» دانستنی‌های سفر » پس انداز و سفر | چگونه سفر برای همه امکان پذیر است؟
پس انداز برای سفر
دانستنی‌های سفر

پس انداز و سفر | چگونه سفر برای همه امکان پذیر است؟

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ 8۰1,639

سفر کردن می تواند یکی از پرهزینه ترین کارها باشد. قطعا یک برنامه چند روزه خارج از خانه، هزینه هایی را به شما تحمیل خواهد کرد. اما با هر سطح درامد می توان برنامه سفر گذاشت. تنها لازم است بدانید چطور باید برای سفر، پس انداز کنید. روش های پس انداز و تامین هزینه های سفر زیاد هستند، کافی است به آن فکر کنید.

پس انداز برای سفر
پس انداز برای سفر

بخشی از تامین هزینه های سفر مربوط به پیش از آن است. اما بخشی از آن نیز در طول سفر اتفاق می افتد به این معنا که می توانید با صرفه جویی و کاهش هزینه ها، بودجه خود را برای سفر مدیریت کنید. بنابراین در این مقاله به هر دو مورد می پردازیم و پیشنهادهایی برایتان داریم:

روش های پس انداز برای تامین هزینه های سفر

اگر دلتنگ سفر هستید و بودجه کافی ندارید، باید با روش های صرفه جویی و پس انداز آشنا شوید. حتما لازم نیست به خودتان سخت بگیرید، گاهی پس انداز کردن کار بسیار ساده ای است. بهتر است مدتی بر روی مخارج خود تمرکز کنید و ببینید معمولا چه مبلغی بابت چه چیز هزینه می کنید. شاید به این ترتیب الگوی مصرف خود را پیدا کنید و سپس بتوانید آگاهانه تر هزینه ها را کنترل کنید. اما برخی از روش های پس انداز کردن شامل موارد زیر است:

محاسبه هزینه ها و الگوی مصرف
محاسبه هزینه ها و الگوی مصرف

۱- بخشی از درامد خود را به کارت دیگری منتقل کنید.

این پیشنهاد شاید ساده به نظر برسد اما به شدت در پس انداز کردن شما موثر است. وقتی مبلغی که در کارت دارید کمتر از کل حقوق شما باشد، ناخودآگاه هزینه های خود را بر همان اساس مدیریت می کنید. انتقال مبلغی از درامد به کارتی دیگر که برای پس انداز است، روشی کاربردی است. بهتر است کارتی که برای پس انداز در نظر گرفته اید را با خود همراه نداشته باشید و آن را در خانه بگذارید. به این ترتیب پس از چند ماه خواهید دید که چقدر کارت دومتان موجودی بالایی دارد. تحت هر شرایطی خود را از استفاده از آن منع کنید.

۲- حذف هزینه های غیرضروری

منظور از هزینه های غیر ضروری می تواند برای هر کس متفاوت باشد. این هزینه ها برای هر کدام از ما یک معنایی دارد. شاید بیش از حد اهل خرید کردن، کافی شاپ رفتن، یا مهمانی رفتن باشید. شاید هم تفریحات گرانی دارید که می توانند با تفریحات کم هزینه تر جایگزین شوند. برای مثال به جای این که هر آخر هفته را به رستورانی لوکس بروید، می توانید چند بار هم به رستوران های معمولی تر بروید. همچنین به جای این که هر روز در کافی شاپ قهوه بخورید، یک ماگ همراه خود داشته باشید و قهوه تان را خودتان آماده کنید.

کاهش هزینه های غیر ضروری آسیبی به زندگی شما نمی زنند اما به راحتی می توانند موجب شوند تا پس از مدتی بتوانید همان مبالغ را در سفر خرج کنید. در هر حال آن مبلغ صرف تفریح و لذت شما می شود.

انواع دورکاری
انواع دورکاری

۳- داشتن یک کار پاره وقت و یا دورکاری

امروزه بساری از افرادی که شغل ثابت دارند، دارای یک کار پاره وقت و یا پروژه های دورکاری نیز هستند. افزایش هزینه های زندگی و التبه توسعه تکنولوژی،  این امکان را فراهم کرده تا بتوانید هنگامی که به صورت حضوری در شرکت یا اداره خود نیستید، به نحوی درامد داشته باشید. توانمندی های خود را دست کم نگیرید. حتی تایپ کردن و یا فروشندگی هم می تواند موجب شود تا درامدی به جز درامدی که از کار ثابت دارید، کسب کنید.

مطالب مرتبط:

شاید لازم است بیشتر به این موضوع فکر کنید. سری به آگهی های استخدام بزنید و ببنید آیا موردی مناسب پیدا می کنید؟ چه در خانه و چه بیرون از خانه، همیشه کارهایی برای انجام هست!

۴- فروش وسایل دسته دوم

شاید وقت آن رسیده تا از شر وسایل قدیمی که گوشه کمد خاک می خورند، راحت شوید. همه ما وسائلی درایم که زیاد استفاده نکرده ایم و تقریبا نو هستند، اما به هر دلیل دیگر برای ما استفاده ندارند. این وسایل را پیدا کنید و در سایت ها و پلت فرم هایی که قابلیت ثبت کالا برای فروش را دارند، ثبت کنید. خواهید دید که به راحتی هم کمد خود را خلوت می کنید، هم فردی پیدا خواهد شد که آن وسیله را لازم دارد و هم بخشی از هزینه سفر خود را تامین می کنید.

پیاده روی در خیابان
پیاده روی در خیابان

۵- پیاده روی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی

پیاده روی یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که به طور روزانه باید انجام شود. نقش پیاده روی در سلامتی نیازی به تاکید ندارد. اما موضوع مهم دیگر این است که با پیاده روی هم سالم می مانید و هم در مخارج خود صرفه جویی می کنید.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی هم، ضمن محافظت از محیط زیست، تاثیر بسیاری در کاهش هزینه های شما دارد. به این ترتیب برای سفر پس انداز خواهید کرد.

۶- زمانی که مردم کمتر سفر می کنند، انتخاب کنید.

فصولی از سال هستند که استقبال کمتری از سفر می شود. فصول پر سفر، هزینه ها بیشتر است و هزینه ها و اقامتگاه ها هم گران تر می شوند. از سوی دیگر در فصل هایی که سفر کمتر است، علاوه بر این که قیمت ها ارزان تر هستند، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه نیز بیشتر می شوند. شاید در این مواقع، صنوف مرتبط با گردشگری به استقبال مسافران می روند و به هر ترتیبی شده قصد جذب شما را دارند.

کمپ در سفر
کمپ در سفر

کمپ زدن، آشپزی، خرید کردن از جاهایی که کالاهای ارزان تر دارند و غیره نیز از دیگر روش های کاهش هزینه ها است.

با این که سفر کردن، فعالیتی نسبتا پر هزینه است، اما می تواند با کمترین هزینه، برای همه امکان پذیر باشد. شما چه پیشنهاد برای تامین هزینه سفر و کاهش هزینه ها دارید؟

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×