بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» جاذبه های گردشگری کیش » جاهای دیدنی کیش » پارک آبی اوشن تفریحی خاص و پر هیجان در جزیره کیش
پارک آبی اوشن3
جاهای دیدنی کیش

پارک آبی اوشن تفریحی خاص و پر هیجان در جزیره کیش

۴ دی ۱۴۰۰ 24۰2,544

پارک آبی اوشن از تفریحات و جاذبه‌های محبوب کیش است که طرفداران زیادی دارد. جاهای دیدنی جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور هستند که تفریحات آبی آن جزو محبوبترین مکان‌ها برای گردشگران به شمار می‌روند. در این جزیره زیبا مراکز تفریحی و گردشگری مختلفی برای فراهم کردن اوقاتی مفرح و خاطره انگیز فراهم شده است؛ که تم پارک آبی اوشن از جذاب‌ترین و هیجان انگیزترین آنها محسوب می‌گردد.

ساخت پارک آبی اوشن و دیگر مراکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری باعث شده است مسافران زیادی به کیش سفر کنند و به رونق صنعت گردشگری در این جزیره کمک شود. اگر شما هم قصد دارید به کیش سفر کنید و با استفاده از مجموعه اوشن یک روز مهیج و به یادماندنی را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم پس از رزرو هتل کیش تا انتهای این مقاله با اقامت ۲۴ همراه باشید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی جامع و کامل پارک آبی اوشن کیش بپردازیم.

پارک آبی اوشن1

معرفی پارک آبی اوشن

مجموعه تم پارک اوشن به عنوان اولین تم پارک آبی و اولین پارک آبی روباز کشور در سال ۱۳۹۵ در جزیره کیش افتتاح شد. پارک اوشن در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار قرار گرفته و ظرفیت پذیرش ۳۳۰۰ نفر را دارد. در این پارک جذاب که بانوان نیز امکان استفاده کامل از آن را دارند، از تجهیزات و امکانات مدرن و کیفیت بالا استفاده شده است. این پارک در منطقه پرواز ممنوع واقع شده و هیچ ساختمان بلندی در اطراف آن وجود ندارد. از این رو بانوان می‌توانند به راحتی در این مجموعه هیجان انگیز به تفریح بپردازند.

طراحی اولین تم پارک آبی ایران براساس داستان راز قلعه خورشید صورت گرفته است. در این داستان دزدان دریایی برای یافتن قرص خورشید و حکمرانی بر دریا به جزیره حمله کرده و این قلعه را تصرف می‌کنند. سه برادر که از ساکنان قلعه خورشید هستند، تصمیم دارند با دزدان مبارزه کرده و قلعه را بازپس گیرند. فضای کلی ، بخش‌های مختلف و بازی‌های پارک آبی اوشن مطابق با روند این داستان طراحی و ساخته شده‌اند. از این رو می‌توانند هیجان و تجربه خاصی را به ارمغان آورند.

بخش های مختلف پارک آبی اوشن

تم پارک اوشن در جزیره کیش از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. هرکدام از این بخش‌ها دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند و از جذابیت و هیجان بی نظیری برخوردارند.

۱- راید آرام

راید آرام شامل استخرها و بازی‌های آبی با هیجان کم می‌باشد. همچنین قسمت‌هایی برای استراحت و آفتاب گرفتن نیز در رایدهای آرام درنظر گرفته شده است.

  • استخر آبتین

استخر آبتین به عنوان یک راید آرام، با مساحت ۱۹۰ مترمربع و حداکثر عمق ۱.۲ متر مخصوص کودکان و نوجوانان می‌باشد.

  • استخر آبان

این استخر مخصوص بزرگسالان در فضایی آرامش بخش طراحی شده است. افراد می‌توانند در این استخر زیبا به شنا بپردازند.

  • استخر دینگو

استخر دینگو به صورت پلکانی می‌باشد. درواقع دینگو جکوزی پلکانی پارک آبی اوشن محسوب می‌شود که یکی از بهترین بخش‌های این پارک برای استراحت و سپری کردن لحظات آرامش بخش می‌باشد.

  • برکو

برکو محل بازی مخصوص کودکان است که در آن سرسره‌هایی با امنیت بسیار بالا قرار دارد. این سرسره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر ایجاد هیجان و نشاط برای کودکان، والدین نیز احساس امنیت داشته باشند. جهت جلوگیری از آسیب‌دیدگی پوست کودکان، برای این فضا سایه‌بان در نظر گرفته شده است.

  • چالاب

محبوبترین بخش رایدهای آرام تم پارک آبی اوشن کیش در بین کودکان و نوجوانان، چالاب نام دارد. در این بخش کودکان می‌توانند از چندین سرسره متنوع و هیجان انگیز استفاده کنند. همچنین در این راید یک دوش و سطل بزرگ طراحی شده که با پرشدن از آب، ناگهان واژگون می‌شود و آب داخل آن بر روی سر کودکان تخلیه می‌گردد.

  • رابو

رابو یک استخر آرامش به شمار می‌رود که افراد می‌توانند برای استراحت و آفتاب گرفتن نیز از محیط آن استفاده کنند.

  • راشن ریور

راشن ریور رودخانه‌ای مصنوعی است که دور پارک جریان دارد. شما می‌توانید با سوار شدن بر تیوب، همراه جریان رودخانه به دور پارک اوشن بگردید و از فضای سرگرم کننده آن لذت ببرید.

پارک آبی اوشن4

۲- راید تند

در این بخش از پارک آبی اوشن جزیره کیش، بازی‌های آبی متنوعی با هیجان بالا قرار دارد. در رایدهای تند می‌توانید ترکیبی از شیب، سرعت و ارتفاع را تجربه کنید و لحظات بسیار مفرح و مهیجی داشته باشید.

  • مارپیچ

در این راید چندین سرسره با مسیری خاص و پیچ و خم‌های ناگهانی وجود دارد که شما سوار بر تیوب از آنها عبور می‌کنید. این مسیرها از بالای برج با ارتفاع ۱۲ متر شروع شده و به استخری با عمق مناسب ختم می‌شود.

  • موجاب

یکی از جذابترین بخش‌های تم پارک اوشن راید موجاب است. در این راید شما می‌توانید تجربه موج سواری را داشته باشید. موجاب اولین و تنهاترین سایت موج سواری مصنوعی در پارک‌های آبی کشور محسوب می‌شود که در آن از تکنولوژی‌های روز دنیا برای خلق موج‌های مخصوص استفاده می‌شود.

  • آناکوندا

نام این راید از ماری عظیم الجثه گرفته شده است. در این بخش شما می‌توانید از ارتفاعی ۱۷ متری سوار بر تیوب شده و مسیری ۱۷۰ متری را با سرعت بسیار زیاد و هیجانی وصف نشدنی طی کنید تا به یک استخر برسید. این مسیر پر و پیچ خم بوده و بخاطر سرعت بالا آدرنالین زیادی در بدن افراد ترشح می‌شود.

  • دریاچه سونامی

دریاچه سونامی یک دریاچه مصنوعی است که با ایجاد موج حس دریا و ساحل را تداعی می‌کند.

  • رالی

این راید دارای سرسره‌های مستقیم و سرعتی می‌باشد که به عنوان سرسره‌های مسابقه‌ای نیز شناخته می‌شوند.

  • دینگل

راید دینگل مانند یک نیم داریره طراحی شده که شما سوار بر تیوب از بالای این سرسره به پایین آمده و به صورت یک آونگ مدام در حال حرکت هستید تا از سرعت شما کم شود و داخل یک استخر پرتاب شوید.

  • گرداب

از مهیج‌ترین بخش‌های رایدهای تند پارک آبی اوشن کیش می‌توان گرداب را نام برد. در این راید شما سوار بر تیوب بعد از طی مسیر کوتاهی وارد یک فضای کاسه مانند شده که تجربه گرداب را تداعی می‌کند. پس از وارد شدن به این فضا و چندین بار دور زدن، ناگهان به داخل یک حفره که پایین آن استخری قرار دارد کشیده می‌شوید.

پارک آبی اوشن2

۳- راید هولناک

در این بخش شما از از ارتفاعی زیاد از طریق سرسره‌های مخصوص وارد استخر می‌شوید. ارتفاع برج رایدهای هولناک ۲۴ متر است.

  • پیچالوب

شاید پیجالوب را بتوان هیجان انگیزترین بخش تم پارک آبی اوشن جزیره کیش دانست. در این بخش شما علاوه بر سقوط آزاد باید از مسیری پر پیچ و خم نیز عبور کنید.

  • آدرنالین

راید هولناک دیگر آدرنالین نام دارد که همه افراد جرات استفاده از آن را ندارند. اگر می‌خواهید با انجام یک سقوط آزاد پرهیجان، آدرنالین خون شما به طور عجیبی افزایش پیدا کند، باید به سراغ این راید بروید. در این بخش از ارتفاع ۲۴ متری سقوط آزاد و مستقیمی به درون استخر خواهید داشت.

امکانات پارک آبی اوشن

علاوه بر تفریحات آبی و سرسره‌های مختلف، امکانات رفاهی نیز در این مجموعه برای گردشگران تدارک دیده شده است. از مهمترین آنها می‌توان به رستوران، کافی شاپ، اسکیپ روم (اتاق فرار)، فروشگاه، پارکینگ، عکاسی و … اشاره نمود.

پارک آبی اوشن کجاست؟

پارک آبی اوشن در خیابان جهان جزیره کیش قرار گرفته است و دسترسی راحتی دارد. شما می‌توانید با استفاده از خودرو شخصی و یا تاکسی‌ها و خودروهای اجاره‌ای، به این پارک جذاب و مهیج بروید. همچنین مجموعه اوشن سرویس‌های رایگانی نیز در سطح جزیره برای بازدیدکنندگان خود تدارک دیده است.

بهترین زمان بازدید از پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن جزیره کیش در همه فصول میزبان گردشگران می‌باشد. پاییز و زمستان به خاطر وجود آب و هوای متعادل‌تر در جزیره کیش، مناسب‌ترین زمان برای بازدید و استفاده از اوشن پارک محسوب می‌شوند. البته در تابستان نیز به خاطر جشنواره‌های متنوع کیش و برگزاری فستیوال‌های مختلف در این جزیره، می‌توانید از پارک آبی اوشن بازدید نموده و از تسهیلات و تخفیفات ویژه استفاده کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×