» دانستنی‌های سفر » سوژه های عکاسی در سفر
عکاسی در سفر
دانستنی‌های سفر

سوژه های عکاسی در سفر

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ 7۰1,618

حتما بار ها عکاسی در سفر را تجربه کرده اید. ثبت لحظات و خاطرات، بخشی از فعالیت های هیجان انگیز سفر است. چشم انداز های طبیعی و آثار باستانی زیبا در مناطق مختلف دنیا، ارزش این را دارند تا زمانی را به جمع آوری مجموعه ای از تصاویر بپردازید تا بتوانید بعد ها، بار ها و بار ها لحظات سفر را مرور کنید.

عکاسی در سفر
عکاسی در سفر

البته میزان تمرکز بر عکاسی باید متناسب نوع سفر شما باشد. برای مثال اگر سفر شما همراه دیگران است و به صورت خانوادگی و یا بسیار دوستانه انجام می شود، زیاده روی در عکاسی می تواند موجب نارضایتی همراهانتان شود. اما در صورتی که سفر را به نیت عکاسی انجام می دهید و با افرادی که به عکاسی علاقه مند هستند همراهید، می توانید با خیال راحت بر عکاسی متمرکز شوید و از آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط: عکاسی موبایل : بهترین نکته ها و آموزش

امروزه تلفن های همراه با دوربین های با کیفیت این امکان را به شما می دهند تا در هر زمان و مکانی، به راحتی عکاسی کنید. نوشتن خاطرات سفر یا سفرنامه نویسی، وقتی چند عکس هم ضمیمه آن شود، لذت بخش تر می شود. اما انتخاب سوژه عکاسی در سفر هم نیاز به دقت دارد. می دانید برای عکاسی در سفر باید چه نکاتی را رعایت کنید و چه سوژه هایی را انتخاب کنید؟

برای پاسخ دادن به این سوال، با این مقاله همراه ما باشید. فرقی نمی کند که دوربین حرفه ای داشته باشید، یا با دوربین تلفن همراه خود عکاسی کنید، مهم این است که عکس های خوبی را ثبت کنید.

مطلب مرتبط: چطور میشه با یک دوربین قدیمی هم عکس های خوبی گرفت؟

تجهیزات عکاسی
تجهیزات عکاسی

تجهیزات عکاسی در سفر

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در سفر، بستگی به سوژه ها دارد. اما برخی موارد را برای هر نوع عکاسی می توان رعایت کرد. این موارد شامل:

  • شارژر باتری دوربین
  • سه پایه عکاسی
  • محافظ و پاک کننده لنز دوربین برای قابل استفاده بودن در هر شرایط آب و هوایی
عکاسی سفر
عکاسی سفر

نکته هایی برای عکاسی

به منظور آمادگی برای عکاسی در سفر، می توانید پیش از سفر و در حین سفر، اقداماتی را انجام دهید.

 پیش از سفر

پس از انتخاب مقصد سفر و پیش از حرکت، شهر یا کشور مورد نظر را شناسایی کنید و مطالعه ای در ارتباط با ویژگی های آن داشته باشید. این ویژگی ها می تواند شامل آب و هوا، جاذبه های معماری، طبیعت، آثار باستانی و اماکن تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم، رستوران ها، هتل ها و غیره باشد.

با بررسی دقیق مقصد، می توانید تجهیزات مناسب را برای عکاسی و سفر خود شناسایی کنید. برای رفتن به مکان ها و جاذبه های گردشگری، برنامه ریزی کنید تا هم از اتلاف وقت جلوگیری کنید و هم جایی از قلم نیفتد.

عکاسی
عکاسی

حین مسیر

از لحظه ای که به نیت سفر از خانه خارج می شوید، می توانید عکاسی را آغاز کنید. با دقت به اطراف خود نگاه کنید تا سوژه ها را بیابید. حتی تاخیر در پرواز هواپیما و پرسه زدن در فرودگاه هم می تواند سوژه هایی برای عکاسی برایتان ایجاد کند. زوایای مناسب را پیدا کنید و تصاویری زیبا ثبت کنید. اما سفر زمینی سوژه های عکاسی بیشتری را برای شما خلق خواهد کرد. سوژه های طبیعی قطعا جذابیت بیشتری برای عکاسی دارند.

سوژه های عکاسی در سفر

اگر پیش از سفر، مطالعه ای درباره شهر یا منطقه مقصد داشته باشید، سوژه های عکاسی را بهتر پیدا خواهید کرد و در زمان هم صرفه جویی می شود. این سوژه ها می توانند مناظر طبیعی، بنا های منطقه و معماری خاص آن، غذاهای محلی، فرهنگ و آداب و رسوم، فستیوال ها، پوشش مردم محلی و صنایع دستی آن جا باشد.

از چه چیز هایی عکاسی کنیم؟

طلوع و غروب خورشید، مناظر بکر و منحصر به فرد و خانه های قدیمی که در دل طبیعت قرار گرفته اند، از جمله سوژه هایی هستند که همیشه طرفداران بسیاری را به خود جذب می کنند. فراموش نکنید برای عکاسی منظره، بهتر است از لنز واید استفاده کنید تا این امکان را داشته باشید که فضای بیشتری را در کادر بگنجانید.

سوژه عکاسی در سفر
سوژه عکاسی در سفر

بناهای قدیمی یا معماری مدرن در شهر ها و کشور های دیگر هم می تواند سوژه جالبی برای عکاسی عکاسان آماتور یا حرفه ای باشد. کادر بندی مناسب، نکته ای است که می تواند هر عکس را با هر سوژه ای زیبا تر کند. از انجام کار تکراری و یا تقلید از عکاسان دیگربپرهیزید.

سوژه عکاسی سفر
سوژه عکاسی سفر

از دیگر گزینه های جذاب و خوشمزه، عکاسی از غذاهای محلی است. رنگ و لعاب متفاوت غذا ها، چیدمان و محل سرو غذا هم می تواند جالب باشد.

مطلب مرتبط: گردشگری غذا : لیست بهترین مقاصد

ثبت مراسم خاص و فستیوال ها هم می تواند جنبه مستند سازی داشته باشد و هم هیجان انگیز باشد. به منظور پوشش دادن همه ابعاد مراسم، می توانید مجموعه ای از عکس تهیه کنید. لباس پوشیدن، تهیه غذاها، آداب و تشریفات خاص در مراسم سوژه های خوبی برای عکاسی هستند.

سوژه های عکاسی در سفر
سوژه های عکاسی در سفر

اما بخش مهمی از جاذبه های سفر می تواند صنایع دستی باشد که حکایت از اقتصاد و هنر و فرهنگ مردم آن دیار دارد. کارگاه های ساخت و مکان های فروش این محصولات می توانند فضای خوبی برای عکاسی باشند.

 

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

 

 

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×