» گوناگون » اطلاعات کامل درباره هتل ها و انواع آنها
هتل پانسیون
گوناگون

اطلاعات کامل درباره هتل ها و انواع آنها

۹ مرداد ۱۳۹۶ 6۱1,672

شاید در سفر و به هنگام مراجعه به اماکن اقامتی، این پرسش برای شما بارها پیش آمده که اصطلاحاتی که درباره هتل ها به کار می برند به چه ‏معنایی است. مثلا تفاوت متل با هتل‎ در چیست، هر یک چه ویژگی هایی دارند و چه امکاناتی را برای میهمانان خود ارائه می دهند.

وبلاگ اقامت ۲۴ تلاش کرده در ‏این مطلب به تمامی ابهامات شما درباره انواع اماکن اقامتی پاسخ داده تا با اطلاعات کامل تری نسبت به قبل، بتوانید راهی سفر شده و محل اقامت خود را به خوبی انتخاب کنید.

 

مقاله مرتبط : “درجه بندی انواع هتل ها بر حسب ستاره

 

مقاله مرتبط : “قوانین رزرو هتل های ایران

 

آشنایی با انواع هتل :

 

متل

‏‏‏‏متل تلفیقی از دو واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ بوده و اساساً ماهیت بین راهی داشته و معمولا خارج از شهرها قراردارد. ‏متل، به هتلی گفته می شود که در آن مسافران می توانند با خودروی شخصی وارد آن شده و حتی خودرو را مقابل درب اتاق ‏خود پارک نمایند.

 

متل
متل تلفیقی از دو واژه ‏Motor‏ و ‏Hotel‏ بوده و اساساً ماهیت بین راهی دارد

 

یکی از مشخصه های اصلی متل ها، عدم وجود لابی در آنهاست، چرا که میهمانان به محض وارد شدن به متل، ‏بدون نیاز به پیاده شدن، کلید اتاق خود را از رسپشن دریافت کرده و مستقیماً به سمت اتاق خود رانندگی می نمایند.‏‏‏‏ ‏‏ ‏ ‏

 

هتل پانسیون

این گونه هتل ها در شهر واقع شده و تعدادی اتاق، سالن غذاخوری، کتابخانه، سالن ‏مطالعه و اتاق تلویزیون درآن پیش بینی و آماده شده است. اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارند، یا از کمترین و اولیه ترین ‏امکانات برخوردار هستند.

 

هتل پانسیون
اتاق های پانسیون معمولا یا هیچ امکاناتی ندارند، یا از کمترین و اولیه ترین ‏امکانات برخوردار هستند.

 

معمولا در اتاق های پانسیون، حمام اختصاصی وجود دارد. پانسیون معمولاً اتاق را به صورت ماهانه و ‏یا سالانه اجاره داده و دیگر مشتریان خارج از هتل را برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس، معمولاً سالن غذاخوری ‏پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظرگرفته می شود. در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود داشته و مسافران می بایست در ‏ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سرمیز حاضر شوند. همچنین تا ساعت مشخصی از شب درب ورودی پانسیون باز است.‏ ‏ ‏ ‏

 

هتل آپارتمان

هتل مکانى است براى اقامت تا در آن از مسافر پذیرایى شود. حال اگر امکان پذیرایى در هتل کاهش یابد ، هتل آپارتمان شکل می ‏گیرد. در هتل آپارتمان ها وسایل آشپزى وجود دارد و افرادی که مایلند خود، غذایشان را طبخ کنند، میتوانند از این امکانات استفاده نمایند. اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می تواند با هتل تسویه حساب ‏نموده و آنجا را ترک نماید . بر خلاف هتل ها که دارای شرایط سختی هستند هتل آپارتمان ها دارای انعطاف پذیری بالائی بوده و ‏انواع بسیار متفاوتی دارند .

 

انواع هتل ها
اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه ‏به اجاره آپارتمان است

 

این مکان ها، معمولاً شبیه هتل ها ساخته می شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان هستند. دوره اقامت در آنها ‏بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است. معمولاً قیمت آنها از هتل های هم ردیف پایین تر است. مسافرینی که در ‏آن اقامت می گزینند، آن را به مثابه خانه خود انگاشته که موقتاً از محل اصلی زندگی آنها به دور است. بنابراین هرآنچه که در ‏خانه فراهم است ممکن است در هتل آپارتمان نیز فراهم باشد. ‏ ‏ ‏

 

ریزورت هتل

ریزورت هتل ها یا هتل های مخصوص استراحت ، دارای امکاناتی لوکس هستند که معمولا در کنار ساحل، چشمه های آبگرم یا ‏جاذبه هایی نظیر پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند.

 

انواع هتل ها
ریزورت هتل ها معمولا کنار ساحل، چشمه های آبگرم، پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند.

 

تفاوت ریزورت ها و هتل ها در موقعیت آنها ، امکانات ، تفریحات و ‏خدماتی است که ارائه می شود. ریزورت ها معمولا فضای بزرگتری نسبت به هتل ها دارند و تفریحات متنوع تری از قبیل پارک آبی یا استخرهای بزرگ روباز را در اختیار ‏میهمانانشان قرار می دهند.‏ ‏ ‏‏‏ ‏

 

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

۲.۸/۵ - (۱۰ امتیاز)

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. ناشناس

    سلام.مطالب سایت عالیه.ممنون از سایت مفید شما.به امید توفیق روزافزون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×