» دانستنی‌های سفر » بیماری در سفر
بیماری در سفر
دانستنی‌های سفر

بیماری در سفر

۳۰ آبان ۱۳۹۷ 10۰1,589

یکی از مسائلی که همواره گردشگران با آن درسفر های خود درگیر بوده و سبب شده تا روزهای خاطره انگیز سفر جای خود را به زمان هایی کسل کننده و ناخوشایند بدل شود موضوع بیماری در سفر است. گردشگران به دلایل مختلف در زمان راهی شدن به سفر دچار بیماری های مختلف شده و همواره با این سوال که چرا همیشه در سفر افراد بیمار می شوند مواجه هستند.

برای اینکه پاسخ این سوال که چرا گردشگران همیشه در سفر بیمار می شوند را پیدا کنید، با وبلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

مقاله مرتبط : “باید ها و نباید های سفر در هنگام بارداری”

مقاله مرتبط : “دلیل ریختن آب پشت سر مسافر!”

بیماری در سفر

تغییر کردن عادت های روزانه زندگی

هنگامی که فرد راهی سفر می شود، برخی از عادت ها و رفتارهای روزمره آن دچار تغییراتی شده و به همین سبب بعضی گردشگران دچار بیماری شده و با مشکلاتی مواجه شوند. تغییر ساعت های خواب و بیداری، تغییر زمانبندی سرو غذا، زمان استراحت و تغییر از این دست موارد سبب شده که برخی از گردشگران در طول سفر خود بیمار شوند.

بیماری در سفر

استرس و هیجان ناشی از سفر

استرس ناشی از سفر و هیجانات آن منجر افزایش ترشح برخی هورمون ها در بدن افراد شده که ترشح آن سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و سبب می شود بدن افراد در برابر بیماری ها از مقاومت بالایی برخوردار نبوده به راحتی دچار بیماری شود.

همچنین برنامه ریزی های دقیق و تلاش برای اجرای مو به موی آن سبب افزایش استرس شده  که در پی آن، بیماری در سفر قابل پیش بینی است.

بیماری در سفر

آلودگی های محیط و  بهداشت فردی

وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس و حتی خودروهای شخصی از آلودگی بالایی برخوردار بوده و  حضور افراد در مدت زمان زیاد در این وسایل حمل و نقل باعث شده آلودگی ها به فرد انتقال پیدا کرده و فرد را به بیماری های گوناگون مبتلا کند.

این موضوع در کابین های هواپیما به دلیل رطوبت کم هوا در آن، شدت یافته و امکان انتقال بیماری ها در این مکان بسیار  بیشتر وجود دارد.

بیماری در سفر

خستگی و ضعف بدنی

دیر خوابیدن و زود بیدار شدن، طی کردن مسیرهای طولانی، پیاده روی های زیاد و اینگونه رفتارها سبب ایجاد خستگی در فرد شده که در پس آن ضعف جسمانی را به همراه دارد. این ضعف جسمانی موجب ایجاد حالت هایی نا خوشایند در افراد شده تا حدی فرد احساس بیماری کرده و عنوان ناراحتی ها را به خود نسبت می دهد.

بیماری در سفر

تغییر آب و هوا

بدن انسان به آب و هوای محل زندگی خود عادت کرده و نسبت به آن گرما  و یا سرما را تحمل می کند. اما هنگامی که  برای سفر شهر خود را ترک کرده و راهی مقصدی دیگر می شوید، تغییر آب و هوا تاثیر مستقیمی بر روی سیستم بندی شما گذاشته و سبب شده تا شما دچار بیماری شوید.

غذا نامناسب خوردن

در طول سفر گردشگران به موضوع غذا و خورد و خوراک خود زیاد اهمیت نداده و برای این کار از هر مواد غذایی و هر نوع غذایی استفاده می کنند. همین موضوع و داشتن تنوع غذایی نامناسب در طول سفر سبب شده تا فرد دچار بیماری های مختلفی شده و در طول سفر با مشکلات فراوانی مواجه شود.

بیماری در سفر

منبع : وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×