بنر دسکتاپ هتل های نوروزی 1403 بلاگ
» اخبار گردشگری » چگونه بلاگر سفر موفقی باشیم؟
شبکه های اجتماعی و بلاگر های سفر
اخبار گردشگری

چگونه بلاگر سفر موفقی باشیم؟

۷ خرداد ۱۳۹۹ 19۰1,784

بلاگر سفر بودن ویژه افراد ماجراجویی است که به سوی ناکجاها، دل به کوه و جاده می زنند. این ها کلی حرف برای گفتن دارند و دست بر قضا قلمی روان برای نوشتن. شاید شما هم از مدت ها پیش، زمانی که کودک بودید، عادت به نوشتن خاطرات خود داشتید. بسیاری از ما با خواندن خاطراتمان، به گذشته ها سفر می کنیم و از این که خاطرات خود را ثبت کرده ایم، راضی به نظر می رسیم.

خاطرات سفر
خاطرات سفر

این روزها شاید تعداد بلاگرهای سفر بیشتر شده است. با این حال مقصود همه آن ها از نوشتن، جذب مخاطب نیست. گاهی برخی بلاگرها به دنبال جذاب بودن مطالبشان برای مخاطب نیستند و بلاگر بودن برایشان صرفا به معنای نوشتن خاطرات و تجربیات سفر است.

با این حال بسیاری از مردم هنگامی که تصمیم به سفر می گیرند، ترجیح می دهند مقصد خود را با جستجوی مطالب بلاگرهای سفر تعیین کنند. برخی از این مطالب انقدر کاربردی هستند که حتی برای پیدا کردن جاهای دیدنی، هزینه سفر، رستوران ها و هتل های مطمئن، نحوه دسترسی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی هم همین بلاگر ها مکان های بکری را معرفی می کنند که خیلی از ما تا کنون از آن ها بی خبر بوده ایم.

عکاسی و بلاگر سفر
عکاسی و بلاگر سفر

خلاق بودن از مهم ترین مواردی است که موجب محبوبیت بلاگر ها می شود. این خلاقیت می تواند در سبک نوشتن، نوع محتوا و نحوه برقراری ارتباط با مخاطب باشد. اگر قصد دارید یک بلاگر سفر موفق باشید، به خاطر داشته باشید که خلاقیت و متفاوت بودن، رمز موفقیت شما است. راستی، خلاقیت به معنی عجیب و غریب بودن نیست، راحت خودتان باشید. همه ما به اندازه کافی باهم متفاوت هستیم.

چگونه شروع کنیم تا بلاگر سفر شویم؟

اگر به طور معمول، زیاد سفر می کنید و اشتیاقی هم برای نوشتن دارید، شما هم می توانید به عنوان یک بلاگر سفر، راهنمای دیگران باشید. بلاگر بودن هم مانند هر کار دیگری، فوت و فن های خودش را دارد. برای این که نوشته ها و مطالبتان دیده شود، باید اصول آن را بدانید.

بلاگر سفر
بلاگر سفر

چگونه بنویسیم؟

سعی کنید مطالبتان روان و ساده باشد. از پیچیده کردن مطالب پرهیز کنید. هر چقد جملات، کوتاه تر و کلمات آسان تر باشند، مخاطب راحت تر و طولانی تر شما را دنبال خواهد کرد.

مطالعه کنید

برای خوب نوشتن، ابتدا باید متون و مطالب خوب مطالعه کنید. با خواندن کتاب، می توانید فنون نوشتن و موجز سخن گفتن را یاد بگیرید. یادتان باشد که نوشتن کار هر کسی نیست. نوشتن مهارتی است که ابتدا نیاز به مطالعه دارد. کتاب های خوب با محتوای غنی بخوانید. مطمئن باشید که مطالعه، به مرور بر روی نوشتن شما تاثیر می گذارد.

انتخاب نام

شما برای انتشار مطالبتان به یک پیج اینستاگرام یا یک بلاگ احتیاج دارید. انتخاب نام مناسب و مرتبط با سفر، اولین گام برای معرفی شماست. اگر بلاگر سفر هستید توجه داشته باشید که قرار است نام پیج یا بلاگ شما برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اگر قرار است که دهان به دهان بچرخد، باید نامی باشد که آسان در خاطر بماند.

سبک نویسندگی خودتان را داشته باشید

حالا که می خواهید بلاگی متفاوت داشته باشید، برای خودتان هویتی مجزا قائل شوید. از متفاوت بودن نترسید و با زبان خودتان صحبت کنید. قرار نیست از سبک و سیاق دیگران تقلید کنید که در آن صورت، دیگر چه نیازی به بلاگ شما خواهد بود؟

عکاسی سفر
عکاسی سفر

محتوای ارزشمند و کاربردی

دنبال کنندگان شما نیاز دارند تا از نوشته های شما، اطلاعاتی به دست آورند که در مطالب دیگر وجود ندارد. اگر برایتان مهم است که جذاب باشید، باید مطالب کاربردی بنویسید. درست است که خاطرات شما می توانند جذاب باشند، اما باید برای مخاطب فایده هم داشته باشد. لازم است خواننده از مطالب شما اطلاعاتی مفید و کاربردی دریافت کند. می توانید خود را جای مخاطب قرار دهید و ببنید از نویسنده چه می خواهید. سعی کنید به پدیده ها، از زاویه ای متفاوت نگاه کنید و خواننده را غافلگیر کنید.

در مطالب تان پیشنهادهای مفید به خواننده ارائه کنید. مثلا این که چطور مراقب سلامتی اش باشد، یا چطور هزینه هایش را کاهش دهد. همچنین ارائه اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی، هتل ها، غذاهای محلی، آداب و رسوم، مراحل گرفتن ویزا، فاصله ها، وسائل نقلیه و غیره نیز می توانند مطلب شما را کاربردی تر و جذاب تر کنند.

مطالب مرتبط:

اما نکته مهم دیگر این است که تصاویر و ویدئوها از مهم ترین محتواهای شما هستند. عکس ها و ویدئو های با کیفیت می توانند وجه تمایز شما با دیگران باشند. آن را جدی بگیرید.

اپلیکیشن های سفر
اپلیکیشن های سفر

ارائه اطلاعات به روز

معرفی فناوری های مرتبط با سفر، سایت ها و اپلیکیشن های متفاوت، می توانند از جمله مطالبی باشند که پیج تا بلاگ شما را جذاب تر می کند. اپلیکیشن های می توانند نقشی موثر در بهبود کیفیت سفر داشته باشند. بنابراین از معرفی و آموزش کار با سایت ها و اپلیکیشن های سفر برای کاربردی تر کردن مطالبتان غافل نشوید.

مطالب مرتبط:

از سوی دیگر، معرفی تجهیزات سفر که برخی از آن ها جدید هستند و ممکن است کمتر شناخته شده باشند، برای مخاطبان جذاب است. به طور کلی یکی از فعالیت های شما برای جذاب تر بودن، می تواند ارائه اطلاعات جدید و به روز از دنیای سفر باشد.

تکنولوژی سفر
تکنولوژی سفر

دنبال کردن بلاگرهای موفق

قرار نیست با دنبال کردن بلاگر های سفر، شبیه آن ها شوید. اما نحوه عملکرد آن ها می تواند باعث ایحاد جرقه های خلاقانه ای در ذهن شما شود. می توانید از بلاگرهای موفق و پرطرفدار، ایده بگیرید، اما سبک خودتان را داشته باشید.

همچنین می توانید با دیگر بلاگرها در تعامل باشید. گاهی هم برایشان پست مهمان بگذارید یا از آن ها دعوت کنید تا در بلاگ شما بنویسند.

تعامل بلاگر سفر با مخاطبان

باور کنید بسیار جذاب است که یک بلاگر پاسخی دوستانه به مخاطبانش بدهد. فاصله گرفتن یا سخت پاسخ دادن به مخاطب، اصلا اتفاق خوشایندی نیست. اگر می خواهید مخاطبان را در بلاگ خود حفظ کنید، آن ها را دوستان خود بدانید. خود را جای آن ها قرار دهید و متناسب با نیاز آن ها مطلب بگذارید.

ممکن است مخاطب از شما بخواهد تا هتل محل اقامت خود را معرفی کنید یا بگویید کدام رستوران توجه شما را جلب کرده. ممکن است تمایل داشته باشد تا هزینه خود را کنترل کند یا سفری لاکچری داشته باشد. مخاطب دوست دارد با شما مشورت کند و شما هم هر چه می دانید را به راحتی در اختیار او قرار دهید.

یک نکته مهم، جلب اعتماد خوانندگان است. کاری کنید که حرف شما برای آن ها سند باشد و اگر دنبال جوابی برای سوال خود هستند، به سراغ شما بیایند.

شبکه های اجتماعی و بلاگر های سفر
شبکه های اجتماعی و بلاگر های سفر

شبکه های اجتماعی فعال داشته باشید

این که دسترسی مخاطب به شما، از چند کانال امکان پذیر باشد بسیار مهم است. هر کدام از ما با یکی از شبکه های اجتماعی راحت تر هستیم یا بیشتر از آن استفاده می کنیم. بنابراین سعی کنید برای همه نوع مخاطب، در دسترس باشید. به این ترتیب هم مخاطب بیشتری جذب می کنید و هم آن ها را بیشتر حفظ می کنید.

آموزش ببینید

بلاگر بودن، تنها به داشتن یک وبلاگ و مطلب گذاشتن در آن خلاصه نمی شود. اگر می خواهید یک بلاگر موفق باشید لازم است فنون آن را بیاموزید. وبلاگ نویسی هم مانند هر کار دیگری قواعدی دارد که تاثیر بسیاری بر دیده شدن آن می گذارد.

رعایت اصول سئو (SEO) مهم ترین گام برای امتیاز گرفتن از سوی گوگل است. اگر می خواهید در موتورهای جستجو دیده شوید، باید این قواعد و تکنیک ها را رعایت کنید. همچنین برای فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز، باید اصولی را رعایت کنید. هشتگ گذاری و استفاده از تگ ها، قواعد خاص خودشان را دارند.

تکنیک های نوشتن را نیز بیاموزید. برای یادگرفتن این موارد هم لازم است مطالعه کنید و سری به منابع گوناگون بزنید. شاید لازم باشد در یک یا چند کلاس هم شرکت کنید. به خاطر داشته باشید که برای حرفه ای بودن، همیشه خیلی چیزها هست که باید یاد بگیرید. هیچکس از ابتدا حرفه ای نیست.

اگر اهل سفر هستید، دستی بر قلم دارید و عکس های خوبی از مناظر و جاهای دیدنی ثبت می کنید، از همین امروز شروع کنید. شاید قرار است بلاگر سفر معروفی شوید!

خلاق باشید

سعی کنید مطالبی که قرار است با دیگران به اشتراک می‌گذارید تکراری و مشابه منابع دیگر نباشند. در نوشتن و توضیح دادن راجب جنبه‌های مختلف سفرهای خود خلاقیت داشته باشید و محتوا متفاوتی ارائه بدهید. مخاطبان به دنبال اطلاعات منحصر بفرد هستند و مطالب جدید را بیشتر می‌پسندند. برای مثال توضیحات خود را به زبان ساده و روان ارائه دهید و از شوخی‌ها و خلاقیت‌های طنز زیبا استفاده نمایید.

تبلیغات زیاد انجام ندهید

با پشتکار و صبر زیاد بعد از مدتی که به عنوان بلاگر سفر موفقی شناخته شوید، ممکن است افراد و برندهای مختلف درخواست تبلیغات اینستاگرام از طریق شما را داشته باشند. درست است که از این روش می‌توانید درآمد خوبی کسب نمایید اما زیاده روی در تبلیغات باعث بدبینی مخاطبان و کم شدن میزان محبوبیت شما خواهد شد. از این رو برای تبلیغات حساسیت به خرج دهید و دقت نمایید برای افراد و برندها و محصولات معتبر تبلیغ نمایید و توجه کنید نوع فعالیت شما از معرفی اماکن دیدنی و سفرها به تبلیغات محض تغییر نکند.

۳.۷/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×