنوش های گیاهی با خلوص بالا را تهیه و میل کنید.

  • باغ خوراکی 

یکی از قسمت های جذاب میراکل گاردن دبی، باغ خوراکی است. در این ناحیه شما می توانید آزادانه از میوه درختان چیده و میل کنید. میوه و گیاهان مختلفی همچون توت فرنگی، گوجه فرنگی و … در این ناحیه وجود دارد.

  • سازه های میراکل گاردن

حدود ۱۲ خانه و کلبه با اندازه های متفاوت در باغ گل دبی وجود دارد که همگی به وسیله گل های رنگارنگ پوشیده شده اند. از جمله این سازه ها می توان به هفت هرم که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، اشاره کرد.

سازه های باغ معجزه دبی

  • باغ بین المللی

در این قسمت، نقاط معروف و مختلف از سایر کشورها را به نمایش گذاشته شده است. در واقع شما می توانید مجسمه های نقاط مختلف دنیا را هنگامی که با گل های رنگارنگ تزیین شده اند، به چشم ببینید. به عنوان مثال، مجسمه گل آرایی شده از هواپیمای ایرباس، خرس تدی با طول ۱۲ متر، برج خلیفه، میکی موس با ارتفاع ۱۸ متر، خیابان دیزنی با شخصیت های مختلف آن، ساعت گلی با قطر ۱۳ متر و … در باغ گل دبی وجود دارد. 

جالب است بدانید که مجسمه هواپیمایی ایرباس که دارای آرم امارات می باشد در سال ۲۰۱۶، عنوان بزرگترین مجسمه گل آرایی شده در گینس را از آن خود کرد. همچنین مجسمه میکی موس با ۱۰۰ هزار گل و ۳۵ تن وزن در سال ۲۰۱۸ به عنوان پنجمین توپیاری بزرگ در گینس ثبت شد. در ضمن ساعتی که در این باغ وجود دارد اولین ساعت گلی ساخته شده در جهان است.

  • گذرگاه ها

یکی از بخش های جذاب میراکل گاردن دبی، راهرو های پوشیده از گل می باشد. البته علاوه بر گل، از چتر نیز برای تزئین استفاده کرده اند تا جذابیت آن را افزایش دهند. این مکان برای عکاسی و قدم زدن بسیار مناسب است. در واقع سه راهرو با نام های چتری، قلبی و پروانه ای در باغ وجود دارد که هر کدام زیبایی های خاص خودشان را دارند.

راهروهای گل کاری شده

  • حوضچه ماهی ها

علاوه بر گیاهان مختلف، در این باغ سه حوضچه با ماهی های رنگارنگ وجود دارد که گردشگران می توانند از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرند.

  • محوطه بازی کودکان

برای رفاه بیشتر گردشگران محوطه بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است تا آن ها نیز بتوانند به راحتی به تفریح بپردازند. در ضمن دیدن مجسمه های بزرگ گل کاری شده، برای کودکان جذاب است.

  • سایر امکانات میراکل گاردن

علاوه بر موارد گفته شده در بالا؛ امکانات دیگری برای رفاه حال توریست ها و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این امکانات عبارتند از: سرویس بهداشتی، نمازخانه و وضوخانه، محل نشستن، آلاچیق، اتاق نگهبانی، اتاق کمک های اولیه، اتاق ویلچر، انواع رستوران و کافی شاپ، فروشگاه سوغاتی و غیره.

قوانین بازدید از میراکل گاردن 

هر یک از مقاصد گردشگری در دبی، یک سری قوانین دارند. بنابراین برای ورود به میراکل گاردن دبی، باید یک سری موارد را رعایت کنید. لازم است بدانید که هر بلیط برای یک نفر می باشد و بعد از فروش امکان استرداد بلیط وجود ندارد. همچنین دوچرخه سواری، استفاده از اسکوتر و … در محوطه باغ ممنوع است. در ضمن گردشگران باید از چیدن، آسیب زدن، نشستن و قدم زدن روی گیاهان خودداری کنند. 

برای برگزاری مراسم های مختلف درون باغ باید از قبل با مدیریت هماهنگ شود. همچنین استفاده از پهپاد و دوربین های حرفه ای و غذا خوردن در محوطه ممنوع است. در ضمن به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی گیاهان، امکان ورود حیوانات خانگی به باغ گل معجزه دبی وجود ندارد.

محوطه و امکانات میراکل گاردن دبی

چگونه میراکل گاردن دبی را آبیاری می کنند؟

حتما شما هم به این مسئله فکر کرده اید که چطور این باغ بزرگ را آبیاری می کنند؟ طبیعتا میلیون ها گل و گیاه، به حجم زیادی آب نیاز دارند. به خصوص اگر در شهر کویری مانند دبی وجود داشته باشند. به همین دلیل این باغ روزانه بیشتر از ۷۵۷۰۰۰ لیتر آب نیاز دارد. تمام آب مورد نیاز باغ، از خلیج فارس تامین می شود. در واقع آب شور دریا را به وسیله دستگاه های مخصوص به آب شیرین و مورد نیاز گیاهان تبدیل می کنند.

جاذبه های نزدیک

اگر بدانید در اطراف باغ گل دبی، چه جاذبه های دیدنی وجود دارد، به نفع شما است. چرا که با برنامه ریزی می توانید در یک روز از همه جاذبه هایی که در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند دیدن کنید. جاذبه های اطراف میراکل گاردن، عبارتند از: پارک قذاف، فواره رقص، مقصد رویایی کویر، پارک قلعه جی وی سی، دبی هیلز پارک، اتودروم دبی، پارک آبی وایلد وادی، اسکی دبی، برج العرب، آبنمای دبی، گرین پلنت، برج خلیفه و دبی مال.

هتل های نزدیک

هنگام سفر و رزرو محل اقامت حتما دقت داشته باشید، هتلی که رزرو می کنید، در منطقه خوبی قرار گرفته باشد. یعنی به گونه ای که برای رفت و آمد و بازدید از جاهای دیدنی دبی، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. اگر قصد رزرو هتل های دبی را دارید اما نمی دانید که کدام یک از آن ها در نزدیکی میراکل گاردن دبی واقع شده اند؛ ما شما را راهنمایی می کنیم. به عنوان مثال: هتل اس البرشا دبی، هتل هزاره مونت رز، هتل استودیو وان و … در نزدیکی باغ معجزه دبی واقع شده اند.

۴.۳/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×