» راهنمای سفر به ایران » بهترین جاده های ایران برای یک سفر جاده ای
گردنه حیران
راهنمای سفر به ایران

بهترین جاده های ایران برای یک سفر جاده ای

۱ اسفند ۱۳۹۸ 14۰1,795

سفر جاده ای انقدر جذاب است که شاید هیچ کدام از انواع دیگر سفر با آن قابل مقایسه نیست. پهناور بودن کشور و اقلیم های متنوع، موجب شده است تا جاده های زیبا و متفاوتی داشته باشیم. بسیاری از ما انقدر منتظر رسیدن به مقصد هستیم که فراموش می کنیم از سفر در جاده های زیبا لذت ببریم. سفر از زمانی که از شهر خودتان خارج می شوید شروع می شود و باید قدر لحظه لحظه های آن را دانست. در این مقاله اقامت ۲۴ همراه ما باشید در سفر به هیجان انگیزترین جاده های ایران و لذت بردن از جذابیت های سفر جاده ای:

جاده ساحلی چابهار به بریس
جاده ساحلی چابهار به بریس

شگفت انگیزترین جاده های ایران

جاده ساحلی چابهار به بریس

یکی از زیبا ترین چشم اندازهای جاده ای را می توانید در منطقه ای دور دست پیدا کنید. از شهر چابهار به سمت شرق کشور می توانید انتظار جاده ای شگفت انگیز را داشته باشید. جاده ساحلی چابهار – بریس مسیری است خارق العاده که در یک سوی آن دریا است و در سمت دیگر کوه ‌های مینیاتوری! در مسیر این جاده، جاذبه های دیگری از جمله تالاب لیپار، درختان انجیر معابد، فرش خزه و غیره نیز قرار دارند که لذت سفر در این جاده را چند برابر می کنند. برای سفر به این جاده دوست داشتنی باید از مرکز چابهار به سمت حرکت کنید تا به تابلوی بریس برسید.

بهترین زمان برای بازدید از جاده چابهار – بریس فصل زمستان است. زمانی که در نقاط دیگر کشور برف و یخبندان است، چابهار مانند بهشتی خوش آب و هوا انتظار مسافران را می کشد. در این فصل، نسیم خنک و ملایم دریا شما را سرمست خواهد کرد. پس سفر به چابهار و لذت بردن از جذابیت های جاده های آن را از دست ندهید.

گردنه حیران
گردنه حیران

گردنه حیران

گردنه حیران، در جاده آستارا – اردبیل قرار دارد. حیران نام یکی از روستاهای استان گیلان است که می توانید یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین چشم اندازها را در این جاده شاهد باشید. در مسیر آستارا به اردبیل به جایی می رسید که یک سمت آن کوهستان است و سمت دیگر دره ‌ای که رود ارس از میان آن می گذرد. این منطقه در بیشتر روزهای سال مه آلود، سرسبز و رویایی است.گرده حیران در ۵ کیلومتری جاده آستارا به اردبیل قرار دارد.

بهترین زمان سفر به گردنه حیران، فصول گرم سال است. زمانی که اکثر مناطق ایران گرم ترین روز های خود را سپری می کنند. پیچ های این جاده تا حدودی خطرناک است بنابراین رانندگی در فصل سرما و بارندگی در این جاده را به شما توصیه نمی کنیم. در این منطقه می توانید خنکای مطلوبی را در تابستان تجربه کنید. التبه مراقب باشید سرما نخورید!

جاده شهداد به نهبندان

اما جاده های زیبا، تنها به جاده های کوهستانی و ساحلی خلاصه نمی شوند. جاده شهداد – نهبندان در استان کرمان، جاده ای کویری  است که با شن های طلایی رنگ محاصره شده. این جاده بزرگ ترین عارضه های کلوخی جهان را دارد و کلوت های شهداد از دیگر جاذبه های آن است. اما پیشنهاد می شود پیش از طلوع آفتاب به دل جاده بزنید و طلوع را در این منطقه به نظاره بنشینید. برای رفتن به این جاده، باید از مرکز کرمان به سمت شمال شرق حرکت کنید تا در جاده نهبندان قرار بگیرید.

بهترین زمان برای سفر به جاده شهداد – نهبندان، اواخر تابستان و اوایل پاییز است.

جاده هجیج به اورامانات
جاده هجیج به اورامانات

جاده هجیج به اورامانات

یکی دیگر از زیباترین جاده های ایران، جاده هجیج – اورامانات است. این جاده تا حدودی بکر و ناشناخته تر از جاده های دیگر است و به نوعی پل ارتباطی میان روستای هجیج و پاوه به شمار می رود. این جاده جاذبه های طبیعی گوناگونی دارد. در این جاده باید به صدای طبیعتی بکر گوش کنید و آرامش واقعی را بشناسید. رودخانه سیروان یکی از جاذبه هایی است که در طول مسیر می توانید توقفی در آن جا داشته باشید. این منطقه در تمام طول سال پوشیده از برف است بنابراین بهتر است که در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید.

برای دسترسی به این جاده باید ۲۵ کیلومتر از شهر پاوه به سمت جنوب شرقی آن حرکت کنید.

جاده سپیدان به نورآباد
جاده سپیدان به نورآباد

جاده سپیدان به نورآباد

اما یک جاده پاییزی، جاده سپیدان – نورآباد است. این جاده، مسیری باورنکردنی و جذاب در استان فارس است که مسافران با هیجان زیادی از آن عبور می کنند. در گذر از این جاده می توانید از مزارع و دشت های وسیع و رودخانه های خروشان عبور کنید. برای قرار گرفتن در این جاده، باید از سپیدان به سمت نورآباد حرکت کنید.

فصل بهار، بهترین زمان برای سفر به این منطقه و به ویژه شیراز است. جاده سپیدان به نورآباد، در فصل بهار و به ویژه اردیبهشت ماه، مانند یک بوم نقاشی از طبیعتی خارق العاده است.

جاده اسالم به خلخال
جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

اما جاده اسالم به خلخال، مسیری کوهستانی و جنگلی است با تپه ها و دره هایی مه گرفته و جذاب. این جاده رویایی، به ویژه در تابستان، گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را جذب چشم اندازهای منحصر به فرد خود می کند. باران ریزی که به صورت ملایم، رطوبت آن را بر روی گونه های خود احساس خواهید کرد، حال و هوایی دارد که دلتان می خواهد تا ابد در آن لحظه بمانید.

برای لذت بردن از این مسیر، باید از استان گیلان به سمت جنوب استان اردبیل و شهر خلخال، رهسپار جاده شوید.

این مسیر به جز در زمستان که احتمال می رود برف سنگین ببارد و دمای هوا به شدت کاهش پیدا کند، در همه فصل های سال دیدنی و زیبا است. اما پاییز این جاده، خاطره انگیزتر خواهد بود.

جاده اسالم به خلخال، جاده بهشتی ایران

جاده گرگان به شاهرود
جاده گرگان به شاهرود

جاده گرگان به شاهرود

وقتی حرف از زیباترین جاده های ایران باشد، نمی توان جاده گرگان – شاهرود را نادیده گرفت. جاده پر پیچ و خمی که منظره ‌های سرسبز آن دل شما را خواهد برد! دسترسی به جاده گرگان – شاهرود از استان سرسبز گلستان امکان پذیر است. پس از عبور علی آباد کتول و بین گرگان و سمنان، خود را در میان بهشتی خواهید یافت که جاده ای از میان آن می گذرد.

بهترین زمان سفر به این منطقه، پاییز است هرچند که در هر فصلی به آن جا سفر کنید حتما جاذبه های خاص خودش را خواهد داشت.

جاده چالوس

اما جاده چالوس نیاز به معرفی ندارد. جاده ای زیبا و هیجان انگیز که ترافیک بالای آن در تعطیلات می تواند وقتگیر باشد. بنابراین بهتر است در اوج ترافیک، از این مسیر صرف نظر کنید. این جاده زیبا، یکی از محبوب ترین و زیباترین جاده های ایران است که از یک به کوه های مرتفع و از سوی دیگر به جنگل های شمال ایران منتهی می شود. قدمت این جاده به دوره قاجار باز می‌ گردد.

برای گذر از این جاده، از استان البرز و شهر کرج به سمت شمال بروید و تا استان مازندران مازندران از جاذبه های آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که در فصل سرما و بارش، امکان دارد که این جاده مسدود باشد و امکان سفر از جاده چالوس وجود نداشته باشد.

منبع: وبلاگ اقامت ۲۴

۴.۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×