بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» راهنمای سفر به ایران » راهنمای سفر به خراسان رضوی » مشهد » پارک ملت مشهد ، تصاویر شهربازی ملت
پارک ملت مشهد
مشهد

پارک ملت مشهد ، تصاویر شهربازی ملت

۱۹ بهمن ۱۳۹۵ 28۰3,578

بوستان ملت یا پارک ملت با مساحت ۷۲۰ هزار متر مربع در غرب شهر مشهد و حاشیه بلوار وکیل آباد واقع شده است. پارک ملت بزرگترین پارک مشهد و همچنین به عنوان یکی از زیباترین پارکهای ایران به شمار می رود. این پارک در سال ۱۳۴۳ شمسی ، در مکانی که آن زمان خارج شهر به حساب می آمد احداث گردید.

پارک ملت مشهد
آدرس: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد

 

مقاله مرتبط : “لیست هتل های ارزان مشهد”

 

پارک ملت شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخت به قدمت چند ده ساله می باشد. این بوستان از بزرگترین، قدیمی ترین و در عین حال دیدنی ترین بوستان های شهر مشهد و همچنین کشور به شمار می‌رود. پارک ملت، در آن زمان توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک پارک های انگلستان طراحی گردید ولی ساخت آن در نهایت چندین سال بعد توسط مهندسین ایرانی به پایان رسید. این پارک دارای شهر بازی، تاسیسات ورزشی و فضای سبز بزرگ و همچنین کتابخانه نیز می باشد.

بنر تبلیغاتی رزرو هتل های مشهد با تخفیف

 

پارک ملت در مشهد
پارک ملت یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و در عین حال دیدنی ترین بوستان های شهر مشهد

در ضلع شرقی این بوستان و همجوار با تقاطع آزادی، دریاچه بوستان قرار گرفته است. در پشت این دریاچه مجتمع جانبازان بوستان ملت راه اندازی شده است که به صورت ۲۴ ساعته به ۱۵۰ نفر از جانبازان قطع نخاعی خدمات ارائه می دهد. در مرکز بوستان ، ساختمان فرهنگی هنری امام رضا قرار دارد که شامل کتابخانه، کلاس‌های فرهنگی هنری، مسجد و… می‌باشد. در داخل بوستان ملت همچنین شهربازی قرار گرفته‌است که قدیمی ترین شهربازی مشهد محسوب می‌شود.

 

پارک ملت مشهد
دور تا دور بوستان نیز زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد.

 

در ضلع غربی بوستان و همجوار با خیابان آزادشهر، زمین‌های ورزشی شامل زمین چمن، پیست اسکیت، استخر روباز و همچنین زمین چند منظوره ورزشی شامل زمین های والیبال، بسکتبال و نیز چمن مصنوعی مخصوص فوتبال قرار گرفته است. این استخر، بزرگترین استخر روباز شهر مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع، طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر و با گنجایش ۴۰۰ نفر می باشد. به علاوه دور تا دور بوستان نیز زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد.

باغ رز، قسمتی سرپوشیده از بوستان و مخصوص بانوان است که دارای لوازم و تجهیزات ورزشی می باشد. از قسمت های مرکزی تا قسمت های شرقی بوستان، شهربازی قرار گرفته است. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ شمسی احداث شده و به عنوان اولین شهربازی در مشهد شناخته می شود. این شهربازی تا به امروز با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است. چرخ و فلک (فانفار) این شهر بازی با ارتفاع ۸۰ متر بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک مرتفع در جهان پس از چرخ و فلک شهرهای توکیو و لندن می باشد. این چرخ و فلک ۲۵۰ تنی در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید و قادر است در هر دور خود ۴۴۸ نفر را تا ارتفاع ۸۰ متری بالا ببرد و سرنشینان این وسیله قادر به تماشای سیمایی از شهر خواهند بود. وسایل بازی دیگری نیز شامل دستگاه تندر، اسکیت، گردباد، تاب خانواده، رنجر و… در این پارک مشاهده می شود.

 

پارک ملت مشهد

 

بوستان ملت یا پارک ملت مشهد در حال حاضر مرکز ورزش صبحگاهی اقشار مختلف مردم مشهد، در تمام سال می باشد. فضای سرسبز و زیبا به همراه طراحی مناسب پارک ملت مشهد، داشتن آب و هوای خوب و درخت های با قدمت بالا و انتقال انرژی مثبت برای آرامش اعصاب، اهمیت این پارک را دو چندان کرده است.

در صورتی که تمایل دارید به شهر مشهد سفر کنید و می خواهید در بوستانی در شهر مشهد قدم زده و از آب و هوای مطبوع ، لذت ببرید می توانید برای این کار به پارک ملت مراجعه کنید.

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)
×