» دانستنی‌های سفر » سفر جاده ای ؛ نکاتی که برای زدن به دل جاده باید در نظر گرفت!
سفر جاده ای
دانستنی‌های سفر

سفر جاده ای ؛ نکاتی که برای زدن به دل جاده باید در نظر گرفت!

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ 16۰1,773

این روزها به قدری همه به سفرهای هوایی تمایل دارند که آدمی برای سفرهای کلاسیک جاده ای دلتنگ می شود. به یاد خاطرات کودکی و سفر جاده ای خانوادگی با چند ماشین. اینگونه سفرها بود که لذت بردن از مسیر به جای فقط فکر رسیدن را به ما آموخت. البته هنوز هم بسیاری از ما سفر جاده ای را ترجیح می دهیم. امروز می خواهیم به نکاتی کاربردی برای سفرهای جاده بپردازیم که به یاریتان می آیند. با ما در بلاگ اقامت ۲۴ همراه باشید.

سفر جاده ای ، بایدها و نبایدها

سفر جاده ای
سفر جاده ای

ماشین خود را قبل و حین سفر تمیز کنید

البته این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که چقدر منظم هستید. اما گاهی ممکن است برایتان مهم نباشد که باقی مانده غذای دیشب زیر پایتان بماند. یا مثلا آدامستان را گوشه ای رها کنید و به امید اینکه بعدا آنرا تمیز خواهید کرد. اما زمانی می رسد که این میزان زباله روی هم جمع شده و تمیز کردن آن را حتی دشوارتر می کند.

ماشین خود را تمیز کنید - سفر جاده ای
ماشین خود را تمیز کنید – سفر جاده ای

بهتر است پیش از شروع سفر جاده ای ابتدا ماشینتان را به طور کامل تمیز کنید. می توانید از پمپ های باد برای هرچه بهتر تمیز شدن (خصوصا داخل) ماشین استفاده کنید. در ذهن داشته باشید که در طول سفر هم بهتر است هر ۲ روز یکبار به تمیز کردن ماشین بپردازید.

وسیله نقلیه خود را چک کنید

حتی تصور اینکه در حین سفر جاده ای ماشینتان خراب شود هم استرس زا و عذاب آور است. این اتفاق می تواند علاوه بر خاطره بد، ضرر مالی هم به شما برساند. معمولا تعمیرگاههای بین راهی از تعمیرکار خودتان گرانتر هستند. از طرفی ممکن است هزینه حمل با جرثقیل هم به آن اضافه شود.

ماشین خود را چک کنید - سفر جاده ای
ماشین خود را چک کنید – سفر جاده ای

پس برای پیشگیری از این مشکلات که ممکن است سفر شما را خراب کنند کافیست یک هفته پیش از سفر جاده ای، به تعمیرکارتان مراجعه کنید و عیوب وسیله نقلیه خود را بر طرف کنید. آب و روغن، ترمزها، تایرها و هرچیزی که ممکن است دچار مشکل شود را چک کنید. از باد لاستیک هایتان اطمینان حاصل کنید و مایع برف پاک کن اضافی همراه داشته باشید. به همراه داشتن کابل برای باتری به باتری نیز ضروری است.

 

برنامه سفرتان را منعطف نگه دارید

در سفر جاده ای، تاخیر ها امری طبیعی هستند. گاهی در راه به جاده ای که برای تعمیرات بسته است بر می خورید. گاهی ممکن است پس از رانندگی طولانی خسته باشید و نیاز به استراحت داشته باشید.

برنامه ریزی منعطف - سفر جاده ای
برنامه ریزی منعطف – سفر جاده ای

بنابراین برنامه خیلی دقیقی نچینید. برای مثال با اطمینان برای ۵ روز آینده اتاق هتل رزرو نکنید. یا قول با اطمینانی برای اینکه جای خاصی باشید به دوستانتان ندهید. سعی کنید برنامه ای منعطف داشته باشید که در صورت بروز هر اتفاق غیر قابل پیش بینی خود را وفق دهید.

از طرفی این برنامه منعطف سبب می شود اتفاقات هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی بیشتری را تجربه کنید. این سبب می شود روحیه شما برای روبرو شدن با مشکلات نیز تقویت شود و برای شرایط دشوار آماده شوید.

به جاده خاکی بزنید

هیجان انگیز است که هر از چند گاهی دل را به دریا بزنید و از مسیر خارج شوید. یک مسیر انحرافی که حس خوبی به شما می دهد را انتخاب کنید و بروید. در سفر جاده ای گاهی همین جاده خاکی ها شما را به جایی که هیچوقت فکر نمی کردید می رسانند.

به جاده خاکی بزنید - سفر جاده ای
به جاده خاکی بزنید – سفر جاده ای

البته مراقب باشید که از مسیر اصلی خیلی دور نشوید. میزان سوخت وسیله نقلیه خود را هم در نظر داشته باشید. جاده خاکی ها می توانند به روستاهای خوش آب و هوا با محلی های مهماننواز ختم شوند.

بیشتر بخوانید:ص

بهترین مکان ها برای آفرود

تلفن همراه خودتان را به سرگرمی های مسیر تجهیز کنید

در سبک قدیمی سفر جاده ای معمولا از رادیو یا نوار کاست برای سرگرمی مسیر استفاده می کردیم. اما این روزها و با پیشرفت تکنولوژی می توانید تمام این امکانات را روی تلفن همراه داشته باشید. از رادیو زنده گرفته تا انواع موسیقی ها و پادکست های رادیویی.

تلفن همراه - سفر جاده ای
تلفن همراه – سفر جاده ای

در نظر داشته باشید که شارژر فندکی برای شارژ کردن تلفنتان در طول مسیر به همراه داشته باشید. در غیر اینصورت می توانید از پاوربانک همراه نیز برای شارژ تلفن همراه هنگام سفر استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

استارتاپ هایی که صنعت گردشگری را متحول کردند

اپلیکیشن های سفر ایرانی را می شناسید؟

کارها را تقسیم کنید

کار تیمی و تقسیم وظایف - سفر جاده ای
کار تیمی و تقسیم وظایف – سفر جاده ای

یکی از مزیت های سفرهای گروهی تقسیم وظایف است. معمولا این سبک سفر جاده ای نیز گروهی انجام می شود. بعضی از افراد در مسیر یابی خوب هستند و کمک می کنند. بعضی دیگر نیز آشپزان چیره دستی هستند و در تامین غذا کمک می کنند. در هنگام توقف معمولا راننده ها نیاز بیشتری به استراحت دارند. پس سعی کنید با این تقسیم وظایف، بار مسئولیت ها را تقسیم کنید تا همه راحتتر باشند.

مدارک بیمه و ماشین خود را جا نگذارید

به همراه داشتن مدارک خودرو و مدارک شخصی بسیار ضروری است. اگر به هر دلیلی پلیس خودرو شما را نگه دارد، همراه نداشتن مدارک می تواند سفرتان را خراب کند. ضمن اینکه اگر خودرو شما خلافی زیاد داشته باشد هم ممکن است منجر به توقیف خودروتان شود.

شما هم از تجارب شخصی سفر جاده ای خود برای ما بنویسید.

 

منبع: اقامت ۲۴

 

لطفا به این مقاله امتیاز دهید ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×