» معرفی هتل » هتل کپسولی | ویژگی ها و رونمایی در ایران
هتل کپسولی
معرفی هتل

هتل کپسولی | ویژگی ها و رونمایی در ایران

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ 32۱3,868

 به تازگی خبری منتشر شد مبنی بر رونمایی از اولین هتل کپسولی در ایران. شاید این نام برایتان تازه باشد. هتل های کپسولی هم یکی از انواع هتل هستند که نخستین بار در ژاپن مورد استفاده قرار گرفتند.

هتل کپسولی
هتل کپسولی

هدف از طراحی چنین فضایی، استفاده بهینه از حداقل فضای ممکن برای ارائه امکانات لازم به مسافران است. اولین هتل کپسولی “هتل کپسولی اوساکا” نام داشت که در سال ۱۹۷۹ در ژاپن بهره برداری شد. این هتل ها اکنون در شهرها و کشورهای مختلف برای اسکان مسافران و یا حتی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب مرتبط:

هتل کپسولی چیست
هتل کپسولی چیست

هتل کپسولی چیست؟

هتل کپسولی، هتلی است که اتاق های آن به شکل کپسول هایی کوچک در کنار هم هستند. کپسول های این هتل ها نسبتا ارزان قیمت اند و با وجود وسعت بسیار کم، امکانات کافی برای افرادی که قصد اقامت دارند را در نظر گرفته اند. امنیت و راحتی، از دیگر ویژگی های این هتل ها است.

در این هتل ها، کمدی شخصی به همراه کلید آن به مسافر داده می شود تا وسایل غیرضروری خود را در آن قرار دهد. در این هتل ها لازم است کفش های خود را درآورده و در قفسه هایی که به همین منظور تعبیه شده اند، قرار دهید. جهت جلوگیری از آلودگی فضای هتل، به مسافران دمپایی داده می شود.

اما ابعاد این اتاق ها که بهتر است کابین نامیده شوند، چیزی حدود ۳ یا ۴ متر بیشتر نیست. برخی از این کپسول ها دارای امکانات گوناگونی از جمله تلویزیون، شارژر، اینترنت وای فای، تکنولوژی کنترل نور و دما، رادیو و غیره است. معمولا سرویس بهداشتی و حمام در این هتل ها به صورت اشتراکی استفاده می شوند و برخی از هتل های کپسولی دارای دارای سونا، جکوزی و رستوران نیز هستند.

انواع هتل های کپسولی
انواع هتل های کپسولی

بهترین هتل های کپسولی دنیا

هتل های کپسولی هر روز با استقبال بیشتری از سوی مسافران مواجه می شوند. به ویژه افرادی که ارزان سفر می کنند یا مدت زیادی قصد اقامت در شهر دیگری را ندارند، بیش از دیگران طرفدار این هتل ها هستند.

هتل های کپسولی به جز در ژاپن، در کشورهای دیگری مانند سنگاپور، چین، تایوان و کشورهای اروپایی و حتی امریکای جنوبی نیز وجود دارند. اگر قصد سفر به این کشورها را دارید، اقامت در هتل های کپسولی هم می تواند یکی از گزینه هایتان باشد. این هتل ها دارای تنوع بسیاری هستند. اقامتگاه های کپسولی می توانند در دل شهرهای شلوغ و یا ارتفاعات کوه ها باشند.

اما از بهترین هتل های کپسولی دنیا علاوه بر ژاپن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-هاستل هونز  

از بهترین هتل های کپسولی جهان “هاستل هونز” پاتایا در کشور تایلند است. این هتل هم کپسول های یک نفره و هم کپسول های دو نفره دارد. علاوه بر این، بخشی از هتل هم اقامتگاهی اشتراکی قرار دارد.

۲-هتل کپسولی دریم لوج

یکی از بهترین هتل های کپسولی در کشور سنگاپور است. سفر به سنگاپور، سفری گران و پر هزینه محسوب می شود. به همین دلیل هتل های کپسولی می توانند گزینه ای مناسب برای کاهش هزنیه ها باشند. این هتل ها مکانی مناسب و امن برای افرادی هستند که سفر ارزان را ترجیح می دهند.

۳-هتل کپسولی اینباکس

سنت پترزبورگ در روسیه، از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست که مسافران زیادی این شهر را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. در فاصله ۱۵ دقیقه ای از میدان سامر سنت پترزبورگ یکی از بهترین هتل های کپسولی جهان به نام اینباکس قرار دارد. این هتل کپسولی در یکی از محله های قدیمی شهر و در میان رستوران ها و بناهای تاریخی و موزه هاست.

۴-هتل کپسولی استار آنیز

از دیگر هتل های کپسولی جذاب، مهلی است که در کشور سریلانکا قرار دارد. این کشور هم یکی از مقاصد سفر کوله گردان و ماجراجویان است که در تلاشند تا هزینه های سفر خود را به حداقل برسانند. کپسول های هتل استارآنیز دارای ۲ نوع کپسول سنتی و مدرن است. در این هتل قسمتی هم برای آشنایی و معاشرت مسافران با یکدیگر در نظر گرفته شده است.

ویژگی های هتل های کپسولی
ویژگی های هتل های کپسولی

هتل کپسولی در ایران

هتل ‌های کپسولی در ایران قرار است به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به کشور وارد شوند و تحت نظارت همین کانون به ‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی قرار بگیرند.

از مزایای این اماکن اقامتی، امن و کم هزینه بودن آن است. این هتل ها موجب تحول در اکو کمپ ها خواهند شد و در اماکنی از جمله فرودگاه ها، راه‌آهن، پایانه های مسافربری و غیره در اختیار مسافران قرار می گیرد.

منتظر هتل های کپسولی در ایران باشید…

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۴۵ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. محمد

    اگر اجازه و حمایت کنن که هتل ها در فضای اضافی که دارن چنین کپسول های تک نفره احداث کنن که هم به نفع مردم هم به نفع هتل بشه که هتل ها چنین کپسول هایی را منبع درامد خود ببینن نه رقیب خیلی خوبه .تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×