» گوناگون » بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر
بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر
گوناگون

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ 15۰2,119

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در سفرهای خارجی با آن مواجع می شویم، عدم تسلط به زبان مقصد می باشد که گاهی مشکلات زیادی را به همراه دارد. در دنیای پر از پیشرفت و تغییر امروز، اپلیکیشن های مترجم سفر، بهترین گزینه برای داشتن سفری کاملا آسوده می باشد که نمونه های بسیار موفقی از آنها توسط شرکت های مختلف معرفی شده است. اپلیکیشن های مترجم سفر تنوع بسیار بالایی دارند اما برخی از آنها دارای قابلیت های زیادی می باشد که درست مانند راهنمای سفر همراه شما خواهند بود.


برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن های مترجم سفر، در ادامه با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “در سفرهای خارجی چه مواردی را نباید انجام دهیم؟

مقاله مرتبط : “درآمدزایی در سفر

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

ویژگی های مهم اپلیکیشن های مترجم سفر

قبل از انتخاب اپلیکیشن های مترجم سفر، باید ویژگی های هر یک را بررسی و در نهایت گزینه ی مناسب را بر روی گوشی های تلفن همراه نصب کرد. یک برنامه مترجم سفر در مرحله اول باید از زبان مقصد و مبدا پشتیبانی کند تا مفید باشد. به عنوان مثال اگر به زبانی جز فارسی تسلط ندارید باید بدنبال مترجم سفر با پشتیبانی از این زبان باشید. در غیر این صورت هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. اما اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید در این صورت براحتی می توانید از اکثر این برنامه ها استفاده کنید چون اغلب آنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می کنند.
دومین ویژگی ای که یک برنامه مترجم سفر را از سایرین مجزا میکند، ارائه ی سرویس به صورت آفلاین می باشد. واقعیت این است که به هر گوشه از دنیا که سفر کنید، حتی پیشرفته ترین کشورها، باز هم ممکن است در برخی از مواقع به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

مترجم سفر با پشتیبانی از زبان فارسی

قبل از معرفی بهترین برنامه های مترجم سفر که در تمام دنیا شناخته شده می باشند، بهتر است به گزینه هایی اشاره کنیم که زبان فارسی را هم پشتیبانی می کنند. این برنامه ها عبارتند از:

گوگل ترنسلیت

اگر کمی با زبان و ترجمه ی متنوع از زبان های مختلف آشنایی داشته باشید، بدون شک با نام گوگل ترنسلیت آشنا هستید و از محبوبیت آن مطلع می باشید. گوگل ترنسلیت در رتبه ی اول برنامه های مترجم سفر قرار گرفته است که خدمات خود را به صورت کاملا آنلاین ارائه می دهد. البته گوگل ترنسلیت برای حدود ۵۹ زبان خدمات را به صورت آفلاین در دسترس قرار داده است. قابلیت هایی مانند ترجمه متون روی تصاویر و صدا و همچنین اصلاح اشتباهات موجود در ترجمه توسط کاربران از جمله ویژگی های خوب این مترجم سفر می باشد.

iTranslate

در کنار اغلب برنامه های مترجم سفر که سرویس های خود را به صورت آنلاین ارائه می دهند، iTranslate نه تنها از زبان فارسی پشتیبانی می کند، بلکه آفلاین نیز می باشد. البته لازم است بدانید که استفاده از تمام خدمات این برنامه نیاز به پرداخت هزینه دارد، اما نسخه رایگان آن نیز می تواند تا حد زیادی مفید باشد.

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

مایکروسافت ترنسلیتور

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر که رقیب اصلی گوگل ترنسلیت می باشد، محصولی از شرکت مایکروسافت است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. از جمله ویژگی های مطلوب این برنامه می توان به ترجمه متن، تصاویر و همچنین صدا اشاره نمود و برای ۱۰ زبان مختلف، امکان مکالمه و تشخیص گفتار را نیز در بر میگیرد. لازم به ذکر است که مایکروسافت ترنسلیتور دارای دو نسخه ios و اندروید می باشد و در نتیجه برای تمام دستگاه های تلفن همراه با این سیستم عامل و همچنین اپل واچ ها کاربرد دارد.

Triplingo

هر یک از برنامه های مترجم سفر دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و در Triplingo امکان استفاده از مترجم در حالت عامیانه و رسمی قرار گرفته است که در بسیاری از مواقع کاربری و موثر خواهد بود. این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios به صورت رایگان در دسترس می باشد. البته لازم به ذکر است که نسخه رایگان آن دارای محدودیت هایی می باشد.

مترجم سفر بدون پشتیبانی از زبان فارسی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، بیشتر برنامه های مترجم سفر از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند و برای استفاده از آنها باید به زبان دیگری مانند زبان انگلیسی مسلط باشید. از جمله مترجم های زبان با این ویژگی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

Say hi

این برنامه بیشتر از اینکه یک مترجم سفر باشد، در واقع نوعی راهنمای سفر آنلاین و بسیار کاربری می باشد که شرایط ایده آلی را برای کسب اطلاعات مفید از مقصد مورد نظر ارائه می دهد. با sayhi می توانید افراد محلی و بومی هر منطقه را که در فاصله ی کمی با شما هستند جستجو نموده و با آنها وارد گفتگو شوید. در نتیجه در کنار ترجمه می توانید اطلاعات مفیدی از مقصدتان بدست آورید. از نقاط ضعف این برنامه می توان به عدم ارائه خدمات آفلاین و همچنین نداشتن نسخه اندروید اشاره نمود.

Speak and translate

اگر به دنبال مترجم سفر با قابلیت ترجمه ی صوت و صدا هستید، Speak and translate می تواند گزینه ی مناسبی باشد. البته این بدان معنا نیست که ترجمه نوشتاری در آن وجود ندارد، شما می توانید براحتی متن های مورد نظر را تایپ کنید و با انتخاب زبان مقصد ترجمه آن را دریافت نمایید. تمام خدمات این برنامه به صورت آنلاین در دسترس می باشد و این یک نقطه ی ضعف می باشد.

Waygo

یکی از کارهای اجتناب ناپذیر در سفر، مخصوصا در سفرهای خارجی رفتن به رستوران و خوردن غذاهای متنوع می باشد. تنوع بالای غذاها و ناآشنا بودن نام ها و عدم اطلاع از ماهیت اصلی آنها از جمله مشکلات  رایج در رستوران ها می باشد که خوشبختانه با Waygo این مشکل برطرف شده است. کافیست این برنامه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید تا منوی غذا را برایتان ترجمه کند و با خیالی آسوده غذای مورد نظر را سفارش دهید.

ترنسلیت ویس

کاربران و دوستداران آیفون اگر بدنبال مترجم صوتی خوب و پیشرفته می باشند، می توانند به ترنسلیت ویس نیز فکر کنند. این مترجم سفر همان طور که از نامش مشخص است صوت را به ۴۰ زبان مختلف ترجمه می کند و تنوع بالا در تعداد زبان ها از جمله ویژگی های خوب این برنامه می باشد.

پاپاگو (Papago)

پاپاگو یک برنامه ترجمه برای افرادی است که به آسیای شرقی سفر می‌کنند. اپلیکیشن پاپاگو تمرکز بر روی زبان‌های آسیایی دارد. این اپلیکیشن کلمات و جملات مختلف را بین زبان‌های انگلیسی، کره‌ای، ژاپنی، چینی، اندونزیایی، ویتنامی، تایلندی ترجمه می‌کند. از زبان‌های غیر آسیایی که در این اپلیکیشن گنجانده شده است می‌توان به زبان‌های روسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی اشاره کرد.

در این اپلیکیشن امکان ترجمه تصویری، متنی و صوتی وجود دارد. علاوه بر این با کمک این اپ می‌توانید یک مکالمه دو زبانه هم داشته باشید. از این طریق دو نفر به طور هم‌زمان می‌توانند صحبت کنند و اپلیکیشن به طور اتوماتیک هر زبان را به زبان مقابل ترجمه می‌کند. پاپاگو دارای یک دیکشنری و کتاب عبارت‌های ضروری شامل کلمات و اصطلاحات عامیانه و پرکاربرد و لغات خاص نیز می‌باشد. این اپلیکیشن را رایگان از گوگل پلی و آی‌تیونز می‌توانید دانلود کنید.

ویرا Vira

اگر قصد دارید به یک کشور خارجی سفر کنید می‌توانید از اپلیکیشن مترجم ویرا که از ۲۴ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند، استفاده نمایید. محیط این نرم افزار سه بخش مترجم، دیکشنری و دفترچه لغات دارد و کاربری آن بسیار راحت و آسان است. همچنین مترجم ویرا از قابلیت تلفظ صورتی نز برخوردار است و می‌تواند جملات را نیز ترجمه کند.

در این اپلیکیشن بیش از ۵۰ هزار جمله پیش فرض به زبان‌های مختلف در نظر گرفته شده است که براساس موضوعات گوناگون دسته بندی شده‌اند. شما می‌توانید قبل از سفر کلمات و جملات خاص و پرکاربرد به زبان کشور مقصد را آماده و در این نرم افزار ذخیره کنید تا کار راحتتری برای ترجمه در سفر داشته باشید.

این اپلیکیشن رایگان نیست و و برای فعال سازی تمام زبان‌های آن باید هزینه لازم را پرداخت کنید.

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×