» گوناگون » قدردانی از کادر درمان، چگونه؟
قدردان کادر درمان باشیم
گوناگون

قدردانی از کادر درمان، چگونه؟

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ 7۰1,655

این روزها کادر درمانی کشور، پیشتاز مبارزه با ویروس کرونا است. پرستاران، پزشکان و همه پرسنل بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، این روزها فداکارانه در حال کمک به بیماران هستند. شاید مهم ترین دغدغه این روزهای بسیاری از شهروندان، قرنطینه، سفر نکردن یا رستوران نرفتن باشد، اما افرادی هستند که وقتی ما در خانه خود با آرامش در حال عوض کردن کانال تلویزیون هستیم، آن ها با تمام توان در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند و در این راه جان خود را نیز به خطر می اندازند. اما قدردانی از کادر درمان وظیفه کیست؟ آیا این موضوع تنها به نهاد ها و سازمان هایی خاص مربوط می شود؟

قدردان کادر درمان باشیم
قدردان کادر درمان باشیم

نامه جامعه باستان شناسی ایران به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برای قدردانی از کادر درمان

جامعه باستان شناسی ایران، روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، پیشنهادی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه کرد. جامعه باستان شناسی ایران طی نامه ای، از علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا آن وزارتخانه برای قدردانی از کادر درمانی کشور، امکاناتی را جهت سفر و برنامه های فرهنگی، برای پس از این دوران بحرانی، در اختیار آنان قرار دهد.

کادر درمان، پیشگامان مبارزه با کرونا
کادر درمان، پیشگامان مبارزه با کرونا

در نامه جامعه باستان شناسی ایران خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور که در خبرگزاری ایرنا و دیگر خبرگزاری ها هم مطرح شد، آمده: “همانگونه که می دانیم، مجموعه سلامت و درمان کشور بویژه پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها در دو ماه گذشته در خط نخست نبرد مبارزه با بیماری همه گیر کرونا قرار داشتند و فشارهای سنگین جسمی و روحی این نبرد آنها را در شرایط دشواری قرار داده و سبب فرسایش و کاهش تاب و توان آنان شده است.

بر همه ما لازم است که آنان را در این دشواری تنها نگذاشته و یاریگرشان باشیم. از این رو به سبب جایگاه وزارت خانه در سرپرستی و اداره امور میراث فرهنگی و گردشگری کشور، پیشنهاد می نماییم برای انرژی بخشی و به پاس همه تلاش های این مجموعه ارزشمند که فداکارانه و بی باکانه به خدمت هموطنان خود مشغولند، پس از پایان این بیماری سهمگین، تسهیلاتی چون بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری که زیر نظر وزارت خانه فعالیت دارند، در اختیار آنها قرار گیرد.
جامعه باستان شناسی ایران به عنوان تشکلی مردم‌نهاد نیز آمادگی دارد توان و دانش تخصصی خود و اعضایش- به عنوان کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و تاریخی کشور- را برای معرفی و شناساندن میراث تاریخی و تمدنی این سرزمین به مجموعه سلامت کشور هر زمان و مکان که دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی لازم بدانند، صادقانه در اختیار قرار دهد تا بدانند فداکاری‌ها و بی‌باکی های آنان فراموش شدنی نیست.”

قرنطینه و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا
قرنطینه و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا

وظیفه شهروندان چیست؟

اما همیشه هم اقدامات مهم، توسط مسئولان اتفاق نمی افتد. درست است که از سوی مسئولان هم باید اقدامات و قدردانی هایی صورت گیرد اما تک تک شهروندان هم مسئولیت ها و وظایفی در قبال جامعه خویش به عهده دارند.

قطعا این روزها با شیوع ویروس کرونا برای همه ما ناخوشایند است. هر کدام از ما برنامه هایی برای زندگی داشته ایم که حالا نمی توانیم آن ها را اجرایی کنیم. امکان سفر، تفریح و دورهمی های گذشته را نداریم و شاید همه به نوعی خسته شده ایم. اما آنچه نباید از خاطر دور کنیم این است که نباید اجازه دهیم فعالیت های ما موجب شود مشکلات و فشار بیشتری به افراد دیگر تحمیل شود.

شاید مهم ترین قدردانی که ما می توانیم در برابر کادر بهداشتی کشور داشته باشیم این است که این روزها را در قرنطینه بمانیم و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشویم. می توان گفت که این موضوع، به نوعی وظیفه ماست، نه لطف! خوب است گاهی هم فقط اندکی به این روزهای کادر درمانی کشور بیاندیشیم.

به امید سلامتی برای همه و روزهایی زیباتر…

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×